KimD schreef:Voor de mensen met Allianz die er wel eens gebruik van hebben (moeten) maken, hoe werkt dat, ben echt ontzettend nieuwsgierig of je in de praktijk dan niet achterlijk veel ineens moet betalen.
Edit: Voor de duidelijkheid, wij kunnen niet naar Allianz omdat we een bestelbusje rijden, ben dus echt gewoon nieuwsgierig.
Hoe het werkt: ik bel het telefoonnummer dat op het Allianzpasje staat. Allianz belt terug met een tijd waarop ik de hulpdienst kan verwachten. Is het bij ons in de buurt, dan komt een vrachtwagen met oplegger voorrijden uit het naburige dorp. De hulpdienst kijkt wat er aan de hand is. Kan het ter plekke worden opgelost, dan doen ze dat. Kan dat niet, dan wordt de auto opgeladen en naar je eigen garage gebracht. Ben je niet in je eigen buurt, dan moet je een garage daar uit de omgeving kiezen.
Je hebt als het gebrek niet binnen een dag gerepareerd kan worden, recht op vervangend vervoer. Ik dacht uit mijn hoofd voor 2 dagen. En nee, je hoeft achteraf niet bij te betalen. Althans, dat heb ik nog nooit meegemaakt.