Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Mijn schoonouders zijn echt anti geld lenen, maar zelfs hun gaan hier gebruik van maken om o.a. zonnepanelen te financieren. Als je een laag inkomen hebt hoef je niet eens rente te betalen begreep ik.
Citaat:Is je (gezamenlijk) verzamelinkomen lager dan € 48.625,- bruto dan betaal je geen rente voor je energiebespaarlening
Suzanne F. schreef:Maar je moet wel aflossen natuurlijk. Je kan wel looptijden kiezen, dat scheelt. Maar het is en blijft een schuld.
Storm schreef:Ik heb een koophuis dat ik graag willen verbeteren. Zo heb ik op mijn 1e verdieping geen dubbel glas en de kozijnen worden slecht. En ook zou ik graag zonnepanelen willen, en trpleglas beneden.
Dit kost een flinke duit geld, en hoewel ik best een aardige spaarrekening heb, ik kan het niet allemaal tegelijk betalen.
Nu hoorde ik over het Nationaal warmtefonds, dit zou vanuit de rijksoverheid zijn en je kunt hier gratis een lening krijgen als je onder een bepaald bedrag verdient. Ik blijf onder dit bedrag.
Maar toch klinkt dit op de website bijna te mooi om waar te zijn, daarom vraag ik het aan bokt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij meer kan vertellen?
https://www.warmtefonds.nl/
Groetjes!
Citaat:Je kunt de Energiebespaarlening alleen gebruiken voor maatregelen van de maatregelenlijst, uitgevoerd door een aannemer of installateur.
ikke schreef:Daar zit bijvoorbeeld een potentiële adder onder je gras..
ikke schreef:Dat zijn geen adders maar duidelijke regels om een 0% rente lening te kunnen krijgen.
Ze willen zeker weten dat het geld goed besteed wordt en niet verkregen wordt voor bv een vakantie.
Om hiervan zeker te zijn heb je dus een offerte/factuur nodig van een erkende installateur en moet je je houden aan de verduurzamingen die echt wat besparen op je energiekosten.
Je kan meerdere offertes aanvragen want ook tussen de erkende installateurs zit nog best een prijsverschil.
wouterpaard schreef:ikke schreef:Dat zijn geen adders maar duidelijke regels om een 0% rente lening te kunnen krijgen.
Ze willen zeker weten dat het geld goed besteed wordt en niet verkregen wordt voor bv een vakantie.
Om hiervan zeker te zijn heb je dus een offerte/factuur nodig van een erkende installateur en moet je je houden aan de verduurzamingen die echt wat besparen op je energiekosten.
Je kan meerdere offertes aanvragen want ook tussen de erkende installateurs zit nog best een prijsverschil.
Buiten de offerte moet je ook een verklaring door de aannemer laten tekenen. Wat ikke zegt ze willen 100% zeker zijn dat de lening niet voor andere doeleinden wordt gebruikt.
Gebruikers op dit forum: akishino, Anoukjuuuhh, chazzie, chinnie, DWitzel, ijslandfan, Koekie_186, leintje_, Rox87, Saartjuh_b, Tazzey, Veldbloem, vikawiek en 37 bezoekers