Nieuwe auto die trailer kan trekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Nieuwe auto die trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 12:30

Hi Bokkers,

Ik heb de afgelopen jaren heerlijk rondgescheurd in onze Toyota Aygo. Helaas kreeg hij de laatste tijd kuren en lijkt hij nu dan toch echt overleden te zijn… Dus; we moeten opzoek naar een nieuwe auto.
Er zijn dan een aantal opties natuurlijk; een wat goedkopere auto kopen tweedehands of wellicht lease. Nu wil ik alleen wel graag een auto die minimaal een 1 paards-trailer kan trekken.

Hebben jullie ook een lease auto die een trailer mag trekken?

Waar moet je op letten en wat zijn jullie +- per maand kwijt?

Hebben jullie tips waar te beginnen? <3

Anoniem

Re: Nieuwe auto die trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:50

Ik vind private lease echt zonde van het geld en het drukt ook behoorlijk op je hypotheek wanneer je die niet hebt en zou willen afsluiten := dat hebben wij dus ook niet gedaan. Belangrijk is om voor jezef op een rij te zetten waar je auto aan moet voldoen want ik neem aan dat je hem in het dagelijks leven meer gebruikt dan voor de trailer?

Een goedkopere auto kopen is een oudere auto met meer kilometers. Auto's zijn gewoon erg duur momenteel.

Hier was de auto nodig voor woon-werkverkeer en moet de trailer kunnen trekken onze 1,5 paards. Maar ook belangrijk dat het een zuinige benzine auto was en ik wou geen oudere auto of een auto met al meer dan 2 ton op de teller.

Wij zijn uitgekomen bij een 5 jaar oude Seat Leon station met een 1,4 tsi motor en 150 pk. De auto is in het dagelijks gebruik super zuinig (1 op 20 loopt die) en trekt de trailer echt met groots gemak. Hij mag 1400 kg trekken. Er hangt ongeveer 1200 achter. Maargoed dan ben je wel 17k verder.

Maandelijkse kosten liggen op 40 euro aan verzekering en 53 euro wegenbelasting. Dus al met al richting de 100 per maand aan vaste lasten.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:55

Ik ben enorm blij met mijn nieuwe combinatie sinds 1,5 maand.
Een Mazda CX-5. Qua verbruik zonder trailer is hij ook nog best zuinig. Rijd met gemaakt 1 op 20 tot 1 op 15.

Qua gewicht mag deze 1800 kg trekken. Ik hoef geen aanhanger rijbewijs te hebben om hier mee weg te mogen :) En heb zelf een 1,5 paards trailer

Afbeelding

Echt goedkoop zijn auto's 2ehands op het moment totaal niet.
Lease vind ik zelf zonde .. want je bent toch nog best veel kosten kwijt.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:05

Misschien heb je aan deze topics iets?

[HTT] (Trek)auto VS zuinige auto keuzestress

[HTT] Goede ruime auto gezocht

[TAO] Show jullie B-rijbewijs combinatie!

Oh en aanvullend; als je zelf geld kunt neerleggen om een auto te kopen dan zou ik dat zeker verkiezen boven leasen. Zeker als het om private lease gaat. Je gooit elke maand zo 400-600 euro weg (als hij trailer moet kunnen trekken), en krijgt daar na zeg 5 jaar helemaal niets van terug. Een koopauto heeft dan nog een restwaarde. Ik zou het wel weten.
Laatst bijgewerkt door Renee1991 op 29-11-22 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:23

Bokker Ikke kan je alles vertellen over fatsoenlijke trekauto's :D

Ik rijd zelf een lease (zakelijk), maar mijn nieuwe trekauto is nog in bestelling. Levertijd meer dan een jaar, dus ik moet nog een paar maand wachten. Voor de kosten hoef je het niet te doen, leasen is onwijs duur.

Wat is je budget? Ik zou ook kijken voor een wat oudere auto denk ik.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:24

Spenk schreef:
Ik vind private lease echt zonde van het geld en het drukt ook behoorlijk op je hypotheek wanneer je die niet hebt en zou willen afsluiten := dat hebben wij dus ook niet gedaan. Belangrijk is om voor jezef op een rij te zetten waar je auto aan moet voldoen want ik neem aan dat je hem in het dagelijks leven meer gebruikt dan voor de trailer?

Een goedkopere auto kopen is een oudere auto met meer kilometers. Auto's zijn gewoon erg duur momenteel.

Hier was de auto nodig voor woon-werkverkeer en moet de trailer kunnen trekken onze 1,5 paards. Maar ook belangrijk dat het een zuinige benzine auto was en ik wou geen oudere auto of een auto met al meer dan 2 ton op de teller.

Wij zijn uitgekomen bij een 5 jaar oude Seat Leon station met een 1,4 tsi motor en 150 pk. De auto is in het dagelijks gebruik super zuinig (1 op 20 loopt die) en trekt de trailer echt met groots gemak. Hij mag 1400 kg trekken. Er hangt ongeveer 1200 achter. Maargoed dan ben je wel 17k verder.

Maandelijkse kosten liggen op 40 euro aan verzekering en 53 euro wegenbelasting. Dus al met al richting de 100 per maand aan vaste lasten.

Wij zijn ook uitgekomen bij een Seat Leon station. Die hebben we inmiddels ruim 5 jaar dus die is wat ouder maar is een ontzettend betrouwbare trailertrekker gebleken. Ook een top auto met honden, rijdt comfortabel en we hebben nog nooit wat gehad aan die auto behalve normaal onderhoud.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 14:45

wat fijn al deze reacties nu al :)

Wij hebben net een huis gekocht, dus de hypotheek hebben we al! Máár juist ook mede daarom is nu eigenlijk alle reserve op.. Maandelijks een bedrag missen kunnen we maar nu op dit moment in 1x een groot bedrag neerleggen niet.. Want dat is er gewoon simpelweg niet. -O-

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:54

Ik heb dan geen private lease maar een auto van de zaak. Ik vind het ideaal dat je ieder maand gewoon weet wat het kost en nooit voor onvoorziene kosten komt te staan. Wat dat betreft snap ik je keuze voor een private lease auto. Duur ja. Maar buiten de brandstof weet je gewoon altijd wat je kwijt bent per maand.

Ik heb een renault megane estate. Al mijn 3e. Bevalt erg goed. Hiervoor had ik een Volvo V40. was ook erg fijn.
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:24

Cchanny schreef:
Een Mazda CX-5. Qua verbruik zonder trailer is hij ook nog best zuinig. Rijd met gemaakt 1 op 20 tot 1 op 15.

Qua gewicht mag deze 1800 kg trekken. Ik hoef geen aanhanger rijbewijs te hebben om hier mee weg te mogen :) En heb zelf een 1,5 paards trailer

[ [url=m/O5o2W2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben dezelfde, al is het wel de automaat die 2 ton mag trekken. Echte aanrader! Hier wel als wagen van het werk dus de kosten zijn beperkt tot de franchise en de belasting op VAA.

Hoe kom je tot de redenering dat deze auto + trailer met B rijbewijs mag? De MTM van de mazda CX-5 (snel even opgezocht) is 1930 kg. Dan hou je een trailer met een MTM van max 1570 kg gewicht over. Voldoet een 1,5 paards hieraan? Ik heb een lichte 2-paards, die staat op 1800 kg MTM denk ik, dus heb zelf altijd BE nodig.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:31

Poekkie schreef:
Cchanny schreef:

[ [url=m/O5o2W2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben dezelfde, al is het wel de automaat die 2 ton mag trekken. Echte aanrader! Hier wel als wagen van het werk dus de kosten zijn beperkt tot de franchise en de belasting op VAA.

Hoe kom je tot de redenering dat deze auto + trailer met B rijbewijs mag? De MTM van de mazda CX-5 (snel even opgezocht) is 1930 kg. Dan hou je een trailer met een MTM van max 1570 kg gewicht over. Voldoet een 1,5 paards hieraan? Ik heb een lichte 2-paards, die staat op 1800 kg MTM denk ik, dus heb zelf altijd BE nodig.

Mijn auto is ook een automaat en mijn trailer is max. 1350 kg gelukkig ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 01:47

Op de diverse grotere autohandelsites kun je aanvinken dat je een auto wilt met trekhaak en een trekgewicht van bijvoorbeeld 1500 kg, wat je budget is en hoe ver je ervoor wilt rijden. Mijn tip is om altijd 12 maanden garantie bij te kopen, dan weet je in ieder geval dat je het eerste jaar zorgeloos rijdt.