Welke verzekeringen vindt jij belangrijk?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

magicmist

Welke verzekeringen vindt jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-22 08:50

Ik ben benieuwt welke verzekeringen voor jullie belangrijk zijn.

Het valt mij namelijk op dat mijn collega's bijvoorbeeld geen uitvaartverzekering hebben, maar wel uitgebreid arbeidsongeschiktheid verzekeren.

Zelf vind ik een uitvaartverzekering zeer belangrijk.
Tevens het hebben van rechtsbijstandverzekering. Die heeft ons al meerdere malen goed geholpen. Ook bij twee grotere zaken. Want zeg nooit dat dat niet bij jou gebeurd.
Dus brand los.

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

prompter

Re: Welke verzekeringen vindt jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:51

Uitvaart inboedel auto rechtsbijstand en overlijdensrisico hier. Arbeidsongeschiktheid via het werk.

Extremely rare and Beyond Compare

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:55

uitvaart heb ik ook niet, en interesseert me niet. mocht er wat gebeuren is er wel geld om dat te regelen.
paarden ook niet verzekerd

wel ziektekosten, inboedel, reis, auto

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:57

Een uitvaartverzekering heb ik niet, omdat dat relatief dure verzekeringen zijn. Kans op uitkeren is nogal groot ;) . We hebben ruim voldoende geld in de nalatenschap om de uitvaart te kunnen betalen.

Wel: rechtsbijstand (strafzaken en verkeer), reis, inboedel, aansprakelijkheid). En ik ben lid van de vakbond. Oh, en een dure fiets is apart verzekerd :) . Ziektekosten zijn natuurlijk verplicht verzekerd, heb over het algemeen geen aanvullende verzekering.

Ben in loondienst, dus daar zitten automatisch premies voor arbeidsongeschiktheid bij. Heb dat niet aanvullend verzekerd.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:02

Ik denk dat het erg persoonlijk is wat je al dan niet verzekerd wilt hebben. Opstal, inboedel, WA zijn de minimale verzekeringen om te hebben naast de verplichte zorgverzekering. Daarnaast is het erg afhankelijk van je persoonlijke situatie. In loondienst heb je bijvoorbeeld meer wettelijke regelingen om op terug te vallen dan als zelfstandige.

Ik vind een uitvaartverzekering dan weer volstrekt onnodig. Mocht ik nu overlijden, dan is het laatste inkomen via de werkgever al toereikend voor een nette uitvaart. Zijn er dan nog tekorten, dan heb ik een woning met forse overwaarde achter de hand. Kunnen mijn nabestaanden helemaal mee los gaan om alles wat nodig is mee te regelen, te betalen en achteraf een mooie erfenis aan over te houden.

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:04

Ik heb alleen inboedel en zorgverzekering. Verder niks.

Maar ik heb verder geen verzekeringen omdat het best duur is per maand, als ik straks afgestudeerd ben en ga werken komt er wel een aansprakelijkheidsverzekering.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:04

Ik heb ziektekosten, inboedel en WA verzekering.
Onze auto en de boot staan op mijn vriend zijn naam, dus die verzekeringen ook.

Ik ben wel nog van plan om een apparatuurverzekering te nemen voor oa mijn camera's en laptops.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:10

Ik heb er nogal wat volgens mij :') WA, inboedel/opstal, rechtsbijstand, uitvaart en auto.

Edit: en zorg natuurlijk maar dat is verplicht dacht ik

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:13

Aansprakelijkheidsverzekering. Die vind ik echt heel belangrijk. (Geen wa, dat is voor auto)

Ik heb geen uitvaartverzekering, wel inboedel en voor klein gedeelte rechtsbijstand. Maar uitgebreide rechtsbijstandverzekering kan ik niet betalen en als ik echt rechtshulp nodig heb kan ik dat via de gemeente regelen. Helaas, want dat komt door lage inkomen waar ik vast in zit, maar wel fijn dat dat kan in geval van nood. Maar zelf ook rechten gestudeerd en familie ook, dus veel kan familie al bij helpen.
Verder nog auto, want verplicht en zorg natuurlijk.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 6 PR 227,5
[RIJ-ITP] Simpele paarden scoren niet? Flow terug op wedstrijd na 2,5 jaar!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:14

Je moet verzekeren wat je niet zelf kunt betalen of wat wettelijk verplicht is.

Dus: WA voor je auto (bij voorkeur inclusief inzittendenverzekering) en zorgverzekering kom je niet onder uit.

Inboedel- en opstalverzekering als je in een eigen woning woont: kun je over het algemeen niet zelf betalen als het afbrandt, dus verzeker dat maar. Idem voor kostbaarheden.
Aansprakelijkheidsverzekering, zeker als je kinderen en dieren hebt: doe maar, claims kunnen eveneens onbetaalbaar hoog zijn. En de premie is niet extreem.

Rechtsbijstand: kost geen drol en is verrekte handig als je in loondienst bent (wel arbeidsrelaties meeverzekeren dan!) maar ook bij je paard in pension hebben staan of andere 'contracten' waar geschillen over kunnen ontstaan.

Doorlopende reisverzekering: alleen interessant als je vaak op reis gaat naar landen waar spullen nogal makkelijk verdwijnen/als je dure zooi meeneemt, maar anders is het weggegooid geld. Check wel of ziektekosten in het buitenland vergoed worden door je reguliere ziektekostenverzekering.
Annuleringsverzekering: kan zinnig zijn bij hele dure reizen, zo niet, weggegooid geld.

Uitvaart: niet doen als je verwacht dat er genoeg in de erfenis zit om het daar uit te betalen. En jouw zorg is het uiteindelijk sowieso niet ;) Er is nog geen dooie boven de grond blijven liggen tenslotte...

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:22

Zorg, opstal+inboedel, levensverzekering (hypotheek kunnen afbetalen als een van ons overlijd), aansprakelijkheid(uitgebreid naar paarden), diefstal voor de elektrische fiets, WGA-hiaat, rechtsbijstand.

Met name die laatste heeft echt zijn dienst bewezen bij een onterecht ontslag van mijn man. Dat kan zó je leven op zijn kop zetten.

Zelfde geldt trouwens ook voor WGA-hiaat. Dat wordt vaak door werkgevers gedaan maar niet altijd. Dit is in mijn ogen wel een belangrijke maar relatief onbekende verzekering. https://www.vanatotzekerheid.nl/begripp ... rzekering/
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 19-12-22 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:28

wij hebben een hele rij...

Zorg 2, maar dat spreekt voor zich.

Inboedel&opstal verzekering,
autoverzekering 2x,
woonlasten(inkomens)verzekering 2x (voor als een van ons werkloos of arbeidsongeschikt raakt, hierbij wordt hypotheek kwijtgescholden als een van ons overlijd)

Intotaal 7 verzekeringen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:34

Uh... Auto, inboedel+opstal, Aansprakelijkheid, rechtsbijstand (ook al meermalen nodig gehad), zorgverzekering, reisverzekering + extra risicosportverzekering (kitesurfen en survivalrun), overlijdensverzekering, levensverzekering

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-22 09:37

Rechtsbijstand vind ik zelf wel een hele belangrijke.
We hebben deze al meerdere malen nodig gehad ( na val van bijrijder en 2x conflict met werkgever van mijn man).

Ik lees dat velen geeb uitvaart hebben.
Hoe gaat jullie familie het bekostigen? Gewoon een intresse vraag, want een uitvaart kost al gauw 9000,-

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:40

Wij alleen zorg en avp. Absoluut minimum voor een gezin met 3 kinderen en paard. Verder verzeker ik niets, want je moet inderdaad alleen verzekeren wat je zelf niet kan betalen. Heb jarenlang voor een verzekeringsmaatschappij gewerkt en mijn ervaring is dat het voor de meeste situaties gewoon niet loont. Maar we zitten niet krap dus onvoorzienheden lossen we zelfstandig op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:41

magicmist schreef:
Ik lees dat velen geeb uitvaart hebben.
Hoe gaat jullie familie het bekostigen? Gewoon een intresse vraag, want een uitvaart kost al gauw 9000,-

Uit de nalatenschap.

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:52

Mijn ouders betalen mijn uitvaart maar mooi, die kunnen dat missen zolang ze leven. Ze hebben mij ten slotte ook gemaakt. }:) Als ze er niet meer zijn dan heb ik hopelijk daar een potje voor apart staan. :P

En mijn vriend regelt dat zelf. :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:57

BenaLaars schreef:
Wij alleen zorg en avp. Absoluut minimum voor een gezin met 3 kinderen en paard. Verder verzeker ik niets, want je moet inderdaad alleen verzekeren wat je zelf niet kan betalen. Heb jarenlang voor een verzekeringsmaatschappij gewerkt en mijn ervaring is dat het voor de meeste situaties gewoon niet loont. Maar we zitten niet krap dus onvoorzienheden lossen we zelfstandig op.

Dus jij hebt je inboedel niet verzekerd? Dat zal niet heel veel voorkomen...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:05

Zorg, opstal, inboedel, auto, uitvaart, levensverzekering, brommer en elektrische fiets, aansprakelijkheidsverzekering, rechtsbijstand, doorlopende reisverzekering.
Arbeidsongeschiktheid heb ik zelf niet, volgens mij heb ik dat via mijn werkgever.

Uitvaartverzekering is trouwens zo duur niet? Ik betaal nog geen €5 per maand. Dat is €6000 in mijn hele leven als ik 100 word.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:07

Isabel schreef:
Uitvaartverzekering is trouwens zo duur niet? Ik betaal nog geen €5 per maand. Dat is €6000 in mijn hele leven als ik 100 word.

en hoeveel keren ze uit bij je overlijden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:09

MarlindeRooz schreef:
Ik heb alleen inboedel en zorgverzekering. Verder niks.

Maar ik heb verder geen verzekeringen omdat het best duur is per maand, als ik straks afgestudeerd ben en ga werken komt er wel een aansprakelijkheidsverzekering.

Ook geen uitvaartverzekering? Het laatste wat ik mijn familie aan wil doen is de rekening van mijn uitvaart bij mijn naasten neerleggen.

Hier een reisverzekering, uitvaart, zorgverzekering en woonverzekering
Laatst bijgewerkt door purny op 19-12-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:11

Teveel gedoe gezien met een uitvaartverzekering. Dus die heb ik niet en hoef ik ook niet.

Ik zorg dat ik genoeg op mijn rekening hou om mijn uitvaart te betalen.

Wel inboedel, aansprakelijkheid, WA en zorgverzekering.

Niet perfect is ook goed

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:12

De zorgverzekering vind ik het belangrijkst. Uitvaartverzekering niet zo, als je een spaarpotje hebt. Ik heb hem overigens laatst toch afgesloten, maar eigenlijk vooral omdat ik zo mijn wensen vast kon leggen.
Wij hebben een extra WA-verzekering voor schade die de paarden zouden kunnen veroorzaken (of wij zelf natuurlijk).

Rechtsbijstand vind ik twijfelachtig. Je moet wel erg veel geluk hebben met degene die je bijstaat...

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:15

Inboedel en opstal, zorg en auto, aansprakelijkheid en rechtsbijstand en voor mezelf ook een uitvaartverzekering, die moet ik voor mijn vriend nog regelen. En voor mijn oudste merrie nog een verzekering die uitkeert als ze overlijd, maar dat kan niet meer uit dus die heb ik voor mijn andere paard niet meer afgesloten.

Ik betaal momenteel 9 euro uitvaartverzekering en ze keren ruim 11.000 uit, indexeert elk jaar en ik zet hem vast als hij op een 10je zit. Ik wil niemand opzadelen met problemen en zorgen voor dat 10tje per maand.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:22

Paardenverzekeringen houden 9 van de 10 keer op als een paard 18 is, dat weet je hè? Maw, een oud paard verzekeren tegen de dood kan over het algemeen niet. Ik zou even controleren of je niet betaalt voor een verzekering die als puntje bij paaltje komt niet thuis geeft...