Waterdichte deken/hoes voor bank gezocht

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Waterdichte deken/hoes voor bank gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 10:21

Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar een goede waterdichte deken of hoes voor op onze nieuwe bank. Onze kat heeft blaasproblemen en heeft soms een 'ongelukje' op de bank. Nu gaan we een nieuwe bank kopen en dan willen we natuurlijk niet dat die geruïneerd wordt. Het wordt een grote hoekbank, dus de deken/hoes moet wel aardig groot zijn.
Ik zoek het liefst iets dat makkelijk er weer af te halen is, zodat je wel gewoon op de bank kunt zitten zonder de deken of hoes, maar dat de bank beschermd is als de bank 'onbewaakt' is.

ingvdh

Berichten: 6396
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:40

Ga eens vragen bij een zeilmakerij, zij hebben dit soort stoffen op voorraad en maken vaak kussens voor tuinbanken/boten die waterdicht moeten zijn.
Wie weet kunnen ze ook een hoes voor de bank maken.

Of als ze zelf handig bent, koop de stoffen en ga zelf aan de slag.

Daarnaast vraag ik me af of een leren bank hier wel tegen zou kunnen met snel weghalen, als ik wat mors op mijn bank kan ik het zonder schade verwijderen.

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:30

Ik zou gewoon een waterdichte matrasbeschermer kopen. Indien nodig even onder de naaimachine in een L-vorm aan elkaar stikken. Goedkope, simpele oplossing, en als het ook nog mooi moet zijn dan leg je er nog een gewone fleecedeken overheen die je in de was kan gooien.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 11:42

ingvdh schreef:
Ga eens vragen bij een zeilmakerij, zij hebben dit soort stoffen op voorraad en maken vaak kussens voor tuinbanken/boten die waterdicht moeten zijn.
Wie weet kunnen ze ook een hoes voor de bank maken.

Of als ze zelf handig bent, koop de stoffen en ga zelf aan de slag.

Daarnaast vraag ik me af of een leren bank hier wel tegen zou kunnen met snel weghalen, als ik wat mors op mijn bank kan ik het zonder schade verwijderen.


Uit ervaring zeg ik dat een leren bank hier niet tegen kan :') Het trekt in de kussens.....=stank

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 11:43

8nnemiek schreef:
Ik zou gewoon een waterdichte matrasbeschermer kopen. Indien nodig even onder de naaimachine in een L-vorm aan elkaar stikken. Goedkope, simpele oplossing, en als het ook nog mooi moet zijn dan leg je er nog een gewone fleecedeken overheen die je in de was kan gooien.


Nee, mooi hoeft het niet inderdaad.
Maar dat is een goed idee!

manonutjuh

Berichten: 3034
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Waterdichte deken/hoes voor bank gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:37


BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:29

Wij doen het met water afstotende textielen tafelkleden die ik op maat heb gemaakt voor onze bank :o Deze zijn lekker licht, makkelijk te wassen en er blijft ook niet teveel haar aan kleven.
Daar onder idd een matras beschermer. Onze bankdelen zijn 90cm x 2m ongeveer dus kwam redelijk mooi uit eigenlijk :))