Laptop heeft ineens geen geluid meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Laptop heeft ineens geen geluid meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 20:19

Hoihoi,
iemand enig idee wat er met mijn laptop aan de hand kan zijn? Van het een op het andere moment heeft hij geen geluid meer. Gewoon zo, maar ook met koptelefoon, helemaal niks. Heb extra gecheckt of ik niet iets gemute heb staan, maar dat is niet zo..

Als ik probleemoplosser doe zegt hij dat het probleem zo niet opgelost kan worden.

Muisbal

Re: Laptop heeft ineens geen geluid meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:58

Heb je al gekeken of je een update kan doen?
Mijn laptop weigert ook geluid via de audiopoort af te spelen als er een update klaar staat. Vraag me niet waarom, maar na de update doet hij het weer.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:35

Soms is het ook een ongemerkt verschoven knopje/schuifje aan de buitenkant van de laptop.
Heb ik een keer gehad met WiFi. Van alles geprobeerd, geen WiFi. Bleek er in the end een schuifje verkeerd te staan ergens langs de rand van de laptop.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:25

Als je naar apparaatbeheer gaat, en dan naar kijkt bij alles wat met geluid te maken heeft, is er dan een driver waar een fout bij staat? Dan kun je deze driver verwijderen en de laptop opnieuw opstarten, dan wordt de driver opnieuw geïnstalleerd. Soms wil ook gewoon opnieuw opstarten wel helpen, maar ik neem aan dat je dat al wel geprobeerd hebt?

Edit: we hebben het wel over een Windows laptop toch? Apple heb ik geen verstand van :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:41

Even opnieuw opstarten of inderdaad even updaten. Die van mij doet hetzelfde. :+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:09

Die van mij mag graag knoeien met de wifi drivers.. Ook erg grappig, vooral als je "even snel" iets op wilde zoeken :+ Ik moet zeggen dat het nu alweer een poos goed gaat, wel even afkloppen :+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:25

Het standaard IT antwoord: Heb je 'm al opnieuw opgestart? :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:38

Ook even kijken bij je audio instellingen of je hem niet per ongeluk gedempt hebt staan. Je kunt daarvoor ook de probleem oplosser erover heen gooien.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 00:01

Heb hem ondertussen meerdere keren opnieuw opgestart. Probleemoplosser zei eerst dat ik dus idd opnieuw moest opstarten, maar na dat gedaan te hebben doet hij het nog niet en zegt hij nu dat het probleem niet met de probleemoplosser vastgesteld kan worden.. Heb ondertussen een update gedaan. Maar geluid doet het nogsteeds niet. Staat wel dat mijn laptop niet voldoet aan de eisen voor windows 11, maar dat lijkt me niet uitmaken, heb gewoon windows 10.

'T is ook absoluut geen luxe nieuwe laptop, maar hij deed het tot nu altijd prima.. Heb ook gekeken naar schuifjes of toetsen die het geluid uitzetten, maar vind niks. Nouja er zitten bovenaan het toetsenbord 3 knopjes waarmee je het geluid uit, harder en zachter kunt zetten, maar als ik daar op duw dan komt er juist een kruisje te staan.. Snap er niks van :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 00:06

Heb je al bij de drivers gekeken bij apparaatbeheer?

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 00:09

Ik heb hetzelfde gehad, bij mij bleek geluidsprogramma verwijdert te zijn, updates werkte niet.
Ik had dat programma leuk genoeg niet zelf verwijdert trouwens, dus je hoeft je er niks gedaan voor te hebben. Bij mij heeft het zichzelf na enkele weken opgelost (rare dingen die laptops) had opeens weer geluid.

Vrienden van mij zeiden dat je dat weer kon downloaden maar weet niet hoe dat zou moeten aangezien het dus niet meer nodig was. Wellicht dat je maker van de laptop kunt contacteren of de winkel ofzo ?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 21:18

Okeej, ik had me al een beetje neergelegd bij het feit dat m'n laptop kapot was... M'n vader zou hem wel een keer nakijken. Gisteren deed hij het nogsteeds niet.

Net even filmpje kijken in de woonkamer, normaal zet ik het geluid uit als ik niet alleen in de woonkamer ben. Maargoed nu niet omdat hij het toch niet doet...

En ineens doet hij het weer :+

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:47

hahah bijna prcs wat mij ook gebeurde indd, fijn dat die het weer doet.