Nog bokkers die van een MG auto 'genieten´?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

foxy80

Nog bokkers die van een MG auto 'genieten´?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-22 22:07

Ik mag niet mopperen, ik heb een bedrijfswagen...
Ik mag niet mopperen, ik heb een bedrijfswagen...
Ik mag niet mopperen MAAR IK DOE HET TOCH!

Heb nu een half jaar een MG EHS (hybrid) en die wagen jaagt me helemaal de gordijnen in! Heb ik een maandagmodel of hebben er nog mensen ervaring met het ´nieuwe´ MG uit China?

- als ik van achteruit naar vooruit omschakel, durft hij even weigeren te rijden. Handig op drukke parking!
- weigert soms volledig elektrisch te rijden, geen idee waarom
- geeft at random foutmeldingen terwijl er niks mis is
- de autopilot probeert je te vermoorden. Of hij detecteert geen stilstaande wagen voor je of hij besluit zonder reden opeens uit alle macht te remmen. Mijn man is benauwd als ik hem aanzet als hij meerijdt.

Wie nog meer?

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

Yessy

Re: Nog bokkers die van een MG auto 'genieten´?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:12

Geen ervaring met dit merk, maar sinds de semi-zelfrijdende functie van ons Volvo-bakbeest zich (vermoedelijk vanwege laagstaande zon vanaf de zijkant) eens met dik 100km/u probeerde ter pletter te rijden tegen een vrachtwagen die naast me reed, begrijp ik wel hoe je je voelt. Dat was gelukkig eenmalig maar het duurde een paar weken voor ik me weer veilig voelde. Sterkte er mee! Kan je werkgever niets voor je betekenen? Die houdt je ook graag heel lijkt me?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:20

Ook geen ervaring met het merk, maar wel ook problemen met de autopilot functie van de leaseauto van mijn vriend... Ding probeert je soms andere voertuigen in te werpen op 60 wegen (want middle of lane assist) en probeert noodstoppen te maken midden op de snelweg terwijl er geen auto voor me rijdt...

Ik houd het wel bij mijn "domme" honda voorlopig...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-22 22:46

Middle lane assist is alleen auditief gelukkig (biepgeluid) maar voert geen correctie uit. Daar hoorde ik ook klachten over bij ander merk.

Welk merk is de lease?
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 28-11-22 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:46

Ik ken alleen maar de klassieke MG (uit '75) :') en daar zit al die moderne rotzooi niet op natuurlijk; niet eens veiligheidsriemen :+
MAAR: als het toch een lease auto is, waarom breng je hem niet terug naar de garage/dealer? Laat ze hem maar repareren en/of je een ander exemplaar meegeven toch?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-22 22:49

MamaMiesje schreef:
MAAR: als het toch een lease auto is, waarom breng je hem niet terug naar de garage/dealer? Laat ze hem maar repareren en/of je een ander exemplaar meegeven toch?

Alle klachten zijn al over gemaakt, maar hij rijdt, dus doe ik hem voorlopig niet binnen.

Andere collega heeft een EV van MG en die heeft ook zo´ n noodstop ´s nacht op de autostrade gehad en continue foutmeldingen en storingen, dus die wil hem wel binnen leveren voor nazicht/herstel: 5 tot 6 weken is hij dan auto kwijt!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:53

Onze Hyundai wil ook nog al eens tegen sturen als je op een 60 weg en de kant wil voor een andere auto.

Verder 100 onzinnige biepjes.

Gelukkig geen noodstop gemaakt, maar hij remt wel heeel laat bij file en begint dan te piepen dat je gaat crashen :') Dus dat regelen we nu maar zelf door eerder te remmen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:02

Hier dergelijke, negatieve, ervaringen met een Volvo V40. Die voerde ook de stomste acties uit en omdat het niet mijn auto was, kostte het even moeite om al die onzin uit te schakelen.

Ik weet hoe het in België werkt maar ik heb ooit een leasebak terug gebracht: en nu eentje die fatsoenlijk rijdt! Kostte enig aandringen maar ik kreeg een ander voertuig.

Jullie begrijpen vast wel dat ik geen lease-auto meer wil hebben.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-22 23:07

Mijn vorige auto was een V40 en nooit herrie mee gehad. Maar had geen autopilot functie, alleen cruise control.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:10

foxy80 schreef:
Mijn vorige auto was een V40 en nooit herrie mee gehad. Maar had geen autopilot functie, alleen cruise control.

Ja, de V70 doet het ook prima, maar die is 20 jaar oud; toen bestond veel van die onzin nog niet en wat er was zit er niet allemaal op (parkeersensoren).

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:22

foxy80 schreef:
Middle lane assist is alleen auditief gelukkig (biepgeluid) maar voert geen correctie uit. Daar hoorde ik ook klachten over bij ander merk.

Welk merk is de lease?

Toyota. Eerst een uit 2020 en nu een uit 2022. Beide feest :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:40

JudithGigi schreef:
Ook geen ervaring met het merk, maar wel ook problemen met de autopilot functie van de leaseauto van mijn vriend... Ding probeert je soms andere voertuigen in te werpen op 60 wegen (want middle of lane assist) en probeert noodstoppen te maken midden op de snelweg terwijl er geen auto voor me rijdt...

Hier ook dezelfde ervaring met 'slimme' auto's.
Onze Tesla rijdt ons gerust links een vrachtwagen in als we rechts iets de berm in moeten om hem te laten passeren. En we hebben ook al haast een paar whiplashes opgelopen omdat hij ineens vanuit het niets een noodstop maakt, omdat er ergens verderop op een fietspad iemand fietst. :?

Tegenwoordig zetten we deze functies gewoon uit, ik vertrouw mezelf beter dan de technologie.

Tarico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:48

foxy80 schreef:
- de autopilot probeert je te vermoorden. Of hij detecteert geen stilstaande wagen voor je of hij besluit zonder reden opeens uit alle macht te remmen.

Klinkt als mijn Tesla. Leuk als er een auto achter je rijdt of de trailer aangekoppeld is :roll:

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:52

Wauw, dat klinkt echt top. Ik heb al niet zo'n hoge pet op van MG, maar dit bevestigt het wel. Is het koop of lease? Indien het laatste, zou ik erop staan dat je een andere auto mag uitkiezen. De auto voldoet niet aan waar hij aan moet voldoen volgens het leasecontract.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:22

JudithGigi schreef:

Als ik het zo lees hou ik het ook wel bij mijn ''domme'' mitsubishi.. :o

Maar ik zou hier toch echt mee terug gaan naar de dealer.. voordat er dadelijk echt iets gebeurt en dan ben je bedankt..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-22 09:24

Vanmorgen wil ik puur elektrisch rijden, geeft hij foutmelding:
"EV functie wordt niet ondersteunT"
Een dt-fout ook nog.

Bij de carwash geconstateerd dat de plastic wielomkasting achteraan (is SUV type) niet 100% op het koetswerk aansluit. Leuk voor druppels en roestvorming.

Na carwash kon ik wel puur elektrisch rijden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-22 09:29

Renee1991 schreef:
Wauw, dat klinkt echt top. Ik heb al niet zo'n hoge pet op van MG, maar dit bevestigt het wel. Is het koop of lease? Indien het laatste, zou ik erop staan dat je een andere auto mag uitkiezen. De auto voldoet niet aan waar hij aan moet voldoen volgens het leasecontract.

Maar ik lees hier nu dat meerdere merken kampen met problemen inzake autopilot. Oftewel: laat de auto niet zelf rijden of je belandt in het decor. En het is vooral de autopilot die irriteert.

De foutmeldingen die ik krijg slaan meestal nergens op, hij rijdt. Ik wacht maar eerst af hoe herstelverhaal van collega met zijn MG Marvel afloopt.

On the plus side: beide modellen zijn mooi, zitten ruim, rijden zacht (als je zelf rijdt iig). Ik ben al aangesproken door mensen over wat voor wagen het was omdat de looks in orde zijn. Heb tot nu toe welgeteld 1 MG zien rijden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-22 09:33

Tarico schreef:
foxy80 schreef:
- de autopilot probeert je te vermoorden. Of hij detecteert geen stilstaande wagen voor je of hij besluit zonder reden opeens uit alle macht te remmen.

Klinkt als mijn Tesla. Leuk als er een auto achter je rijdt of de trailer aangekoppeld is :roll:

Daar maak ik me nog het meeste zorgen over: achteropkomend verkeer. Als er een auto voor je snelheid mindert om af te draaien, dan vertraagt de autopilot mee. Op het moment dat de wagen voor je effectief de bocht inzet, nijpt de autopilot de rem iets meer dicht. En als de auto voor je afdraait en de baan vrijmaakt, en jij normaal licht gas laat opkomen, net dan gooit de autopilot alles dicht! Heel logisch... NOT.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:34

Kennis van mij heeft de MG suv uitvoering dit jaar gekocht en op zich vind ik het een leuke auto om te zien, maar heeft dat ding geen schokbrekers ofzo? Ik zat achterin en het leek wel of ik bij iedere hobbel op een stugge plank zat. Niet zo comfi helaas. Ook van hem hoor ik dat de auto vrij vaak in storing staat helaas.

Mijn Compass valt gelukkig wel mee met het nemen van eigen initiatief. Ondanks de 170 sensoren en dat hij al begint te piepen bij 3 mt afstand van een vangrail, heb ik nog geen 'enge' dingen meegemaakt. Wel afgelopen week bij oranje licht dat ik hem rustig uit wilde laten rollen tot aan de streep en hij zelf volledig in de ankers ging.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:50

ikke schreef:
foxy80 schreef:

Ja, de V70 doet het ook prima, maar die is 20 jaar oud; toen bestond veel van die onzin nog niet en wat er was zit er niet allemaal op (parkeersensoren).

Hier de V40 ook geen problemen. Op een automatische rem actie omdat ik bij inparkeren volgens de auto te hard op een bosje afreed.
Nou z’n noodstop schrik je de tiefes. En dit was met inparkeren met nog geen 15km per uur gok ik.

Kan mij voorstellen dat je je wezenloos schrikt als je met een beetje meer gang rijdt en de noodrem grijpt voor niks in.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:54

foxy80 schreef:
Vanmorgen wil ik puur elektrisch rijden, geeft hij foutmelding:
"EV functie wordt niet ondersteunT"
Een dt-fout ook nog.

Bij de carwash geconstateerd dat de plastic wielomkasting achteraan (is SUV type) niet 100% op het koetswerk aansluit. Leuk voor druppels en roestvorming.

Na carwash kon ik wel puur elektrisch rijden.

Dit had de lease volvo v60 van mijn vader ook wel eens. Een foutmelding in de richting van "elektromotor tijdelijk niet beschikbaar". Soms werkte opnieuw aanzetten, soms had je gewoon een hele rit lang dus geen elektrisch rijden :roll: Nooit geweten waar dat aan lag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:57

foxy80 schreef:
MamaMiesje schreef:

Alle klachten zijn al over gemaakt, maar hij rijdt, dus doe ik hem voorlopig niet binnen.

Andere collega heeft een EV van MG en die heeft ook zo´ n noodstop ´s nacht op de autostrade gehad en continue foutmeldingen en storingen, dus die wil hem wel binnen leveren voor nazicht/herstel: 5 tot 6 weken is hij dan auto kwijt!

Ja nou, een auto die je niet kunt vertrouwen, zou ik ook niet in blijven rijden.

5-6 weken in een andere, wel veilige auto, zou ik onmiddellijk doen, wanneer ik dit zo lees.
Daarvoor heb je toch een lease-auto, dat je betrouwbaar vervoer hebt?

Ik rijd in een Kia Niro EV als lease auto en ben er echt super blij mee.
Nog nooit zo'n fijne dienstauto gehad, in de afgelopen 13 jaar.

Edit: autopilot kun je toch uitschakelen?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-22 10:09

Citaat:
Edit: autopilot kun je toch uitschakelen?

Ja, maar dan heb ik ook geen cruise control meer. En die mis ik wel, vooral omdat boetes zo gegeven zijn. Heb al met 121 km/u, 91 km /u en 51 km/ u mogen dokken.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:16

Maar dat die random zo'n noodstop maakt is dus "normaal" als ik het zo lees?

Machtig link.
Een hybride voor me deed dat ook een keer (denk ik dan...) en zat er bijna met m'n klassieker uit '81 achterin.

Rij gewoon zelf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:20

Nou ja een boete is altijd voordeliger dan een ongeluk natuurlijk

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com