Fijn dat je leest. Ik heb namelijk een zoektocht naar antwoorden in verzekeringsland.
De situatie is alsvolgt ; Ik heb een paar jaar geleden toen ik nog een personenauto had, op 1 dag twee schades gereden, heel dom. Ik was heel moe en ben toen achteruit op een moeilijke parkeerplaats in een drukke stad 2x tegen een auto gereden. Hierdoor verloor ik al mijn schadevrije jaren en kwam ik enorm hoog in de verzekering. Door deze twee schades wilde niemand mij meer verzekeren behalve voor enorm hoge polissen (denk aan 200+euro pm).
Gelukkig kreeg ik een zakelijke auto en de kans opnieuw te beginnen. Na 3 jaar schadevrij rijden, is afgelopen zaterdag bij het wegrijden van weer een parkeerplaats (jaha) weer een ongeluk(je) gebeurd. Iemand die de parkeerplaats opreed terwijl ik wegreed, ik deze persoon niet zag, zij in paniek raakte en niet claxonneerde waardoor ik met mijn trekhaak in haar wielkast zat. Dus weer een schadeclaim had.
Ik ben nu heel bang dat ik als ik deze zakelijke auto wegdoe, ik nooit meer op een normale manier verzekerd kan worden.
Nu is mijn plan om een camper aan te schaffen en begint deze weer met een nieuwe polis. Misschien heb ik dus heeel veel geluk en kan ik op nieuw beginnen?
Zijn er mensen met verstand hiervan? Ik lees online dat verzekering per polis geldt en dus niet per persoon. Dat zou heel fijn zijn, ook als ik een personenauto aan zou willen schaffen op den duur.
Ben benieuwd of hier mensen zijn met inzicht hierin.
Dat ik niet achteruit kan rijden is me nu wel heel duidelijk

dankjewel alvast.