Tesup Atlas 4.0 windturbine, iemand ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Tesup Atlas 4.0 windturbine, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 12:45

Deze kleine windturbine, heeft iemand daar al ervaringen mee?

https://www.tesup.nl/product-page/atlas ... -Nederland

Aanschaf prijs voor een totaal pakket (turbine + laadregelaar + omvormer) is niet eens heel veel geld.
De hele beschrijving klinkt echt bijna te mooi om waar te zijn...
Wie heeft er eentje?

Ik zou dit als aanvulling overwegen op de nog aan te leggen zonnepanelen, voor als er wel wind is maar geen zon...

karuna
Drukke kabouter

Re: Tesup Atlas 4.0 windturbine, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:52

Ik lees even mee. Ziet er interessant uit. Ik weet alleen niet zo snel of hij ook zonder omvormer aan je eigen net kunt leveren of dat hij alleen via de omvormer rechtstreeks kan leveren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:06

Ik zat een tijd geleden ook te denken aan iets van windenergie, maar wat ik er over kon vinden is dat het maar heel erg weinig op lijkt te leveren in de praktijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:07

Ik volg ook! Interessant, maar ik denk dat het niet heel veel extra's zal opleveren?
Ligt er ook aan hoe je natuurlijk woont. Vrijstaand op het platteland of aan zee zal een stuk meer opleveren als in de binnenstad :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:09

Ik lees ook mee :j Altijd interessant, windmolens.

Ik heb wel ervaring met de kleintjes met drie of meer wieken, maar nog niet met de wokkels. Die zijn sinds kort wat meer in ontwikkeling. Bij gewone windmolens met wieken is het zo dat er héél veel verschil in kwaliteit is; van Chinese namaak die een hoop kabaal maken en nauwelijks iets opleveren tot de dure merkmolentjes die fluisterstil zijn en aardig stroom opwekken. Maar het is bij die kleine molentjes wel zo dat je echt heel veel wind nodig hebt voordat ze de beloofde hoeveelheid stroom opwekken. En in bebouwd gebied, of tussen begroeiing, is vaak te weinig of geen constante wind.

Ik ben dus wel nieuwsgierig naar de innovatie en hoe deze wokkels presteren tov ouderwetse, kleine windmolens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:29

Ik heb een paar reviews opgezocht op Youtube, en zo te horen is die Tesup toch vooral zonde van je geld := Het ding lijkt niet degelijk gebouwd te zijn, goedkope, Chine spoel, hij resoneert en wekt nauwelijks stroom op. Het Youtube kanaal 'Toys for Watts' heeft em uitgebreid getest.

Ik zie regelmatig reclames voor wokkel-windmolens voorbij komen, maar heb er nog nooit een gezien die beter is dan de SilentWind windmolen (in die gewichtsklasse iig). Die laatste staat op ons verlanglijstje.. maar ik hoop nog steeds dat er eens een echt goede wokkel voorbij komt!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 13:47

Hij zou 4kW op moeten leveren al bij weinig wind...
Hij is best wel groot (1 m x 1 m) dus ik wil hem ook graag ergens zien (en horen) draaien voordat ik een eventuele beslissing neem.

Wij wonen op het platteland, dus wind lijkt geen probleem te zijn.
We gaan eens beginnen met wind meten op de eventuele beoogde plaats...

8nnemiek, jouw korte review klinkt dan weer een beetje teleurstellend... Jammer. Ik ga ook zoeken naar wat jij gevonden hebt op youtube. Dankjewel in elk geval.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:21

In de advertentie staat bij 15m/s (en dat is windkracht 7 tot 8, dus behoorlijk stormachtig al).
Maar daar schijnt hij volgens de reviews niet eens bij in de buurt te komen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 22:49

Nou, na als wat jullie hier met snel zoeken al neergezet hadden en zelf ook uitgebreid lezen en rond vragen, laten we deze gedachte even varen.
Ik wil graag verduurzamen, en dat mag ook wel geld kosten. Maar dan moet het wel weer een beetje haalbaar uit zien.
En dat lijkt deze turbine, nu, in onze tuin, niet te zijn.