Advies voor printerkeuze gezocht

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Advies voor printerkeuze gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 18:16

Hallo bokkers,

Voor zakelijk gebruik ben ik op zoek naar een printer. Ondertussen heb ik al dagenlang het internet afgestruind, maar ben ik nog niet de ideale printer tegengekomen. Wie heeft er tips?

Het wensenlijstje:

- moet A3 formaat kunnen printer
- een laserprinter met een toner, geen losse cartridges
- hoeft in principe alleen zwart-wit te kunnen printen
- hoeft niet perse te kunnen scannen of kopiëren

Er hoeven niet veel vellen papier in de printer te kunnen, het enige ‘bijzondere’ wat de printer moet kunnen is A3 printen.

Wie heeft de ideale tip? Ik kom steeds uit bij inktjetprinters, maar een laserprinter met toner is voor zakelijk gebruik meer aan te raden, las ik op internet.

Alvast bedankt!

ikke

Berichten: 38068
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:48

dunja_11 schreef:
Hallo bokkers,

Voor zakelijk gebruik ben ik op zoek naar een printer. Ondertussen heb ik al dagenlang het internet afgestruind, maar ben ik nog niet de ideale printer tegengekomen. Wie heeft er tips?

Het wensenlijstje:

- moet A3 formaat kunnen printer
- een laserprinter met een toner, geen losse cartridges
- hoeft in principe alleen zwart-wit te kunnen printen
- hoeft niet perse te kunnen scannen of kopiëren

Er hoeven niet veel vellen papier in de printer te kunnen, het enige ‘bijzondere’ wat de printer moet kunnen is A3 printen.

Wie heeft de ideale tip? Ik kom steeds uit bij inktjetprinters, maar een laserprinter met toner is voor zakelijk gebruik meer aan te raden, las ik op internet.

Alvast bedankt!

Het internet verteld wel meer onzin.

Je kunt nog wel zwart-wit copiers kopen die dan ook kunnen scannen en printen. Daar is Canon ergens eind jaren '90 mee begonnen als opvolgers van de analoge A4/A3 copiers.

Belangrijkste vraag is eigenlijk: hoeveel prints ga je per maand maken?
Bovengenoemde digitale copiers (of all-in-ones) beginnen ergens bij 500 - 1000 afdrukken per maand de moeite waard te worden. Blijf je daar echt onder, is inktjet vaak een betere keuze.

senna21

Berichten: 12394
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Advies voor printerkeuze gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:08

Ik heb een laserprinter. Juist omdat ik meestal niet zoveel print. Cartridges drogen snel uit, nu nooit problemen.

Prrrr
Moderator

Berichten: 30424
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Advies voor printerkeuze gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:39


dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 21:38

ikke schreef:
Het internet verteld wel meer onzin.

Je kunt nog wel zwart-wit copiers kopen die dan ook kunnen scannen en printen. Daar is Canon ergens eind jaren '90 mee begonnen als opvolgers van de analoge A4/A3 copiers.

Belangrijkste vraag is eigenlijk: hoeveel prints ga je per maand maken?
Bovengenoemde digitale copiers (of all-in-ones) beginnen ergens bij 500 - 1000 afdrukken per maand de moeite waard te worden. Blijf je daar echt onder, is inktjet vaak een betere keuze.


Per maand printen we tussen de 400 en 800 pagina’s. Vanwege het uitdrogen van cartridges willen we o.a. juist een laserprinter.
De printer die het nu heeft begeven was een Kyocera P4040dn, dat was voor onze doeleinden een prima printer.


Prrrr schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/hp-laserjet ... oductImage

(als ik niet ook kleurenprints moest maken, had ik ook voor een z/w gekozen)


Op de HP site staat dat dit een A4 printer is, bij de specs van Bol staat ook A4. Alleen bij type printer staat bij Bol A3, maar dat klopt dan denk ik niet helaas..

Prrrr
Moderator

Berichten: 30424
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Advies voor printerkeuze gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:43

Teleurstellend van Bol. De A3's die ik tegenkwam bij mijn 'eigen' leveranciers zitten boven de duizend euro... wat is je budget? En is een ecotank ook een optie voor je?

ikke

Berichten: 38068
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:02

Prrrr schreef:
Teleurstellend van Bol. De A3's die ik tegenkwam bij mijn 'eigen' leveranciers zitten boven de duizend euro... wat is je budget? En is een ecotank ook een optie voor je?

Yep, A3 is duur. Daarom hier privé toch gekozen voor A4 all-in-one. Had liever een A3-versie maar 3500 euro vond ik toch wat overdreven.


dunja_11 schreef:
ikke schreef:
Het internet verteld wel meer onzin.

Je kunt nog wel zwart-wit copiers kopen die dan ook kunnen scannen en printen. Daar is Canon ergens eind jaren '90 mee begonnen als opvolgers van de analoge A4/A3 copiers.

Belangrijkste vraag is eigenlijk: hoeveel prints ga je per maand maken?
Bovengenoemde digitale copiers (of all-in-ones) beginnen ergens bij 500 - 1000 afdrukken per maand de moeite waard te worden. Blijf je daar echt onder, is inktjet vaak een betere keuze.


Per maand printen we tussen de 400 en 800 pagina’s. Vanwege het uitdrogen van cartridges willen we o.a. juist een laserprinter.
De printer die het nu heeft begeven was een Kyocera P4040dn, dat was voor onze doeleinden een prima printer.


Prrrr schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/hp-laserjet ... oductImage

(als ik niet ook kleurenprints moest maken, had ik ook voor een z/w gekozen)


Op de HP site staat dat dit een A4 printer is, bij de specs van Bol staat ook A4. Alleen bij type printer staat bij Bol A3, maar dat klopt dan denk ik niet helaas..

Die HP is inderdaad een A4-printer.

Punt met inktjet is dat die van regelmaat houden. Print jij elke dag een of twee pagina's, zal er nog niet zoveel mis gaan. Print je een hele maand niks en dan 60 pagina's, dan heb je waarschijnlijk een probleem, terwijl je hetzelfde volume hebt.

Daarnaast is inktjet best een beetje gevoelig voor z'n omgeving. Zet je 'm op een warme plek, zal ie vaker problemen geven dan wanneer ie wat koeler staat.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een goede inktjet die 40 pagina's per dag mag doen, problemen geeft.
Maar een volume van 400 - 800 pagina's rechtvaardigt wel een laserprinter.

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 22:16

Prrrr schreef:
Teleurstellend van Bol. De A3's die ik tegenkwam bij mijn 'eigen' leveranciers zitten boven de duizend euro... wat is je budget? En is een ecotank ook een optie voor je?


Ecotank ken ik niet, ik ga eens op zoek! Qua budget het liefst max €400, maar als dat er niet is, dan is het er niet.. We printen nu nog met de Kyocera, maar die geeft flink strepen. Voor A4 hebben we nog andere printers, maar A3 moet echt nog op de Kyocera.


ikke schreef:
Die HP is inderdaad een A4-printer.

Punt met inktjet is dat die van regelmaat houden. Print jij elke dag een of twee pagina's, zal er nog niet zoveel mis gaan. Print je een hele maand niks en dan 60 pagina's, dan heb je waarschijnlijk een probleem, terwijl je hetzelfde volume hebt.

Daarnaast is inktjet best een beetje gevoelig voor z'n omgeving. Zet je 'm op een warme plek, zal ie vaker problemen geven dan wanneer ie wat koeler staat.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een goede inktjet die 40 pagina's per dag mag doen, problemen geeft.
Maar een volume van 400 - 800 pagina's rechtvaardigt wel een laserprinter.


De printer komt in een grote winkel te staan, waar het in de zomer bloedheet kan zijn (plat dak wat lekker opwarmt als de zon er vol op staat) en in de winter redelijk koud.

Prrrr
Moderator

Berichten: 30424
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:22


loulou

Berichten: 14875
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:23

Ik heb een Epson ecotank. Duurder in aanschaf, maar minder inkt kosten