Welke smartwatch/sporthorloge?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Welke smartwatch/sporthorloge?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 11:19

Hoi!
Aangezien mijn Fitbit Versa 2 (?) zijn beste tijd heeft gehad, wil ik opzoek naar een nieuwe horloge. Alleen... Iets met een bos en bomen :D

Functies die ik er graag op wil:
- Stappenteller
- Hartslagmeter
- Slaaptracking
- Sporten zoals hardlopen en zwemmen tracken, paardrijden is geen must.
- Muziek kunnen afspelen (via Spotify is oké, hoeft geen opslag te hebben)
- Berichten kunnen lezen, meldingen van (vooral) whatsapp kunnen bekijken.
- Waterdicht om te kunnen zwemmen
- Polsbandje moet te wisselen zijn aangezien ik allergisch reageer op siliconen. :+
- Compatibel met Samsung Galaxy SE21 FE.
- Indien mogelijk ook kunnen zien wie er belt, al heeft mijn Fitbit dit ook niet. Bellen via horloge is niet nodig.

Dikke plus voor iets zonder teveel knopjes aan de zijkant. Ik zit erg vaak in stof, hooi, mest en stro te wroeten en daar heeft mijn Fitbit nu onder te lijden...

Ik ben zelf niet al te groot en heb fijne polsen, dus een niet te groot scherm heeft de voorkeur. Ik denk dat 42 of 44mm ideaal is.

Mijn oog viel momenteel op de Samsung Galaxy serie of richting Garmin.
Budget is ondergeschikt. :)

Ik heb al wat zitten rondneuzen op verschillende websites en vergeleken via Cooblue, maar ik ben erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen!

ClaudiaHS

Re: Welke smartwatch/sporthorloge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:25

Ik heb na de versa 2, nu de versa 3.
Deze heeft geen knopjes Zoals de 2 dat heeft.
Bevalt goed.
Werkt net iets anders dan de 2, dus wel ff wennen.
Maar voldoet verder aan al je wensen.
En ja met deze kan je wel bellen :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:29

Ik vind mijn Garmin helemaal niet fijn. Werkt ingewikkeld en trackts slaap niet goed. Ik heb de Vivoactive 3s oid.
Hierna komt er gewoon weer een fitbit.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:46

Ik heb een Galaxy Active2 geloof ik, voldoet aan al jouw eisen :D Hij werkt helemaal prima, batterij gaat niet onwijs lang mee (2-2.5 dag) omdat ik hem ook als slaaptracker gebruik. Verder heel tevreden mee. Ik kwam er pas afgelopen zomer achter dat ik er ook mee kan zwemmen :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:56

Ik heb een garmin vivoactive style. erg blij mee, ziet er niet uit als een standaard sporthorloge en bevalt goed. enige nadeel: Hij heeft geen GPS. Hij is wel goed te koppelen met je telefoon.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 13:23

Ghostattack schreef:
Ik heb een Galaxy Active2 geloof ik, voldoet aan al jouw eisen :D Hij werkt helemaal prima, batterij gaat niet onwijs lang mee (2-2.5 dag) omdat ik hem ook als slaaptracker gebruik. Verder heel tevreden mee. Ik kwam er pas afgelopen zomer achter dat ik er ook mee kan zwemmen :+

Ah deze gaat mee op het lijstje, had een paar van Samsung bekeken maar daar viel de batterij erg tegen blijkbaar.
Versa 3 had ik zelfs nog niet aan gedacht, bedankt!

GPS heb ik niet meteen nodig, dus dat is geen probleem bij de Vivoactive :)

Bedankt al!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:28

Ik wilde graag een horloge die ik kan gebruiken met sporten en om m'n slaap te tracken. Maar ik wilde juist niet zoveel uitgeven. Dus ik heb de huawei band 6 gekocht. Voor het geld echt een heel fijn horloge en hij werkt perfect met m'n Samsung s20.

Ik durf alleen niet te zeggen of je er mee kunt zwemmen. Want ik doe dan altijd alles af

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:48

Je kunt ook de Galaxy fit 2 overwegen (met een ander bandje, standaard is siliconen die bovendien niet heel sterk zijn, maar er zijn op internet ook leren en metalen bandjes te vinden.)
Klein, gaat bij mij ongeveer een week mee op de batterij, geeft aan wie er belt (en je kunt telefoontjes ook afwijzen vanaf je watch), je kunt de muziek bedienen. Monitort hartslag, stappen en slaap. Registreert hardlopen automatisch (zwemmen weet ik niet zeker, maar je kunt er wel mee zwemmen en je kunt het registreren.) Geen knopjes, en past goed om bescheiden polsen.

1 nadeel bij whatsapp: emoji worden aangegeven met '(emoji)', dat is wel irritant. Je kunt wel met korte voorgeprogrammeerde reacties reageren vanaf je watch. En telefoontjes in elk geval afwijzen, da's ook fijn.

Je kunt er zelf geen aparte apps opzetten en je zit ook aan een beperkt aantal watchfaces vast, maar voor simpel gebruik werkt het heel goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:31

Ik heb een garmin fenix 7s solar sapphire. Kost wat, maar ik vind hem fantastisch. Ben heel tevreden, alle functies die erop zitten, alle sporten die je kunt bijhouden. Heel fijn. En een dikke plus is dat hij ook gewoon heel mooi is. Ik heb een goudkleurige.

Hiervoor had ik een garmin forerunner 645 music, daar was ik ook heel tevreden over, maar ik had meer batterij nodig ivm de ultraruns die ik loop.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:31

Ik lees even mee, want ik ben ook op toe aan een nieuwe smartwatch. Mijn lijstje is nagenoeg hetzelfde, behalve dat hij compatible moet zijn met iphone.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:54

Ik heb al 2,5 jaar de garmin vivoactive 4s nog steeds heel blij mee.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:14

Ik heb een Galaxy Watch 4, kan volgens mij alles wat je zoekt. Het bandje heb ik zelf vervangen voor een andere, dit gaat makkelijk en er zijn meerdere opties.
De batterij gaat op de spaarstand 2 dagen mee.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:48

Ik heb de xiaomi mi band 7. Volgens mij voldoet deze ook aan je eisen, zelfs paardrijden zit erop. Ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik slaaptracking, hartslag, stress meter ed continue. Ik sport eigenlijk niet dus zet zelden zoiets aan en bij mij gaat ie ongeveer een week mee. Meldingen zijn duidelijk, je kan berichten lezen en een aantal terug lezen. Zien wie er belt en wegdrukken.
Ik heb zelf ook smalle polsen, vind al die vierkante dingen veel te groot ogen maar deze is door de vorm niet al te lomp.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:55

Ik ben erg tevreden met mijn garmin vivoactive 4s! Blijft ook erg goed na bijna 3 jaar, heb hem 24/7 om en merk ook niks van schade van stof oid, ondanks dat ik eigenlijk dagelijks meerdere paarden rij en stallen mest.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:58

Ik heb nu een maand of 3 een garmin venu (niet de 2, I'm not made of money) en die vind ik goed werken. Hij doet goed waarvoor ik hem heb en hij voldoet aan jouw eisenlijstje (al weet ik niet helemaal zeker of het bandje vervangbaar is). Ben er helemaal blij mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:03

Ik heb sinds vorig jaar (BF Actie) de huawei band 6 samen met mijn Samsung s21. Werkt perfect. Kan alles wat in jouw lijstje staat. Deze was rond de 35-40 euro en je kunt via Aliexpress andere bandjes kopen met klittenband, dit heb ik ook gedaan en werkt prima.
Je kunt zelf instellen welke meldingen je wil ontvangen die je ook op je telefoon krijgt. Je ziet wie er belt. Ik gebruik hem ook als wekker, dan trilt hij, ik heb een enorme hekel aan herrie in de ochtend.
Ik kan niet meer zonder. Is ook niet te groot aan mijn pols.

https://consumer.huawei.com/nl/wearable ... 1160001801

Nummerplaat is aan te passen aan jouw wensen. Batterij gaat 2 weken mee.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:15

Ik ben van de versa 2 overgegaan naar de Galaxy watch 5. Er is echt een wereld voor me open gegaan. Had het veel eerder moeten doen.
Werkt veel soepeler, is veel uitgebreider en veel minder connectie issues.
Daarnaast was ik ook helemaal klaar met de service van fitbit. De mijne hield er mee op na een firmware update en ze konden niks voor me doen dan 35% korting op een nieuwe omdat ik net geen garantie meer had.
De eerste was al binnen de garantie stuk gegaan...

Enige wat minder is is de batterij, die gaat snel leeg, maar hij laadt wel razendsnel op, dus vind het niet heel storend

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:21

Je eisen zijn op zich niet zo uitgebreid. Zelfs mijn huidige Huawei smartwatch voldoet aan je eisen :)
Hij is nu niet meer te koop (denk ik?) want hij is al een jaar of twee oud, maar ik ben er nog steeds erg tevreden mee en de accu gaat nog steeds heel lang mee! Als ik weer moest kiezen zou ik weer voor Huawei gaan.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 14:49

Gitana schreef:
Je eisen zijn op zich niet zo uitgebreid. Zelfs mijn huidige Huawei smartwatch voldoet aan je eisen :)
Hij is nu niet meer te koop (denk ik?) want hij is al een jaar of twee oud, maar ik ben er nog steeds erg tevreden mee en de accu gaat nog steeds heel lang mee! Als ik weer moest kiezen zou ik weer voor Huawei gaan.

Klopt, heb geen absurde eisen. Hij gaat vrij snel stuk gaan vrees ik door alle stof/... . Maar de reviews houden mij vaak tegen, daarom vind ik het waardevol om persoonlijke ervaringen te lezen :D

Bedankt allemaal, hier kan ik zeker mee verder! Neig voorlopig toch naar een Galaxy watch, maar nog even uitvissen wat de verschillen zijn

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:21

Ik heb een galaxy watch 5 waar ik erg tevreden over ben. Als je specifieke vragen hebt, laat maar weten!

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:44

Gitana schreef:

Ik overweeg ook een Huawei aan te schaffen en wel de Huawei Watch GT 3 (Gold Milanese). Zo mooi <3 . Ik lees erg goede reviews. Ik heb echter een iPhone en vraag me af of die koppeling dan goed gaat met een Huawei. Iemand daar ervaringen mee?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:22

Ik heb een garmin vivomove sport.
Is een van de goedkopere modellen met een wijzerplaat. En dat vind ik mooi.
Ik wilde hem vooral hebben voor de body battery en daar is Garmin sterk omdat duidelijk te maken.

Voor de rest kan die alles wat jij zegt, maar omdat het display klein is niet daar gemakkelijk af te lezen. Wel in de app natuurlijk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:08

Ik breek even in! Ik heb net een Garmin Venu 2s aangeschaft en tot nu toe erg tevreden. Ik kom er alleen echt niet uit hoe ik dansen als activiteit kan toevoegen. Ik doe elke week zumba, maar heb geen idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dat gewoon "aan" zet net zoals fietsen bijv. Iemand die me kan helpen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:15

Garmin app > Garmin toestellen > je horloge selecteren > activiteitopties
In mijn garmin heb ik geen dans-optie. Weet niet of jij die wel hebt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:18

Thanks! Dat is dus inderdaad het probleem, in de tuin werken staat er wel bij (as if _O- ) Maar dansen of zumba niet.