oude video filmpjes digitaliseren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lightielight

oude video filmpjes digitaliseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-23 06:42

Ik ben van de generatie dat ik nog heel veel oude videobandjes heb (bv van de kinderen toen ze klein waren) maar die ik niet meer terug kan kijken (videocamera kapot etc). Je kunt die bandjes laten overzetten maar als ik rondkijk kost dat best wel wat..... € 15 per bandje is niks ; en als ik nog een paar bandjes had, ok... maar ik heb er wel 30, als het niet meer is...... Hebben jullie ervaring hiermee, overzetten, of is er iemand die dat voor een leuke prijs kan doen? Ben benieuwd!

Dag lieve Skip en Shiva.....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:27

Zijn het van die Digital8 bandjes? Je zou eventueel een oude camera kunnen huren en het zelf doen.. Maar als je wat rondzoekt op bv google of marktplaats dan kom je ook genoeg mensen tegen die voor minder dan 10 euro per bandje werken.. Stuur ze een berichtje voor een offerte voor 30 bandjes, en dan vind je er vast een die ze voor een redelijke prijs allemaal tegelijk kan omzetten.
Ik kom er op marktplaats zelfs tegen die maar 4 euro vragen: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... sb-stickje

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Berdien

Re: oude video filmpjes digitaliseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:20

Mijn moeder heeft dit bij de Hema laten doen! Ik weet niet wat dat gekost heeft maar ze was er wel heel tevreden over :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:23

Stuur Ben Heufkens uit Tiel een berichtje, kan gewoon via fb. Hij is hier op het eiland een begrip met dat soort dingen. Doet het netjes en niet duur. Veel mensen sturen hun banden naar hem op. Schijnt echt een aanrader te zijn. Hij heeft zn prijzen op zijn fbpagina staan

Dag pap, ik mis je

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:38

Ik heb op marktplaats een oude video8-camera gekocht. Die zijn vrij prijzig, gauw rond €80, maar ook zeer gewild (voor dit soort projecten), dus toen we klaar waren heb ik ‘m weer doorverkocht voor hetzelfde bedrag als waarvoor ik hem gekocht had. Aan iemand die ook z’n oude filmpjes wilde digitaliseren. :D

Enfin; camera aangesloten op de TV en toen de filmpjes opgeslagen op onze harddiskrecorder van de TV die we nog in de mottenballen hadden liggen. En vandaar naar de computer. :)

Zo dus gratis zelf alle bandjes gedigitaliseerd. :)

Lola. <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:57

Lightielight schreef:
Ik ben van de generatie dat ik nog heel veel oude videobandjes heb (bv van de kinderen toen ze klein waren) maar die ik niet meer terug kan kijken (videocamera kapot etc). Je kunt die bandjes laten overzetten maar als ik rondkijk kost dat best wel wat..... € 15 per bandje is niks ; en als ik nog een paar bandjes had, ok... maar ik heb er wel 30, als het niet meer is...... Hebben jullie ervaring hiermee, overzetten, of is er iemand die dat voor een leuke prijs kan doen? Ben benieuwd!

Ik had geïnformeerd bij Kraan fotografie, het is duur maar voor 235 en een usb van 20 euro worden 25 bandjes overgezet.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Lightielight

Re: oude video filmpjes digitaliseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-23 20:30

Dank voor de antwoorden; ik denk dat ik eerst maar eens zelf ga kijken, wordt dit toch te ingewikkeld ga ik misschien op facebook snuffelen..... ben benieuwd; lijkt me zo leuk om filmpjes van 20/30 jaar terug te zien!

Dag lieve Skip en Shiva.....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie