Help! Welke auto?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eulogy

Help! Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-23 16:17

:wave:

Sinds juni woon ik na 8 jaar in Engeland gewoond te hebben weer in Nederland en komende maand komt mijn man ook eindelijk hierheen. De sleutel van ons nieuwe huis hebben we sinds vorige week, dus nu het volgende hoofdstuk: we hebben een auto nodig en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ervaringen/tips zijn dus meer dan welkom!
In de UK hadden we een (witte :+ ) Mercedes CLA, op zich een hele fijne auto maar een volgende auto hoeft van mij geen Mercedes te zijn.

We wonen straks allebei op fietsafstand van ons werk, dus in eerste instantie wilde ik gewoon iets kleins. Maar... mijn man is 1.94m met een lang bovenlichaam en vrij breed, we hebben een grote hond (35-40kg) en nemen ook de hond van mijn ouders wel eens mee. Een wat grotere auto zou dus toch wel fijn zijn. Ik vind een hoge instap heel fijn, dus mijn voorkeur gaat uit naar een SUV type, met een achterbak die groot genoeg is voor de hond.

Mijn voorkeur gaat uit naar private lease, gewoon omdat ik het fijn vind om niet veel onverwachte kosten en een nieuwe auto (mag trouwens ook een jonge occasion zijn, die zie ik ook voorbij komen als private lease tegenwoordig?) te hebben. Budget zou dan max €800 p/m zijn, maar liever (wat) minder. We hebben tot nu toe gekeken naar een Vitara (die hadden we op vakantie toevallig ook als huurauto, achterbak is misschien net aan de kleine kant) of een RAV4. De RAV4 vind ik heel erg mooi en heeft een ruime achterbak, maar ik twijfel of ik hem niet too much vind. We kijken dus in elk geval wel in de richting van de Aziatische merken, maar dat is zeker geen must.

Nogmaals, tips zijn heel erg welkom!

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:28

Dan kom je toch uit op bijv een volkswagen tiguan, mitsubishi asx, mistubishi outlander, volkswagen t-roc, seat ateca, opel grandland.. etc.
ik zou gewoon kijken op lease websites en dan kun je je segment invullen. En dan krijg je alle mogelijke opties. Je zult uiteindelijk zelf moeten gaan kijken, want iedereen vind wat anders mooi en fijn rijden. Plus dat het maar net is wat het aanbod is. Omdat je gaat private leasen hoef je alleen maar te tanken dus hoef je je ook niet druk te maken over algemeen bekende problemen bij specifieke auto’s. Gewoon eens lekker rondkijken en proefrijden. +:)+
Je kan ook langsgaan bij bedrijven die het aanbieden, kun je vaak ook zo een soort auto direct bekijken en/of proefrijden. In het echt is toch vaak heel anders dan op een foto.

Silly1972

Re: Help! Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:32

Ik zou dan de Skoda aanbevelen, de Karoq of Kodiaq

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:34

Ik ben ook Skoda fan! Hier een wat oudere Fabia Combi dus niet geschikt voor jouw wensen, maar een Karoq of Kodiaq of misschien een Kamiq zou wel passen denk ik :)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:38

Mazda cx5 misschien? Ik weet niet wat die doen qua private lease

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:46

Volkswagen T-roc! Echt een fijne auto. Ook voor langere mensen. En de achterbak is ruim genoeg voor 2 honden. Zeker als het maar af en toe is dat er 2 in moeten!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-23 13:55

Bedankt allemaal! We moeten inderdaad even goed rond gaan kijken en gaan proefrijden :j

Skoda is wel een goede, de Karoq voldoet vooral wel aan onze wensen denk ik en vind ik ook nog heel mooi. T-Roc zag ik gister ook als occasion private lease ergens voorbij komen, zag er ook goed uit dus die gaat ook op het lijstje :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:33

Zelf ben ik onwijze Seat fan en zou een Seat ateca aanbevelen.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:01

Ford misschien? Beetje Brits bij je houden :D

Ik vond dat wel een heel degelijk merk en leuke suv's

https://www.ford.nl/personenautos/suv

Succes met je remigratie en de zoektocht naar een auto :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:11

Mazda CX-5 hebben wij, voldoet aan al je eisen. Nadeel vind ik dat de achterbak vrij hoog is voor de hond om in te springen. Misschien nu nog geen probleem voor je hond maar wie weet ooit.

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-23 15:19

Veel mensen die Mazda zeggen dus daar gaan we ook zeker naar kijken :j Hoge achterbak heb je met veel SUV types denk ik. Is inderdaad nu geen probleem (ze is een jaar oud) maar als dat ooit een probleem wordt, tillen we haar er wel in haha. De hond van m'n ouders kan sowieso niet echt springen dus met hem doen we dat bij elke auto.

Boras, bedankt!

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:32

Mazda CX-5,de benzine versie.
Van de diesel moet je af blijven.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:06

Ik heb een nissan xtrail waar ik super tevreden over ben.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:12

Wij hebben een VW Tiguan, die voldoet aan al je wensen. Achterbank kan op de gewone stand, maar ook zo'n 10-15 cm naar voren mocht je er 2 honden achterin willen hebben.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:20

Mijn vader is ook ook 1.94 en we hebben ook een vrij grote hond. Voor mijn vader was de vitara te laag qua raam. We hebben uiteindelijk voor de Suzuki s-cross gekozen, waarbij het raam hoger doorliep. Onze tweede optie was Kia Niro.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:21

Mijn vader rijd een CX-5 (die ik samen met hem heb uitgezocht). Betrouwbare auto, grote achterbak en ruim (ook als je wat langer bent), dus op al die punten komt 't zeker overeen met jouw wensen :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:09

En anders maak je een oploopplank voor de hond.
Werkt prima ;)

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie