Charaz schreef:Ik ben (noodgedwongen) aan het minimaliseren in huis, mijn vriend en ik gaan samenwonen dus er moet plek gemaakt worden!
Ik heb heel veel spullen die allemaal al minstens een keer met me mee verhuisd zijn en waarvan ik overal wel een herinnering aan heb geplakt.
Met minder spullen voel ik mezelf prettiger, maar waar begin je ?
Naar mijn idee begint het met de vraag: waarom heb je dat? Heb je daar geen antwoord op, dan weet je eigenlijk ook wel wat je ermee moet.
Tweede, naar mijn mening belangrijke(re), vraag: kan ik er iemand blij mee maken?
Als je van drie huizen een huis moet maken, dan heb je een uitdaging Dat moesten we hier in vrij korte tijd nadat eerst mijn schoonvader en daarna mijn moeder als laatste overleden.
Dan heb je een heleboel spullen met allemaal verhalen. Ga er maar aan staan, zelfs als je prima met je schoonfamilie door de bocht kunt.
Een deel hebben we opgelost door een opslag te huren en daar de spullen in te stoppen waar we nog eens naar wilden kijken voordat we zouden beslissen.
Gezien onze ouders allen lang in grote huizen hebben gewoond en wij allen beduidend kleiner wonen heb je een aardige uitdaging. Doordat we het belangrijke deel hadden opgeslagen, hadden we ook meer tijd om er liefhebbers voor te zoeken. Dat heeft al met al ongeveer twee jaar geduurd maar we zijn op het punt dat we alleen datgene wat we echt willen houden, nog over hebben.