Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 15392
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 15:03

Alle koukleumen verzamelen :brr: :+

In mijn zoektocht naar betere, warmere handschoenen kwam ik verwarmde handschoenen tegen, in allerlei verschillende prijsklassen ook nog. Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt mij geweldig, maar de prijs houdt mij tegen om op de gok wat te bestellen. Weet iemand er meer over? Goede merken, slechte merken, do's en don'ts?

IlseL123
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-01-21
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:17

Ik volg! Ik heb een paar besteld op ali, maar die bleek met een powerbank verbonden te moeten zijn. Geen succes dus met al die draadjes. Ben benieuwd!

Jojoju

Berichten: 3808
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:36

ik lees ook even mee!

joyce83

Berichten: 5403
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:40

Bij kramer staan er ook op de site, helaas lagen ze stevig verpakt in de winkel had graag eens willen zien en voelen hoe dik ze zijn.

luuntje

Berichten: 14149
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:40

Ik heb ze gehad van de ANWB.
De accu’s zitten op je pols. Dat zat vervelend met een jas aan.

Ik gebruik nu herbruikbare handenwarmers. Maar lees mee.

Telpeva

Berichten: 15392
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 16:25

joyce83 schreef:
Bij kramer staan er ook op de site, helaas lagen ze stevig verpakt in de winkel had graag eens willen zien en voelen hoe dik ze zijn.

Jaaa die had ik gezien in de webshop, en toen dacht ik meteen oehhh yes dat wil ik :D maar ik wil niet meteen de eerste de beste handschoenen kopen, want misschien bestaan er wel betere, goedkopere die ook goed zijn, warmere, handigere, etc. etc.

sas66
Berichten: 654
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:49

Ik weet niet of je er ook mee wilt (paard)rijden, maar misschien eens in een motorshop? Daar kun je vast ook wel proberen.

Iris82

Berichten: 40122
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:36

IlseL123 schreef:
Ik volg! Ik heb een paar besteld op ali, maar die bleek met een powerbank verbonden te moeten zijn. Geen succes dus met al die draadjes. Ben benieuwd!


Kijk uit met dit soort dingen kopen via AE, veel zijn er niet naar Europese veiligheidsnormen. Je hebt maar 1 paar handen!

zazaza
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:44

Hier sealskinz, net vandaag voor het eerst aan gehad, lijken geschikt voor uitmesten enzo, verwarming zit op je handrug maar straalt wel door naar de vingers. Heb zelf heel veel last met kou maar vandaag zonder pijn in het bos geweest, om te rijden zijn ze wel erg dik

Edit: het zijn deze: https://www.bever.nl/p/sealskinz-waterp ... olour=4168

arjaaaaa
Berichten: 653
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:59

Ik heb ze ook, ideaal! weet het merk niet, maar waren rond de 100 euro.
zit wel een batterij bij de pols, maar met een normale jas geen last van.
en er zijn ook modellen die niet enorm lomp zijn.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:17

Ja ik heb ze, maar gebruik ze niet echt.

Het mag niet nat worden, dus met sneeuw en regen durf ik ze niet te gebruiken.
Ondanks dat het waterdicht zou moeten zijn.

Ze verwarmen ook niet echt egaal, meer in hotspots.
En het verwarmt niet heel warm, meer een zwakke verwarming.

Verder zijn ze best wel zwaar en stug.

Edit: weet het merk niet meer van mijne, ze zijn zwart met geel dat weet ik nog wel

Telpeva

Berichten: 15392
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 21:23

Zwart met gele die ik heb gezien waren motorhandschoenen van Macna, dat zijn hele dure, waren het die?

Anoniem

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:46

Mijn schoonmoeder heeft deze gekocht. Ik heb ze even aan gehad en ze zijn echt heel fijn. Ik denk dat ik ze zelf ook ga kopen voor op de scooter.Afbeelding

zazaza
Berichten: 739
Geregistreerd: 03-05-06

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:39

De sealskinz kunnen juist wel tegen water….. zelfs ondergedompeld in een auquarium schijnen ze het nog te doen (handig voor als je in de waterbak valt ofzo in je weiland?)

Kasmir

Berichten: 5520
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:09

Wij gebruiken hier in Noord zweden (wordt rustig -30 en dan nog wat kouder hier) naar tevredenheid de voor m'n vriendin handschoenen en voor mij sokken van Bertschat.

cissy

Berichten: 19954
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:18

Kasmir schreef:
Wij gebruiken hier in Noord zweden (wordt rustig -30 en dan nog wat kouder hier) naar tevredenheid de voor m'n vriendin handschoenen en voor mij sokken van Bertschat.

Er mist een stukje tekst welke je dan naar tevredenheid gebruikt ;)

Telpeva

Berichten: 15392
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 00:20

Bertschat is het merk, is een van de duurdere :j ik had ze voorbij zien komen en zat al stiekem te wachten op een review erover O:)

Kasmir

Berichten: 5520
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:23

Inderdaad die van bertschat. Mijn vriendin heeft de dual handschoenen die zowel boven als onder verwarmen en rijd nu altijd comfortabel tijdens het gidsen van de tours. Ik heb zelf de sokken, draag ze in m'n snowboots met alpaca sokken eroverheen om ze te beschermen. Heb ze eigenlijk bijna altijd in stand 1 want in goede schoenen warmt dat al perfect op. Wij zijn er beide super wijs mee maar het zijn idd wel duurdere producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:21

Telpeva schreef:
Bertschat is het merk, is een van de duurdere :j ik had ze voorbij zien komen en zat al stiekem te wachten op een review erover O:)


Bij de Decathlon zijn ze nu dus afgeprijsd!

lique68
Berichten: 344
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:44

ik had ze ook, geweldig, al voel je inderdaad wel de accu's zitten, ik had vrij dunne, maar verwarmde hand en vingers ook, ik deed er ter bescherming nog een handschoen overheen, helaas zijn ze bij mij maar 2 seizoenen meegegaan, ik weet het merk niet meer helaas.

Nado
Berichten: 3385
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:55

Kasmir schreef:
Inderdaad die van bertschat. Mijn vriendin heeft de dual handschoenen die zowel boven als onder verwarmen en rijd nu altijd comfortabel tijdens het gidsen van de tours. Ik heb zelf de sokken, draag ze in m'n snowboots met alpaca sokken eroverheen om ze te beschermen. Heb ze eigenlijk bijna altijd in stand 1 want in goede schoenen warmt dat al perfect op. Wij zijn er beide super wijs mee maar het zijn idd wel duurdere producten.


Kunnen ze ook goed tegen nattigheid? En wind?

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:13

Annet_Dottie schreef:
Mijn schoonmoeder heeft deze gekocht. Ik heb ze even aan gehad en ze zijn echt heel fijn. Ik denk dat ik ze zelf ook ga kopen voor op de scooter.[ [url=m/OaigMx.png]Afbeelding[/url] ]


Ik had deze moeten ontdekken toen ik vijf jaar lang 25 km enkele reis naar mijn werk ging op de scooter. :+ :+

Ik had altijd skihandschoenen aan, maar de kou kwam er gewoon doorheen. Ze zijn duur, maar ik zou het zeker er voor over hebben. Gelukkig hoef ik niet meer lange ritten op de scooter te maken.

BarbaravdW

Berichten: 978
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Verwarmde handschoenen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:12

Ik heb handverwarmertjes van wish, met een usb draadje. Die doe je door de mouwen en dan een powerbankje in mn binnenzak, dikke prima!

Kasmir

Berichten: 5520
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:36

Nado schreef:
Kasmir schreef:
Inderdaad die van bertschat. Mijn vriendin heeft de dual handschoenen die zowel boven als onder verwarmen en rijd nu altijd comfortabel tijdens het gidsen van de tours. Ik heb zelf de sokken, draag ze in m'n snowboots met alpaca sokken eroverheen om ze te beschermen. Heb ze eigenlijk bijna altijd in stand 1 want in goede schoenen warmt dat al perfect op. Wij zijn er beide super wijs mee maar het zijn idd wel duurdere producten.


Kunnen ze ook goed tegen nattigheid? En wind?


Ja ze zijn wind en waterproof.

Telpeva

Berichten: 15392
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 00:24

Annet_Dottie schreef:
Telpeva schreef:
Bertschat is het merk, is een van de duurdere :j ik had ze voorbij zien komen en zat al stiekem te wachten op een review erover O:)


Bij de Decathlon zijn ze nu dus afgeprijsd!

Goeie tip idd! Zeker in de tijden dat alles al zo duur is _O-

Ik ben ook weer wat verder rond wezen kijken, maar ik zag dat er ook nog verschil is tussen modellen, zo heb je modellen die alleen de bovenkant van de hand verwarmen, en je hebt modellen die de bovenkant en de onderkant allebei kunnen verwarmen. Het model wat nu in de aanbieding is verwarmt alleen de bovenkant van je handen, misschien dat dat voor jou ook nog handig is om te weten? voor mij is dat denk ik niet voldoende.

Voor mij zou het denk ik gaan tussen de Bertschat pro met aan 2 kanten verwarming, of de Bertschat motorhandschoenen. Liefst zou ik meteen de motorhandschoenen nemen want ik wil ze ook gebruiken op de scooter, maar dat is een unisex model en mijn ervaring leert dat heren en unisex motorhandschoenen 9 van de 10x een voor mij te chunky pasvorm hebben waar ik de knoppen vervolgens niet mee kan bedienen _O- Keuzes, keuzes... En ze zijn ook zo duur, dat is een rib uit mijn lijf dus ik ga er nog een nachtje over slapen.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 15-12-22 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt