Sinds juni woon ik na 8 jaar in Engeland gewoond te hebben weer in Nederland en komende maand komt mijn man ook eindelijk hierheen. De sleutel van ons nieuwe huis hebben we sinds vorige week, dus nu het volgende hoofdstuk: we hebben een auto nodig en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ervaringen/tips zijn dus meer dan welkom!
In de UK hadden we een (witte

We wonen straks allebei op fietsafstand van ons werk, dus in eerste instantie wilde ik gewoon iets kleins. Maar... mijn man is 1.94m met een lang bovenlichaam en vrij breed, we hebben een grote hond (35-40kg) en nemen ook de hond van mijn ouders wel eens mee. Een wat grotere auto zou dus toch wel fijn zijn. Ik vind een hoge instap heel fijn, dus mijn voorkeur gaat uit naar een SUV type, met een achterbak die groot genoeg is voor de hond.
Mijn voorkeur gaat uit naar private lease, gewoon omdat ik het fijn vind om niet veel onverwachte kosten en een nieuwe auto (mag trouwens ook een jonge occasion zijn, die zie ik ook voorbij komen als private lease tegenwoordig?) te hebben. Budget zou dan max €800 p/m zijn, maar liever (wat) minder. We hebben tot nu toe gekeken naar een Vitara (die hadden we op vakantie toevallig ook als huurauto, achterbak is misschien net aan de kleine kant) of een RAV4. De RAV4 vind ik heel erg mooi en heeft een ruime achterbak, maar ik twijfel of ik hem niet too much vind. We kijken dus in elk geval wel in de richting van de Aziatische merken, maar dat is zeker geen must.
Nogmaals, tips zijn heel erg welkom!