Minimaliseren

Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Charaz

Minimaliseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-22 17:33

Ik ben (noodgedwongen) aan het minimaliseren in huis, mijn vriend en ik gaan samenwonen dus er moet plek gemaakt worden!

Ik heb heel veel spullen die allemaal al minstens een keer met me mee verhuisd zijn en waarvan ik overal wel een herinnering aan heb geplakt.

Met minder spullen voel ik mezelf prettiger, maar waar begin je ?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Amber_anne

Re: Minimaliseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:35

Ken je de Marie Kondo manier? Zij heeft een programma op Netflix staan waarbij ze mensen helpt ontspullen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-22 17:45

Ja Marie Kondo ken ik inderdaad, heb een stukje op Netflix gekeken

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:46

Mss beginnen met kleding en schoenen uitzoeken.
Oude mobieltjes, laptops, e.d. uit de kast halen en weg brengen.
Ik heb laatst als ik vond dat het wegkon een foto gemaakt en aan het einde van de week best veel foto's en dus ook veel wat wegkon. :)

Life's a gift,don't waste it [o]

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:06

Er is een hele toffe 'ontspul' challenge waarbij je op de eerste dag van de maand (of je challenge) 1 ding weglegt of gelijk weg doet. De tweeledig 2 dingen, 15e dag 15 dingen enz. Dit duurt misschien wat lang voor je, maar je kunt ook bij 10 beginnen, of dit per uur doen :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:26

Charaz schreef:
Ik ben (noodgedwongen) aan het minimaliseren in huis, mijn vriend en ik gaan samenwonen dus er moet plek gemaakt worden!

Ik heb heel veel spullen die allemaal al minstens een keer met me mee verhuisd zijn en waarvan ik overal wel een herinnering aan heb geplakt.

Met minder spullen voel ik mezelf prettiger, maar waar begin je ?

Naar mijn idee begint het met de vraag: waarom heb je dat? Heb je daar geen antwoord op, dan weet je eigenlijk ook wel wat je ermee moet.

Tweede, naar mijn mening belangrijke(re), vraag: kan ik er iemand blij mee maken?

Als je van drie huizen een huis moet maken, dan heb je een uitdaging :D Dat moesten we hier in vrij korte tijd nadat eerst mijn schoonvader en daarna mijn moeder als laatste overleden.
Dan heb je een heleboel spullen :j met allemaal verhalen. Ga er maar aan staan, zelfs als je prima met je schoonfamilie door de bocht kunt.

Een deel hebben we opgelost door een opslag te huren en daar de spullen in te stoppen waar we nog eens naar wilden kijken voordat we zouden beslissen.
Gezien onze ouders allen lang in grote huizen hebben gewoond en wij allen beduidend kleiner wonen heb je een aardige uitdaging. Doordat we het belangrijke deel hadden opgeslagen, hadden we ook meer tijd om er liefhebbers voor te zoeken. Dat heeft al met al ongeveer twee jaar geduurd maar we zijn op het punt dat we alleen datgene wat we echt willen houden, nog over hebben.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:33

De podcast van the minimalists! Ze hebben ook nog 2 docu's, maar die staan niet meer op netflix helaas.

Een tip van hen is bijvoorbeeld om foto's te nemen van spullen met sentimentele waarde voordat je ze verkoopt/doneert/weggooit. Zo kun je de herrinnering gewoon nog triggeren wanneer je dit wil. En bedenk je van cadeau's die je eigenlijk niet meer wil, dat de gever vast niet zou willen dat je er voor je gevoel mee opgezadelt zit.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:28

Ik vind dit altijd een fijn topic met goeie tips;
[HTT] Opruimen/ontspullen tips & tricks.
Misschien moet er weer wat leven in geblazen worden want het is wel heerlijk motiverend om te lezen hoe andere het aanpakken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie