Praktische tip met auto naar Carre

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Shiloh

Praktische tip met auto naar Carre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-22 23:22

Iemand tip over de beste manier om naar Carré in Amsterdam te gaan? De website zegt alleen maar “parkeergarages in de buurt”, maar met 6 euro per uur vind ik die nogal prijzig.

Nu overzie ik even niet wat voor Carré handige alternatieven zijn, zoals park en ride achtige structuren die goede ov aansluiting met Carré hebben?

Tips anyone?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:33

Ik hoop dat de link klopt.
Q park theater Carre
Hebben we in juni ook gedaan voor een redelijke prijs.(wel vooraf gereserveerden betaald, anders ben je volgens mij veel duurder uit.)

https://www.q-park.nl/nl-nl/events/koni ... ter-carre/

als je je auto weer welke ophalen even goed kijken bij de deur, er zit ergens een paar meter van de deur af en scanner, wat je je kaartje moet scannen om weer binnen te komen.

Ov weet ik niet.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:54

Je hebt in Amsterdam meerdere P+R locaties. Hier kan je voor €1 per 24 uur parkeren als je daarna het OV pakt. Je laatste check in moet (recent) in het centrumgebied geweest zijn. Vervolgens houd je je OV tegen de betaalautomaat en dan wordt daar rekening mee gehouden.

Metrohalte Weesperplein is vlakbij Carré, uit m’n hoofd valt dat onder centrum maar dit zou je na moeten kijken. Ik denk dat je vanaf PR arena binnen 20 minuten in Carré moet zitten. Wel belangrijk om op de juiste knop te klikken bij inrijden en op de juiste verdieping te gaan staan. Lees je even goed in hoe het werkt, maar ik vind het altijd een fijne optie! Zelf nooit problemen ervaren.

https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... en-reizen/

Soepblik

Re: Praktische tip met auto naar Carre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:00

Ik woon zelf in de binnenstad van Amsterdam, en echt: doe het niet. Zeker 's avonds als alle paaltjes omhoog gaan is het een groot doolhof. Ik zou als ik jouw was ergens op Noord parkeren en dan gewoon de pond pakken of de noord zuid lijn met de metro. Carre is op loopafstand van veel OV aansluitingen, en het is een prachtige wandeling.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:02

Een aantal weken geleden voor het eerst naar Carré geweest en ik raad Q-Park Centrum Oost aan. Even de Q-Park app installeren en je kan zó in en uit rijden en het wordt gewoon van je bankrekening afgeschreven. Het was iets van 8 minuten lopen en de garage heeft mooie ruime plekken en is goed afgesloten. Ik had niet vooraf gereserveerd en dit bleek ook echt niet nodig, ondanks een concert van een hele grote band (Muse). Uiteindelijk voor een dikke 4 uur €15 betaald, helemaal prima in hartje Amsterdam.

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:10

Wij zijn laatst een dagje Amsterdam geweest en hebben voor 25euro geheel de dag dus van 00:01 tot 23:59 kunnen parkeren met reservatie.

Parking centrum oosterdonk. Ligt naast het centraal station. Klein half uurtje wandelen naar carre of kleine 15 min met het ov

kerstmuts

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:43

Je kunt je automatisch in Osdorp neerzetten op gratis plaatsen en daarde tram pakken

my haflinger horse lucydan!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 01:29

Rawr schreef:
Een aantal weken geleden voor het eerst naar Carré geweest en ik raad Q-Park Centrum Oost aan. Even de Q-Park app installeren en je kan zó in en uit rijden en het wordt gewoon van je bankrekening afgeschreven. Het was iets van 8 minuten lopen en de garage heeft mooie ruime plekken en is goed afgesloten. Ik had niet vooraf gereserveerd en dit bleek ook echt niet nodig, ondanks een concert van een hele grote band (Muse). Uiteindelijk voor een dikke 4 uur €15 betaald, helemaal prima in hartje Amsterdam.

Deze hadden wij inderdaad.(zie mijn eerder bericht) Ruime plekken en afgesloten. 's avonds geen last gehad van paaltjes, we zaten redelijk snel op de grote weg.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:56

Ik maak graag gebruik van P+R. Voor Carré pakken we Amsterdam RAI en dan met de metro verder. Heel goed te doen en je hoeft niet door de stad met de auto.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:43

Je kan via de site van Carre een parkeerkaart kopen voor een hele avond. Dat is dan vanaf 16.30 uur inrijden.

https://www.q-park.nl/nl-nl/events/koni ... ter-carre/

Die van centrum Oost is zeker makkelijk te berijken, ligt onder het Wibauthuis van de HvA kost je 17,50 en dan kun je dus inrijden vanaf 16.30 en uitrijden tot 3.00 uur in de nacht. Waterloo plein is iets verder lopen en kost 15,00 euro voor dezelfde tijden. Hoe die is met aanrijden durf ik niet zeker te zeggen maar dat valt volgens mij ook goed te doen.

Ik weet niet met hoeveel mensen jullie in 1 auto zijn maar ik denk dat je met de OV kosten er bij niet heel veel lager uit komt als je met 2 of meer in de auto zit.

FrNo schreef:
Rawr schreef:

Deze hadden wij inderdaad.(zie mijn eerder bericht) Ruime plekken en afgesloten. 's avonds geen last gehad van paaltjes, we zaten redelijk snel op de grote weg.

Reserveren is zeker aan te raden. De keren dat wij niet met de auto in de parkeergarage onder de HvA konden op lesavonden omdat ze uitverkocht waren aan Carre zijn niet op 2 handen te tellen :x

Almelose Ruiterdagen 13 tm 22 juni. Wil je ons helpen? Mail naar schrijvers@almelose-ruiterdagen.nl
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:32

Ken je de website prettigparkeren.nl al? Hier kan je zien of er op loopafstand een beter betaalbare parkeerplek is.

-2.2

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:38

Wij hebben ons deze herfst ook zo vergist toen we naar het Rijksmuseum gingen.
Dag tevoren gekeken naar parkeergarages in de buurt. Dat waren er heel wat. Je kon een plek reserveren, dus betalen vooraf en dat was iets van € 27,50 voor hele dag.
Dat hebben we niet gedaan, omdat ik dacht: och we zullen zo ook wel een plekje vinden.
Dat vonden we ook, maar toen we aan het eind van de dag moesten afrekenen in de garage, waren we € 52,00 kwijt. We waren er ongeveer 11 uur en om haf 5 weer weg.
Toen dacht ik wel: had ik maar vooraf een kaartje gekocht.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:41

Soepblik schreef:
Ik woon zelf in de binnenstad van Amsterdam, en echt: doe het niet. Zeker 's avonds als alle paaltjes omhoog gaan is het een groot doolhof. Ik zou als ik jouw was ergens op Noord parkeren en dan gewoon de pond pakken of de noord zuid lijn met de metro. Carre is op loopafstand van veel OV aansluitingen, en het is een prachtige wandeling.

Ik woon in Noord, en omdat iedereen mensen naar Noord doorverwijst ( en Noord ook echt vol raakt ) , is het parkeren ook steeds moeilijker.
Dus alleen op NDSM kun je nog parkeren en de pont pakken maar in het weekend zou ik daar niet op gokken.

Gewoon een P&R nemen en verder met het OV.
Je wil de binnenstad stress niet als je dat niet gewend bent.

Net nog even mijn zoon naar school gebracht in de Pijp. het is dat hij het zo relaxt vindt en dat ik dat dan voor een keertje voor hem doe ( topsporter dus altijd moe ) voor ik doorrijd naar mijn werk, maar de Metro+ tram is echt sneller.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:58

Echte binnenstad moet je inderdaad niet willen maar de Wibautstraat is makkelijk te bereiken vanaf de A10. Vanaf de afslag is het nog geen 4 km. Onderaan de afslag ge je links. Bij de enige rotonde die je tegenkomt houd je rechts aan en dan is het na krap 1,5 km aan je rechter hand

Almelose Ruiterdagen 13 tm 22 juni. Wil je ons helpen? Mail naar schrijvers@almelose-ruiterdagen.nl
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:31

Wij parkeerden voor Carré bij de RAI met zo’n combi-ticket en gingen verder met de tram. Heel fijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:33

Of parkeren onder het stadhuis/ Waterlooplein Dat is op loopafstand.
Wel duur maar dat is de hele stad tegenwoordig.

Anders met de trein naar Centraal en dan de tram pakken richting Waterlooplein. Vandaar lopen

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-22 23:56

Bedankt voor alle tips!

Q park centrum oost valt niet te reserveren zaterdag helaas.

Heb de P+R opties ook zitten bekijken. Johan Cruijf leek nog de beste, maar zaterdag is de toppers, dus dan is die gesloten voor p+r.

Dus ik denk dat RAI dan de beste optie is. Hopelijk zit die dan niet al vol.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:05

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:24

Zo te lezen kom je niet vaak in amsterdam. En op sommige dagen kan ik je geen ongelijk geven hoor. Wanneer mijn familie naar de stad komt krijg ik steevast ook deze vraag. Ik adviseer meestal het een of het ander. Of je gaat met de auto en parkeerde zo dicht bij mogelijk bij de bestemming. Reserveren is goedkoper. Of je komt helemaal met het het OV. De P+R kan maar ik vind het ook wel weer een gedoe.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-22 09:23

Net een tip gehad dat reserveren wel kan zaterdag bij Q park centrum oost. Ik had het niet goed gedaan. Dus denk dat we dat gaan doen.

@Jenny01, kom inderdaad bijna nooit in Amsterdam en de keren dat ik ging was het inderdaad altijd met de trein. Dat was vooral in mijn studententijd dat ik nog ov kaart had. Maar tegenwoordig rijd ik zakelijk lease, dus heb geen kosten aan de benzine, dus dan ga ik geen duur treinkaartje kopen! Maar ik heb echt een hekel aan rijden in de randstad dus vind het dan prettig als ik van tevoren het goed uitgezocht heb.

Dank allen! Gaat helemaal goed komen zo!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:07

Maar als je dan toch voor niks kan reizen waarom parkeer je dan niet lekker dichtbij (Waterlooplein) en loop je dat piep stukje?
Zo vaak kom je daar toch niet. Zou het er dan lekker van nemen ook en het mezelf makkelijk maken.

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:25

Popstra schreef:
Maar als je dan toch voor niks kan reizen waarom parkeer je dan niet lekker dichtbij (Waterlooplein) en loop je dat piep stukje?
Zo vaak kom je daar toch niet. Zou het er dan lekker van nemen ook en het mezelf makkelijk maken.

de parkeergarage centrum oost ligt zelfs iets dichterbij Carre :j

850 meter om 800 meter en op die manier hoef je net iets minder t centrum in te rijden. Zeker als je niet houdt van rijden in de randstad kan dat net iets uitmaken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie