Fiets laten wrappen, ervaringen?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3423
Geregistreerd: 30-06-01

Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 01:12

'Alles' kun je laten wrappen - auto's, vrachtwagens, trailers, keukens ... De mogelijkheden zijn eindeloos. Met wrappen bedoel ik hier een laag gekleurd vinyl over een voorwerp aanbrengen.

Ik wil graag mijn fiets laten wrappen. Helaas, koploper fietsenwrapgigant Wrapmybike heeft het zo druk dat ze geen nieuwe projecten aannemen.

Wie weet waar ik mijn stadsfiets kan laten wrappen? Een bedrijf dat louter fietsen wrapt zou fijn zijn, maar als men naast auto's en andere zaken ook fietsen wrapt, is het ook goed.

Eisen
- Bedrijf mag in heel Nederland liggen
- Bedrijf is bereikbaar met de trein/het openbaar vervoer, en het laatste stuk is te fietsen/lopen. Geen bedrijf gelegen naast een snelweg in de middle of nowhere dus.
- Fiets is per plaatse te demonteren tot enkel het frame en na het wrappen te monteren. Ik ben niet handig en ik ga ook geen km's zeulen met een frame zonder wielen.
- Bedrijf kan de volgende wrap aanbieden: Wrap in twee kleuren met kleurverloop van de ene kleur in de andere. Verder hoef ik geen details.
- Ik wil niet 'de eerste fiets zijn die het bedrijf wrapt'. Iedereen moet het leren, maar ik wil geen proefkonijntje zijn. Daarvoor is het wrappen iets te duur.
- Budget: geen budget voor ogen.

Zoolgangster

Berichten: 9957
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 07:42

Wrappen? Tot dit topic geopend werd, wist ik geeneens dat wrappen zoals jij blijkbaar bedoelt, bestaat. :')


*Kruipt terug onder steen*.

colette40
Berichten: 241
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:42

ik heb mijn trap laten wrappen en twee deuren beneden ,nooit meer schilderen en van het voorjaar mijn gevel, ik wil wel vragen of hij fietsen ook doet ?
Autos vliegtuigen stickeren ,dat doet hij allemaal .

tones

Berichten: 5406
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:53

https://deplakkerij.nl/
Is in Eerbeek.
Zij hebben mijn auto gedaan.
Erg goed gelukt, en ik denk dat ze een fiets wrappen een bijzonder leuke uitdaging vinden.

BeFunny

Berichten: 11695
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:54


Elisa2

Berichten: 39739
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:46

Ik las "Fries laten wrappen" :+ zag al een Fries voor me helemaal ingewikkeld met een soort tape. :')

Dus sorry voor mijn nutteloze bijdrage, ik kan je verder niet helpen ermee maar wilde het wel even delen. :D

Gaby
Berichten: 3423
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 23:16

Bedankt voor alle reactie!

colette40 schreef:
ik heb mijn trap laten wrappen en twee deuren beneden ,nooit meer schilderen en van het voorjaar mijn gevel, ik wil wel vragen of hij fietsen ook doet ?
Autos vliegtuigen stickeren ,dat doet hij allemaal .

Ik hoor graag of hij ook fietsen doet! Ik zou een e-mailadres het fijnste vinden om te ontvangen, of anders dat ik hem kan whatsappen.

tones schreef:
https://deplakkerij.nl/
Is in Eerbeek.
Zij hebben mijn auto gedaan.
Erg goed gelukt, en ik denk dat ze een fiets wrappen een bijzonder leuke uitdaging vinden.

Bedankt voor de link! Ze zijn van veel markten thuis zo te zien, dus ik durf het wel aan om ze te mailen met met de vraag of ze ook fietsen kunnen doen. Ik moet alleen regelen hoe ik van station Arnhem met de fiets naar ze geraak; het stuk naar Eerbeek zelf toe fietsen duurt lang. Ik heb een taxibedrijf gevonden dat ook fietsen vervoert. Hopelijk doen ze ook Eerbeek aan.

Ik denk niet dat Wrapmybike me gaat vertellen waar hun concurrenten zitten, BeFunny. Maar lief dat je meedenkt.

Ik vond je reactie wel lachen, Elisa2! Ik ben een beelddenker en ik zie nu een verontwaardigde Fries voor me :D .

Voor de geintereseerden en degenen die dit topic vinden via de zoekfunctie:
Ik vraag bij diverse bedrijven offertes op.

Vandaag kreeg ik te horen van Michel Roozeboom van wrappedbymichel.nl dat hij geen fietsen meer wrapt (de kosten lagen te hoog en hij had er geen tijd voor). Dit bedrijf hoef je dus niet aan te schrijven voor het wrappen van je fiets.

Suzanne F.

Berichten: 50578
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:18

Thirza hier op Bokt doet het! Wrapt auto’s en heeft ook zelf haar trailer gedaan. Je kan haar eens pb sturen?

Marije_jiplover

Berichten: 25624
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:04

Eerbeek is vanaf Dieren maar een klein stukje fietsen. Dieren heeft een NS station. Dus mogelijk dat dat een optie is?

tones

Berichten: 5406
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 01:23

Of vanuit Dieren met de stoomtrein naar Eerbeek. :+

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Berichten: 6927
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:29


Gaby
Berichten: 3423
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 10:35

Deze late update komt van iemand die lang heeft zitten twijfelen.

Goed nieuws voor de geïnteresseerden/de gebruikers van de zoekfunctie: De plakkerij in Eerbeek ziet graag ontwerpen/schetsen tegemoet van hoe jij je fiets graag gewrapt wil zien!

Ik kan alleen geen ervaringen delen, want ik ben heftig gaan twijfelen aan mijn mogelijkheid om de fiets veilig te houden cq. ervoor te kunnen zorgen dat hij niet gestolen wordt.

Ik kan mijn fiets stallen in een fietsenkelder onder mijn huis (ik heb geen individuele berging en mijn fiets steeds in mij kleine appartement bewaren lijkt me slechts 2 weken lang leuk, daarna wordt het ergerlijk). Ik ben eens gaan opletten hoe makkelijk/vaak je de fiets kunt stallen in de rekken cq. dat je de fiets kunt vastmaken aan de rekken met een kettingslot. Dit blijkt nog best lastig, tenzij je een heel lang kettingslot zou nemen. En wat doe je met dat lange, zware kettingslot tijdens het fietsen? Altijd meezeulen in je rugtas? Rondom je frame bewaren? Maar beschadig je je frame dan niet? Mijn huidige kettingslot is om mijn stuur te wikkelen, een langer kettingslot gaat te gevaarlijk/zwaar worden.
Dat hier in de buurt pas fietsen zijn gestolen helpt ook niet.

Ik ga wel op zoek naar een nieuwe fiets - ik zoek een damesmodel stadsfiets framemaat 61 - alleen jammer dat ze allemaal alleen in begrafeniskleuren (wit, zwart, grijs, moddergroen) verkrijgbaar lijken te zijn.

tones

Berichten: 5406
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:40

Dat gezeul met die ketting herken ik van vakanties. Er zit wel een mooie hoes omheen, maar dan klettert het slot weer net tegen een plek waar je het net niet wil. :+

Normaal gebruik ik dat ding ook voor de scooter.

Urbanus

Berichten: 45272
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:58

Ik doe hem gewoon in m'n fietskrat.

Yessy

Berichten: 23072
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:17

Hier gaat de ketting in m’n fietstas maar ik kan me voorstellen dat je zo’n gave fiets niet wil volhangen met lelijke fietstassen. Ik vraag me wel af hoe jatgevoelig zo’n unieke fiets is, dan moeten ze hem wel heel ver weg doorverkopen!

Gaby
Berichten: 3423
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 15:01

Ik heb al een rugzak waar ik erg aan gehecht ben (ik gebruik 95% van de tijd mijn Hershel rugzak, en 5% van de tijd mijn schoudertas), dus ik zie mezelf niet opeens met een fietstas slepen; ook niet als ik een exemplaar kies dat ook als rugzak te gebruiken valt.
Ik probeer te kijken naar fietskratten die ik leuk vind. Ze moeten in ieder geval niet te massief zijn

Zodra het op werk- en privegebied minder hectisch word (ik wil vakantie ;( Ik ben daar nu al zo aan toe ), ga ik naar Megabike in Rotterdam. Naast Gazelle hebben ze ook Giant - Batavus - Sparta - Puky - Rivel - Loeki - Germaan - BSP - Dahon - Koga Miyata - Union - Trek - Qwic - Popal - Bikkel - Volare - Vogue - Bimas - Fuji - Alpina - Hollandia - Pelikaan - Cube - Cortina - Bike Fun Kids - Merida - BBB - E&L Cycles - BSP- Bianchi- Ebike das Origina, en een aantal van deze merken verkoopt mijn vaste fietsenreparateur (die ook veel fietsen verkoopt) niet.

leeslampje

Berichten: 1153
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Fiets laten wrappen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:00

Voor meelezers: wrap my bike neemt weer opdrachten aan! Ze zijn wel verhuisd naar België en zitten niet meer in Medemblik.

Gaby
Berichten: 3423
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 09:09

leeslampje schreef:
Voor meelezers: wrap my bike neemt weer opdrachten aan! Ze zijn wel verhuisd naar België en zitten niet meer in Medemblik.

Had dit nou niet gezegd :x ;) (nu wil ik prompt weer). Nou ja, voor mezelf geldt: eerst een nieuwe fiets regelen (want op de oude betwijfel ik of ze uberhaupt wel zo netjes kunnen wrappen) en dan een oplossing bedenken voor het kettingslot :) en dan zien we wel weer verder. Mocht iemand een ervaring opdoen met Wrapmybike, laat het dan vooral weten!