cadeau verpakken en verzenden

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightielight

Berichten: 759
Geregistreerd: 31-10-06

cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 06:31

Ik wil graag een breekbaar kerstcadeau verzenden naar mijn dochter in verweggiestan. Pakket zal dan een hele tijd onderweg zijn. Ik twijfel toch een beetje of ik het zal doen, want ik ben bang dat het pakket uiteindelijk in gruzeltjes aankomt. Dus mijn vraag: hebben jullie ervaring met het verzenden van pakketten overseas; hoe hebben jullie het ingepakt? En....... Lieneke, als je dit meeleest, dan mag je dit bericht als niet gelezen beschouwen :D ........

Prairy
Berichten: 9358
Geregistreerd: 28-12-03

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:50

In ieder geval erin en er omheen iets doen, handdoeken? Bubbeltjes plastic kan ook

little_birdy
Berichten: 12260
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:13

Ervaring niet
Maar ontvang wel veel breekbare spullen,
Als iets in het midden van het pakket zweeft omringt met karton en daarna bubbelfolie is mijn ervaring dat het altijd heel blijft

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:28

Dan zou ik idd het kado in een kleinere doos doen, en met een hoop krantenpapier er omheen in een grotere doos versturen. Met een airbag rondom kan het bijna niet fout gaan.

rien10
Berichten: 15249
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:29

Neem een grote doos. Verpak het cadeau in een leuke verpakking. Stop het Dan in een vuilniszak. Vul de doos voor de helft met PUR schuim. Druk het cadeau hier in. Vul de tweede helft van de doos met PUR schuim. Sluit de doos. Voila!

LWDaisy

Berichten: 4900
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:06

Ik stuur wel eens pakjes naar mijn schoonouders in Spanje. Daar zit ook wel eens breekbaar materiaal bij.
Hier is het altijd goed gegaan! Stevige doos, goed opvullen, goed dichtplakken. Gaat altijd goed, maar is wel altijd spannend haha. Er is er momenteel eentje onderweg, en ik volg het altijd met de track&trace, en dan fingers crossed dat het snel & heel aankomt :j

Katja
Blogger

Berichten: 42187
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:56

Je kunt als je met PostNL verzend je pakket ook verzekeren. Mocht het dan toch beschadigd aankomen dan kun je het in ieder geval nog een keer kopen en proberen.

wortel115

Berichten: 2184
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australiƫ

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:08

Vaak wordt er niet voorzichtig om gegaan met pakjes onderweg. Mijn familie stuurt regelmatig pakjes naar ons in Australie soms komen de doosjes erg gehavend aan. Je kan het doen. Maar goed verpakken is belangrijk goede laag bubbel plastic evt je kadoo in een doos dat precies past en dan nog een doos eroverheen. De buitenkant moet tegen een stootje of meer kunnen en zorg dat het niet door de hele doos kan schudden maar goed op zijn plek blijft zitten. Succes!

Rex_Rolfo

Berichten: 5409
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:49

Katja schreef:
Je kunt als je met PostNL verzend je pakket ook verzekeren. Mocht het dan toch beschadigd aankomen dan kun je het in ieder geval nog een keer kopen en proberen.

Zou dan wel de voorwaarden heel goed nalezen. Zou me helemaal niet verbazen dat het artikel goed verpakt moet zijn. Wil je claimen dat het beschadigt is kan PostNL (of andere pakketdienst) zeggen dat het niet goed verpakt was want het raakte beschadigd.

Katja
Blogger

Berichten: 42187
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:49

Mijn ervaring is dat ze niet heel moeilijk doen. Als je het gewoon netjes inpakt en daar nog een foto van maakt voor de zekerheid dan komt het wel goed.

Nyaleti

Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-04-10

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:09

Kun je niet hetzelfde bestellen via een website in dat land?
Ik hoor weinig goeds over internationale verzendingen..

Ik wacht nog steeds op briefpost dat in Maart naar Zuid Afrika is verstuurd :')

Mri

Berichten: 15350
Geregistreerd: 01-12-04

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:15

mijn favoriete verpakking van een super breekbaar iets wat ik kreeg was pur.
Erin zat iets vanschuim vlokken, dan een doek er omheen, plastic eromheen.
Een plastic zak in de doos, purschuim erin gespoten, vaas erin gelegd (dus met de schuimvlokken erin en de doek en zak er omheen) en pur er over. Ze hadden wel een laag plastic er tussen (dus over de vaas + onderkant pur) gedaan zodat de pur er gewoon afgetild kon worden :)

Maar millieuvriendelijk zal het niet zijn :')

kinel
Berichten: 2209
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: cadeau verpakken en verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:47

Werk zelf in de logistiek dus veel inpakken.
Wij moeten als iets breekbaar is dus heel goed inpakken.
Ik doe altijd flink bubbeltjesplastic eromheen. Op de bodem flink wat gescradderd karton dan het pakketje erop en nog eens flink wat van dat karton erop en omheen dat het mooi stevig in de doos zit en dus nergens heen kan. Succes.

Lightielight

Berichten: 759
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 07:44

Wilde toch nog even reageren... uiteindelijk toch verstuurd... heeeeeel goed in bubbelplastic ingepakt, alle gaten opgevuld... en wat denk je....... heelhuids aangekomen in Nieuw Zeeland... har'stikke blij mee!!! Was overigens het friese elfsteden servies ...ontbijtdingen, bordjes, mokken, schaaltjes.... stukje Friesland in Nieuw Zeeland :)