Wij hebben in onze stadstuin een afgezaagde boom(stam). Ik voeder de vogeltjes trouw en er komen hier mussen, koolmeesjes, Vlaamse gaaien, eksters, een roodborstje en vanochtend was er zelfs nog een grote bonte specht. Vind ik best indrukwekkend voor een tuin in de stad.

Op de afgezaagde boomstam wil ik graag een groot (denk aan een diameter van rond de meter) vogel(voeder) huis hebben waar ik verschillende voersoorten handig op/in kan voeren. Denk aan een buis of iets dergelijks voor strooivoer, gaten waar ik potten pindakaas in kan doen, plek voor mezenbollen, haakjes om pindaslingers op te hangen... En dan natuurlijk met een dak erboven en voldoende plek voor de vogels om bij het voer te komen/zitten.
Het mooiste zou zijn als de vogels er ook meteen kunnen drinken/badderen en kunnen schuilen. Eigenlijk zie ik dus een soort luxe 'vogelvilla' voor me.

Katten durven hier in de tuin niet te komen door onze honden (en aan de honden lijken ze gewend te zijn), dus veel vogeltjes brengen de dagen ook zo'n beetje in onze tuin door.
Ik heb al best wat sites afgezocht en ook al via Facebook gezocht naar iemand die zoiets zou kunnen maken voor me, want kant-en-klaar is dit
https://www.agrishop.nl/vogelvoederhuis ... LwEALw_wcB de beste optie die ik tot nu toe ben tegengekomen, maar mijn zoektocht is tot nu toe niet echt succesvol.
Ik hoop dat er bokkers zijn met tips, ervaringen of met een beter zoekvermogen dan ik!

Toevoeging: zelf maken is helaas geen optie vanwege 2 linkerhanden en te weinig tijd! Het budget is groot genoeg.