Problemem uploaden foto's iPhone naar Albelli fotoalbum-software

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tienus63

Problemem uploaden foto's iPhone naar Albelli fotoalbum-software

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-23 17:31

In het kader dat bakkers soms geniale oplossingen hebben voor grote en kleine zaken.
Ik ben bezig om foto album van onze vakantie samen te stellen.
De foto's die ik gemaakt heb met de camera zijn inmiddels overgezet zodat Albelli ze in de software op de Mac Book upload.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om alle foto's die met de iPhone gemaakt zijn te uploaden in/via de Albelli software. Ik mis dan de helft ongeveer.

Ik heb het getest met een andere aanbieder, dan zie ik wel alle foto's die ik in de map op de telefoon gezet heb. Maar helaas is deze aanbieder geloof ik minder flexibel met de pagina indeling cq aantal foto's per pagina.

Ik heb de handleiding van Albelli al geraadpleegd, helaas biedt die nog geen oplossing.

EvelienKiss

Re: Problemem uploaden foto's iPhone naar Albelli fotoalbum-software

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:39

Ik had laats hetzelfde probleem. Mijn nieuwe IPhone bleek foto’s op te slaan in “heic” formaat. Dat wordt vaak niet herkend door online programma’s zoals kaartje2go en Hema. Heel irritant, je moet het dan eerst overzetten naar een meer gebruikelijk format, bijv jpeg. Google maar, ik weet niet meer precies hoe ik dat heb gedaan. Je kunt deze instelling op je IPhone veranderen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-23 19:11

Sommige heic-foto's worden wel geladen. Bewaren inmiddels anders ingesteld. Maar helaas is de map nog steeds niet volledig overgenomen in de Albelli-software.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 19:37

Albelli pakt wel de HEIC formaten.
Laptop gereset en opnieuw opgestart.
Daarna laadde albelli wel alle foto’s die in de map stonden.
Vanavond de bestelling de deur uit gedaan.

Ik heb het album handmatig gemaakt zodat ik zelf de foto’s moest selecteren en veel meer pagina’s in het album kon krijgen.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 21:04

Mooi zo!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie