Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
oomens schreef:Padoertje schreef:Ik zou idd je deur verhangen zodat deze de gang opdraait ipv de badkamer in. Dan een glazen scherm plaatsen en je hebt een prima inloopdouche.
Dan mag je je hele kozijn vervangen.
oomens schreef:Padoertje schreef:Ik zou idd je deur verhangen zodat deze de gang opdraait ipv de badkamer in. Dan een glazen scherm plaatsen en je hebt een prima inloopdouche.
Celebi schreef:Gaat je deur echt niet meer open als je daar een douchewand neerzet? In dat geval zou ik kijken of je de deur kan omkeren zodat deze naar buiten toe opent. Dat doet onze badkamerdeur ook. En dan gewoon een mooie glazen douchewand naast de deuropening maken die lang genoeg is dat het water er niet voorbij loopt als je een tijdje staat te douchen. Heb je een prachtige inloopdouche!
capopjekop schreef:Hoe veel cm zit er tussen de deur en de wand? Het fijnste zou zijn om een douchewand of scherm te plaatsen. Maar op de foto oogt het wel krap.
Ik denk dat je dan toch uit komt bij een douchegordijn
Lijsken schreef:En als je een enkele glazen wand plaatst? Die vanaf (net naast) het deurkozijn naar achter loopt t/m het putje, maar zonder deur? Dat je als het ware een inloopdouche hebt vanaf de achterzijde van de badkamer. ICM een kleinere wastafel zou dat moeten lukken lijkt me.
[ [url=m/ekDcac.png]Afbeelding[/url] ]
Denise_Storm schreef:[ [url=m/rn7tmY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit misschien een idee? Misschien wordt het erg smal als je de douchekop houdt waar die nu hangt (of je moet de douchekop gewoon zelf vasthouden?).
Als het goed is wordt de deur nooit breder dan het kozijn toch?
Nimby schreef:De oplossing hierboven is handig en lost bijna alles al op.
Als ik de wandtegels naast de deur tel (waar nu de douche hangt), zie ik er 5 dus dat is 75 cm.
Dat is wat krap, maar een stukje verder (waar nu je wisser staat) is het al breder, ik denk 90. Dat is een prima maat. Ook zit je afvoer dan op een goede plek: bij de deur wordt het niet meer nat door je glazen scherm, en de rest van de badkamer veeg je zo richting afvoer.
En als je dan je deur nog even omhangt zodat hij naar de overloop open gaat, kan je ook makkelijk naar binnen. Dan kan je zelfs nog wel een rekje hangen voor spullen, meteen naast de deur op die wand waar ook je wastafel zit.
Edit oh dit is nu net precies zo gepost
Dus is vast een handig idee!
Sas_Mon schreef:En een kleinere wastafel zodat je deur verder open kan? dan hoef je je kozijn niet om te draaien.
Nimby schreef:oomens schreef:
Of kozijn eruit halen en omdraaien?
Of zwaait je deur dan tegen je schuine dak of boven de trap oid.
8nnemiek schreef:Ik denk dat je moet beginnen met even alle maten van de badkamer op de meten, alle aansluitpunten, en even een goede schets maken van bovenaf.
Gaabje schreef:Is de linkerwand niet veel te laag om fijn je haren onder te wassen dan?
Edit: over de oplossing van denise_storm
Padoertje schreef:oomens schreef:
Wellicht geen onverstandige keuze, gezien TS al aangeeft dat de deur al flink te lijden heeft gehad van al het vocht, dus dan zal het kozijn waarschijnlijk ook niet meer knoerthard zijn. Daarnaast, menig timmerman kan de gaten in het kozijn prima uitvullen en de deur verhangen hoor. Daar heb je echt geen heel nieuw kozijn voor nodig.
En als we dan toch bezig zijn (als schoondochter van een timmerman ), je kunt ook latjes kopen en zelf het kozijn opnieuw maken. Goedkoper in aanschaf van hout dan dat je een heel nieuw kozijn besteld. Als je een beetje een handige kerel in je kenniskring hebt, dan kom je een heel eind. Nieuwe deur ophalen bij de bouwmarkt en je bent met een dag klaar (wel even verven uiteraard )
MarliesV schreef:Is het een huurhuis? Want ik zou als het kan anders de wastafel en de douche omwisselen. Dus de wastafel naast de deur op de wand en de douche op de plek van de wastafel.
Laag muurtje met glaswand tussen de deur en de douche dan (waar de deur tegenaan draait, zonder je glas te beschadigen).
MarjanB schreef:En de deur van de douche vervangen door een schuifdeur? Laat je het kozijn gewoon zitten zodat je de deur terug kan hangen mocht je ooit weg gaan daar. Dan een glazen tussenwand plaatsen en groot deel van je problemen zijn opgelost
Lieke schreef:Simpelste lijkt mij toch een douchegordijn, dan kan de deur wel gewoon open, maar spat je het dan niet meer nat.
8nnemiek schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe de andere kant eruit ziet en hoe de maten enzo zijn, maar als het mogelijk is om hier en daar wat te verplaatsen dan zou ik er bv zoiets van maken:
[ [url=m/SFjdNC.png]Afbeelding[/url] ]
Jennyj01 schreef:Ik zou de douche en wastafel omdraaien. Of een glazen wand ertussen. Dat dit een dagelijkse vorm van irritatie is snap ik volkomen.
topsylover schreef:Misschien kun je een glazen wandje installeren die ook weg te draaien is. eventueel met een rubberen randje op de grond waar het glas tegenaan loopt. Dan heb je tijdens het douchen een stevige wand, maar kun je hem daarna schuin wegklappen waardoor de deur nog wel enigzins vrij blijft.
https://www.maxaro.nl/douches/douchedeu ... eUEALw_wcB
topsylover schreef:Misschien kun je een glazen wandje installeren die ook weg te draaien is. eventueel met een rubberen randje op de grond waar het glas tegenaan loopt. Dan heb je tijdens het douchen een stevige wand, maar kun je hem daarna schuin wegklappen waardoor de deur nog wel enigzins vrij blijft.
https://www.maxaro.nl/douches/douchedeu ... eUEALw_wcB