Wake up light zonder tijd weergave

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7810
Geregistreerd: 17-02-06

Wake up light zonder tijd weergave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 00:56

Ik hoop dat bokkers mij kunnen helpen!

Ik ben op zoek naar een fijne wake up light waarbij je de tijd op het display kan dimmen/uitzetten zodat je 's nachts de tijd niet ziet wanneer je wakker wordt. Afplakken/omdraaien is ook nog een optie, maar wie weet bestaat er een waarbij dat niet nodig is. :)

Nyaleti

Berichten: 6621
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wake up light zonder tijd weergave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 01:13

Ik lees even mee! Denk niet dat zoiets er is eigenlijk maar voor mij is een niet te lichte display al voldoende.

Ik heb nu een oud model. Grote, fel blauwe display waar de tijd in staat maar wordt van dat licht al wakker := staat nu helemaal ingebouwd met spullen er voor maar is zo lelijk en alsnog erg licht.

conejo

Berichten: 1419
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 01:16

Wij gebruiken de philips hue lampen die kan je instellen dat ze op een bepaald moment aan gaan en ook hoe lang ze er over doen om 100% te zijn. Bij ons is dat de ganglamp (gaat van uit naar aan) en de lampen bij de kinderen op de kamer(Die gaan van een kleur, omdat ze in de nacht daar op staan voor de kinderen naar wit en dan feller). En sinds dien is de oudste een stuk beter wakker te krijgen in de winter.

Je kan dan via kleurprofiel de helderheid of juist donkerte instellen waar die heen moet.

Misschien ook iets om naar te kijken.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Re: Wake up light zonder tijd weergave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 01:20

Wij hebben ook een lamp hier voor. Gewoon de lampen van de action. App op de telefoon. Kan hem gemakkelijk instellen. Werkt voor ons perfect.

SunnyHorse
Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Wake up light zonder tijd weergave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 01:23


Nyaleti

Berichten: 6621
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 01:57

SunnyHorse schreef:
Deze staat bij ons in huis:
https://www.bol.com/nl/nl/p/distinq-wak ... 3586/?s2a=

Display in 3 standen: fel, zacht, uit.


Ik heb deze op het oog maar even een vraagje.
Kun je het alarm en licht apart van elkaar uitzetten?
Nu is het licht aan en gaat uiteindelijk ook het alarm af en is er één knop om te snoozen / uit te zetten. Maar het licht gaat dan ook meteen mee uit (meteen weer stikdonker op mn kamer..) en wil graag nog even blijven liggen.

Blacky94

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 03:29

Ik heb zelf de Philips Somneo Sleep & Wake-up Light Connect (HF3671/01). Tijd kan volgens mij niet helemaal uit maar heeft volgens mij iets van 4 helderheid standen waarvan ie bij mij op de laagste stand staat. En dat is mijn inziens echt heel erg gedimd want kan zelf ook niet zo goed tegen licht en wordt daar snel wakker van, maar bij deze nergens last van. Deze is daarnaast ook via een app te bedienen.

Ik heb daarnaast (ook) nog de hierboven beschreven Hue lampen. Ik ben zelf vrij lichtgevoelig maar beide werken fijn om rustig mee wakker te worden.

Mbt de Somneo, tijdens snoozen blijft de lamp aan. Was bij het model wat ik hiervoor had ook zo. Zet je de wekker helemaal uit, gaat ook de lamp uit. Maar met 1 tik bovenop gaat het nachtlampje aan en anders heb je met 2 tikken op het scherm je lamp aan op de helderheid die je voor het laatst hebt ingesteld.

Sem_
Berichten: 7810
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wake up light zonder tijd weergave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 07:23

Bedankt voor de nachtelijke reacties! :D

Het gaat er voor mij vooral om dat ik niet wil kunnen zien hoe laat het is als ik 's nachts wakker word, niet zozeer dat ik wakker word van een verlicht display.

Blue_flower
Berichten: 2022
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Wake up light zonder tijd weergave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 07:35

Ik heb 1 van de versies van Philips en daar kan ik het scherm zo instellen dat ik het niet kan aflezen als het op de meest gedimde stand staat. Moet hem dan echt aantikken en dan licht die op. Zal later even het type nummer zoeken.

Bagheera_206

Berichten: 26003
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Wake up light zonder tijd weergave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:32

Hier de grote lamp in slaapkamer vervangen voor een peertje van Philips Hue die zich als wake up light gedraagt.

gerlindie

Berichten: 4688
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:33

Sem_ schreef:
Bedankt voor de nachtelijke reacties! :D

Het gaat er voor mij vooral om dat ik niet wil kunnen zien hoe laat het is als ik 's nachts wakker word, niet zozeer dat ik wakker word van een verlicht display.


Ik heb die van mij gewoon met de tijd display tegen de muur gezet :+

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:35

Sem_ schreef:
Bedankt voor de nachtelijke reacties! :D

Het gaat er voor mij vooral om dat ik niet wil kunnen zien hoe laat het is als ik 's nachts wakker word, niet zozeer dat ik wakker word van een verlicht display.



Je zoekt dus geen lamp die je wakker maakt maar :
En wekker zonder display verlichting in de nacht

xSwanHeart

Berichten: 4434
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:38

conejo schreef:
Wij gebruiken de philips hue lampen die kan je instellen dat ze op een bepaald moment aan gaan en ook hoe lang ze er over doen om 100% te zijn. Bij ons is dat de ganglamp (gaat van uit naar aan) en de lampen bij de kinderen op de kamer(Die gaan van een kleur, omdat ze in de nacht daar op staan voor de kinderen naar wit en dan feller). En sinds dien is de oudste een stuk beter wakker te krijgen in de winter.

Je kan dan via kleurprofiel de helderheid of juist donkerte instellen waar die heen moet.

Misschien ook iets om naar te kijken.

Dit zou ook mijn suggestie zijn. Geloof dat je in Hue Labs zelfs een wake up light profiel kunt kiezen, die gaat langzaam van rood naar helder :j Voor de tijd en het wekkergeluid kun je dan gewoon je telefoon gebruiken.

Tancreda4

Berichten: 24496
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:49

PHILIPS Wake-up Light HF3506/05

In heb een van Philips. Je kan het tijdscherm verschillende felheden zetten maar ook op 'uit'. Als je het scherm aan raakt laat hij de tijd zien maar daarna gaat hij snel weer uit. Heel fijn voor snachts. Je ziet alleen een klokje als je de wekker hebt gezet maar dat is heel minimaal.

Zo ziet het er dan uit :Y)

Afbeelding

Sem_
Berichten: 7810
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 08:53

LuckyLuna schreef:
Sem_ schreef:
Bedankt voor de nachtelijke reacties! :D

Het gaat er voor mij vooral om dat ik niet wil kunnen zien hoe laat het is als ik 's nachts wakker word, niet zozeer dat ik wakker word van een verlicht display.



Je zoekt dus geen lamp die je wakker maakt maar :
En wekker zonder display verlichting in de nacht

Ik wil wel graag een wekker kunnen zetten en wakker worden door het "zonsopgang" effect. Ik wil alleen niet 's nachts als ik wakker word zien hoe laat het is vóór de wekker af gaat. :D

Dank trouwens, ik neem alles mee!

Philips hue is ook een goede. :j

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:55

Sem_ schreef:
LuckyLuna schreef:
Je zoekt dus geen lamp die je wakker maakt maar :
En wekker zonder display verlichting in de nacht

Ik wil wel graag een wekker kunnen zetten en wakker worden door het "zonsopgang" effect. Ik wil alleen niet 's nachts als ik wakker word zien hoe laat het is vóór de wekker af gaat. :D



Dus inderdaad een wakeup wekker met gedoofd display.

Of losse lamp die je wakker maakt met een losse wekker.

Hema heeft wekkers die het display uit hebben. Wakeup ken ik er zo geen van

Tancreda4

Berichten: 24496
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:02

LuckyLuna schreef:
Dus inderdaad een wakeup wekker met gedoofd display.

Of losse lamp die je wakker maakt met een losse wekker.

Hema heeft wekkers die het display uit hebben. Wakeup ken ik er zo geen van


Zie mijn berichtje. Gedoofd display en wake up. Ook je wake up licht kan je gewenste lichtheid instellen tot 10 licht sterkten. Ik vind het een fijn ding.

Sem_
Berichten: 7810
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 10:21

Tancreda4 schreef:
LuckyLuna schreef:
Dus inderdaad een wakeup wekker met gedoofd display.

Of losse lamp die je wakker maakt met een losse wekker.

Hema heeft wekkers die het display uit hebben. Wakeup ken ik er zo geen van


Zie mijn berichtje. Gedoofd display en wake up. Ook je wake up licht kan je gewenste lichtheid instellen tot 10 licht sterkten. Ik vind het een fijn ding.

Deze klinkt erg goed, prijs valt me ook mee!

Sem_
Berichten: 7810
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 10:39


Goof

Berichten: 29724
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:58

Nyaleti schreef:
Ik lees even mee! Denk niet dat zoiets er is eigenlijk maar voor mij is een niet te lichte display al voldoende.


Ja, die zijn er wel degelijk.
Ik heb er 1 waarop ik zelf kan instellen of ik de tijd wil weergeven of niet. Ik heb die functie ook altijd uitstaan.

Sem_
Berichten: 7810
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 08:49

SunnyHorse schreef:
Deze staat bij ons in huis:
https://www.bol.com/nl/nl/p/distinq-wak ... 3586/?s2a=

Display in 3 standen: fel, zacht, uit.

Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan (maar dan de versie die met app te besturen is). Erg fijn dat het display uit kan en dat je ook alleen zonsopgang als wekker kan doen zonder geluid!

Lekker compact lampje ook. :D