Beste bokkers, jullie weten ongetwijfeld meer over ring doorbells dan mij.
Ik ben er naar op zoek. Alleen zie ik verschil tussen deurbel waarbij hij enkel op je telefoon af gaat en een deurbel die hardop door je huis heen gaat.
Ik ben op zoek naar een hele simpele. Het enige waarvoor ik hem wil is dat ik in de avond laat kan zien wie er voor mijn deur staat. Hoge kwaliteit, opslag, terugkijken, allemaal niet per se nodig.
Wat ik wel wil is dat hij ook hardop gaat. Als ik mijn telefoon op stil heb en hij ergens ligt dat ook de bel gewoon door je huis klinkt maar je wel via je telefoon kan kijken via er voor staat.
Je kunt bij je ring een chime kopen. Die stop je in het stopcontact en dan gaat ‘ie gewoon in huis af zoals een ouderwetse bel. De ring voldoet aan jouw eisen. Enige is dat je voor terugkijken van beelden een abonnement nodig hebt, maar zoals je dat nu zegt lijk je dat niet nodig te hebben.
Wij hebben sinds een paar maanden een Eufy. Echt heel blij mee. De app is gratis en je kan zelf instellen wat je bijv. wilt opnemen. Ik heb zelf ingesteld dat hij opneemt als er mensen halverwege de oprit komen maar je kan ook instellen dat hij pas filmt als er aangebeld wordt. Je kunt via de app altijd live kijken en meeluisteren.
De homebase laat geluid horen en we hebben nog een extra chime voor op een andere verdieping.
Het irritante is dat ik volgens mij geen stopcontact beneden bij mijn voordeur heb. Alleen stroom via mijn oude deurbel. Of moet je de chime gewoon in je woonkamer plaatsen?