Katalysator ford focus kapot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ImkeTarek

Katalysator ford focus kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-23 08:58

Afgelopen maandag met een nieuwe baan begonnen. Super blij mee, 1 nadeel is dat ik er niet meer met de fiets naartoe kan. Zonder auto kan ik dus niet meer..

Op de terugweg naar huis, na mijn eerste dag, gaat het motorlampje branden.
Gister auto naar de garage gebracht en de katalysator moet vervangen worden. Advies is ook het oliefilter te vervangen.
Geschatte kosten: €1500

Dit kreeg ik te horen toen ik pauze had op het werk, geen tijd om even wat uit te zoeken toen, dus heb gezegd het maar te doen. Spullen moesten besteld worden, dus hopelijk vandaag de reparatie.

Nu zit ik net wat de googlen en zie ik prijzen voor het vervangen van de katalysator van ongeveer €750 (dus helft goedkoper dan eigen garage!) En vraag me af wat nou de meest realistische prijs is?

En ook zie ik dat dit probleem voort kan komen uit motorproblemen, dus advies om auto te verkopen...

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.. Dus bokt, wat zouden jullie doen?

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Sabbientje

Re: Katalysator ford focus kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:07

de kathalysator van 750 euro is een merkloze
Die van 1500 euro is er waarschijnlijk eentje van Ford zelf.

Een merkloze is over het algemeen net zo goed als degene van het merk zelf.

Zelf heb ik door mijn garage vaker merkloze katalysatoren onder mijn auto's laten zetten.
De eerste keer hebben we hem zelf gekocht en hebben hun hem er onder gezet.
Toen het bij een latere auto nodig was, kregen we de keuze. Subaru of Merkloos.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:07

Ik zou de garage bellen, vragen of ze al begonnen zijn, zo niet, zeggen dat je je bedacht hebt. Vervolgens ga je naar een garage die geen merkgarage is en vraag je het daar.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-23 09:27

Heb idd al gebeld om te zeggen het even af te houden.
Zij adviseren uiteraard te gaan voor hun advies :+ en spraken idd over imitatie katalysators en zij zeggen dat die het niet zo lang volhouden (maarja, verkooppraatjes), fijn om hier andere verhalen te horen!

Meer ervaringen en adviezen zijn nog steeds welkom! We kijken even verder!

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:35

Bij mijn Opel is laatst ook de katalysator vervangen door de Vakgarage waar hij in onderhoud was. Zij adviseerden imitatie omdat het net zo goed zou zijn. Aangezien mijn auto 'al' 11j oud is vond ik dat ook prima. Ik weet niet hoe het zit als je nog fabrieksgarantie hebt bijv?

Kosten zaten inderdaad eerder rond de 700/800 incl montage.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:59

krijg je een nieuwe of een gereviseerde, en is die 750 met inbouw?
Mijne kostte toen om de 900 geloof ik.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-23 10:47

Die prijzen van om en nabij de €750 heb ik via deze website: https://www.mijngarage.nl/garage-overzicht

Grote kans idd dat de prijs iets hoger wordt, maar dubbel zie ik dat niet worden.

De auto is van 2018 en de garage gebruikte het woord "verzadigd", wat naar mijn onderzoek nog eigenlijk niet het geval zou mogen zijn bij zo'n jonge auto

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:52

Toevallig laatst laten doen, ook bij Ford focus en bij ford garage, kosten waren rond de €1000,-, maar dat was zonder oliefilter. Daarbij ook de opmerking dat tijdens het vervangen van de katalysator ook sensoren kunnen afbreken, waardoor het tot nog hogere kosten zou kunnen leiden, dat is overigens niet gebeurd.

Ik heb eerlijk gezegd veel problemen met de ford focus, liefst zou ik hem wegdoen, maar helaas geen geld voor een nieuwe, dus toch maar laten repareren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie