Nationaal warmtefonds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Storm

Nationaal warmtefonds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-23 18:13

Ik heb een koophuis dat ik graag willen verbeteren. Zo heb ik op mijn 1e verdieping geen dubbel glas en de kozijnen worden slecht. En ook zou ik graag zonnepanelen willen, en trpleglas beneden.
Dit kost een flinke duit geld, en hoewel ik best een aardige spaarrekening heb, ik kan het niet allemaal tegelijk betalen.

Nu hoorde ik over het Nationaal warmtefonds, dit zou vanuit de rijksoverheid zijn en je kunt hier gratis een lening krijgen als je onder een bepaald bedrag verdient. Ik blijf onder dit bedrag.

Maar toch klinkt dit op de website bijna te mooi om waar te zijn, daarom vraag ik het aan bokt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij meer kan vertellen?
https://www.warmtefonds.nl/

Groetjes!

Tja...

zonnebloem18

Re: Nationaal warmtefonds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:41

Mijn schoonouders zijn echt anti geld lenen, maar zelfs hun gaan hier gebruik van maken om o.a. zonnepanelen te financieren. Als je een laag inkomen hebt hoef je niet eens rente te betalen begreep ik.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-23 18:59

zonnebloem18 schreef:
Mijn schoonouders zijn echt anti geld lenen, maar zelfs hun gaan hier gebruik van maken om o.a. zonnepanelen te financieren. Als je een laag inkomen hebt hoef je niet eens rente te betalen begreep ik.

Ik ben alleenverdiener en woon met mijn 2 kinderen.
Dit staat er wat je inkomen mag zijn:

Citaat:
Is je (gezamenlijk) verzamelinkomen lager dan € 48.625,- bruto dan betaal je geen rente voor je energiebespaarlening

Ik zit nog onder.

Tja...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:55

Heb ik ook al ooit naar gekeken, maar wij hebben een aantal dingen kunnen doen uit de overwaarde van de vorige woning.

Hou er wel rekening mee dat de verduurzaming via het warmtefonds aan hun eisen moet voldoen, kwestie van de kleine lettertjes lezen, en dat ze elke 5 jaar een herbeoordeling doen.
Verder vind ik dit best een goede mogelijkheid voor huiseigenaren die wel willen, maar (nog) niet kunnen verduurzamen.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:20

Ja ik heb er een lening van voor de zonnepanelen.
Helemaal prima, sturen netjes elke maand overzichten

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:25

Maar je moet wel aflossen natuurlijk. Je kan wel looptijden kiezen, dat scheelt. Maar het is en blijft een schuld.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-23 22:47

Suzanne F. schreef:
Maar je moet wel aflossen natuurlijk. Je kan wel looptijden kiezen, dat scheelt. Maar het is en blijft een schuld.

Klopt, dat is zeker zo.
Ik ben er ook nog niet over uit, maar het klinkt wel heel mooi.

Tja...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:53

Suzanne F. schreef:

Klopt inderdaad, dat wordt automatisch afgeschreven en je mag kosteloos extra aflossen.
Ik betaal 1,8٪ rente.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:03

Ik ben net bezig met de aanvraag een vriend heeft hem net gekregen. Ik gebruik het voor kunststof ramen met hr++ glas. Vind leningen ook spannend maar de gasprijs ook

Wouter 19-5-1994 30-10-2019

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:04

Ik was hier ook naar aan het kijken. Ik ga ook verduurzamen en een paar dingen zouden hieronder vallen (vloerisolatie, zonnepanelen). Mijn andere plannen vallen hier niet onder en zouden in een bouwdepot moeten. Ik zit ook onder de grens en zou 0% rente moeten betalen. Voor het bouwdepot zit ik op 4,35%. Dat zou best wat schelen. Ik vraag me af hoe snel zoiets rond zou zijn in vergelijking met hypotheekaanvraag en hoe het zit met de kleine lettertjes.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), Sylfonia (v. Leffe) - Wainonia (v. Oliver) - Elonia ~04-04-2021 / 16-03-2025 ~ (v. Eckstein's Eminenz)
[FA] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:08

Storm schreef:
Ik heb een koophuis dat ik graag willen verbeteren. Zo heb ik op mijn 1e verdieping geen dubbel glas en de kozijnen worden slecht. En ook zou ik graag zonnepanelen willen, en trpleglas beneden.
Dit kost een flinke duit geld, en hoewel ik best een aardige spaarrekening heb, ik kan het niet allemaal tegelijk betalen.

Nu hoorde ik over het Nationaal warmtefonds, dit zou vanuit de rijksoverheid zijn en je kunt hier gratis een lening krijgen als je onder een bepaald bedrag verdient. Ik blijf onder dit bedrag.

Maar toch klinkt dit op de website bijna te mooi om waar te zijn, daarom vraag ik het aan bokt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij meer kan vertellen?
https://www.warmtefonds.nl/

Groetjes!

Citaat:
Je kunt de Energiebespaarlening alleen gebruiken voor maatregelen van de maatregelenlijst, uitgevoerd door een aannemer of installateur.

Daar zit bijvoorbeeld een potentiële adder onder je gras.

ZIJ bepalen wat jij mag doen aan je huis, niet jij kunt bepalen wat nodig is. Dat is zwart-wit gesteld maar kijk dus heel goed wat je kan en wat jij wil.

Tweede adder onder het gras is hoe handig je zelf bent. We hebben bijvoorbeeld de zolder van de buurvrouw geïsoleerd. Dat heeft een enkele honderd euro materiaal gekost plus wat restmateriaal wat over was van onze verbouwing. Beetje samenwerking (buurvrouw is ook familie) en klusje in stappen uitgevoerd.

Had ze dat laten doen door de aannemer, was ze voor 1000 euro niet klaar geweest.

Meer algemeen wat mij opviel bij allerlei subsidiepotjes was dat sommige dingen gekoppeld waren. Als je dan al wel iets gedaan hebt maar de volgende stap wil maken, kan dat niet of het wordt zo duur, dat het eigenlijk ook niet te betalen is.
Bijvoorbeeld was er een subsidiepot voor isolatie. Maar dat was alleen als je twee dingen deed; dak muur, dak vloer, vloer muur maar wij hebben de muren en het dak al geïsoleerd, alleen de vloer was een dingetje. Geen subsidie dus.....
Ik heb het uiteindelijk maar zelf gedaan met een 2e keuspartij PS-hardschuim van marktplaats, waarvan het restant dus in het dak van de buurvrouw zit.....

Kijk dus heel goed naar de voorwaarden en wat er past/mogelijk is in jouw situatie. Hoe handig ben je zelf en/of je kennissenkring.

Dat je geen PV op je dak gaat leggen, dat zal niemand raar vinden maar eenvoudigere dingen kun je vaak goedkoper zelf zonder subsidie dan laten doen met subsidie.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:51

Wij zijn ons hier ook op aan het oriënteren, omdat we een warmtepomp aan willen schaffen. We hebben een paar jaar geleden al gebruik gemaakt van de subsidie voor hr++ glas en isolatie (dak, muur, vloer). Tegenwoordig hoef je maar een maatregel te doen, mag meer natuurlijk.

[&]

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:41

ikke schreef:
Daar zit bijvoorbeeld een potentiële adder onder je gras..

Dat zijn geen adders maar duidelijke regels om een 0% rente lening te kunnen krijgen.

Ze willen zeker weten dat het geld goed besteed wordt en niet verkregen wordt voor bv een vakantie.
Om hiervan zeker te zijn heb je dus een offerte/factuur nodig van een erkende installateur en moet je je houden aan de verduurzamingen die echt wat besparen op je energiekosten.
Je kan meerdere offertes aanvragen want ook tussen de erkende installateurs zit nog best een prijsverschil.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:49

ikke schreef:
Dat zijn geen adders maar duidelijke regels om een 0% rente lening te kunnen krijgen.

Ze willen zeker weten dat het geld goed besteed wordt en niet verkregen wordt voor bv een vakantie.
Om hiervan zeker te zijn heb je dus een offerte/factuur nodig van een erkende installateur en moet je je houden aan de verduurzamingen die echt wat besparen op je energiekosten.
Je kan meerdere offertes aanvragen want ook tussen de erkende installateurs zit nog best een prijsverschil.

Buiten de offerte moet je ook een verklaring door de aannemer laten tekenen. Wat ikke zegt ze willen 100% zeker zijn dat de lening niet voor andere doeleinden wordt gebruikt.

Wouter 19-5-1994 30-10-2019

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:24

wouterpaard schreef:
ikke schreef:

Buiten de offerte moet je ook een verklaring door de aannemer laten tekenen. Wat ikke zegt ze willen 100% zeker zijn dat de lening niet voor andere doeleinden wordt gebruikt.

Ja en als je zelf handig bent, en je door het zelf te doen een heel stuk zou kunnen besparen, die je dan voor andere energiemaatregelen zou kunnen gebruiken, kan dat niet.
Wij hebben daarom maar zelf isolatiemateriaal besteld voor onder de vloer. Die is hier makkelijk bereikbaar en 1,5 m hoog, we doen het wel zelf zonder die toeslag. We zijn nu voor een (ook nog houten) vloer van 100 m2 1400 euro kwijt. Ik weet wel zeker dat het bij een bedrijf nooit zo goedkoop gedaan kan worden.
Zo heeft het dus allemaal hun voors en tegens, en loont het zeker wel om te kijken of je het zelf kan doen zonder het warmtefonds.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie