Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1608
Geregistreerd: 06-01-03

Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 09:06

Ik heb, zoals hierboven al gezegd, stevige bovenbenen en een smallere taille. Het is daarom lastig om een goed model spijkerbroek te vinden. Uiteindelijk heb ik een goed model gevonden bij miss Etam alleen nu dient het volgende problemen zich aan.
Ik fiets vrij veel (130-180 km per week) en al mijn broeken gaan na ongeveer 2-3 maanden bij de billen kapot. Het slijt gewoon zo snel.

Dus nu ben ik op zoek naar een stevig spijkerbroek voor stevige bovenbenen die ook nog een beetje betaalbaar is. Voor een echt goede broek wil ik ook wel meer betalen.

Ik heb maat 46 bij miss Etam.

meggiemeg

Berichten: 12335
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:11

Ben bang dat je daar bij elke spijkerbroek tegen aan loopt. Heb hetzelfde "probleem" met de bovenbenen en altijd op dezelfde plek slijten mijn broeken door.

Leandra

Berichten: 1608
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 09:20

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar vind het zo zonde dat ik zo vaak een nieuwe broek moet kopen.

goldyc

Berichten: 778
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:35

Nou ja, meestal is materiaal dat echt degelijk gaat en lang meegaat, ook relatief duur. Ik heb 1 oerdegelijke denhambroek die al jaren meegaat en je ziet het er amper aan; deze broek is van een behoorlijk zware jeansstof gemaakt. Ik heb ook een aantal goedkopere broeken en die slijten stuk voor stuk sneller, een ervan scheurde gewoon door tussen m’n dijen na een maand of 3. De stof van deze broeken is ook telkens een stuk lichter en bevat veel meer stretch dan mijn Denham. Uit ervaring slijten jeansbroeken met meer stretch in, sneller.

Dus nou ja, misschien moet je toch eens overwegen een beetje meer geld uit te geven. Als je broek dan 3x langer meegaat, is het misschien wel de moeite. Ik ben trouwens altijd erg blij geweest met broeken van Esprit, maar ik heb al jaren geen nieuwe broeken daar gekocht omdat de huidige modellen me niet lekker zitten, dus ik zou niet weten hoe ze nu zijn. mijn moeder (die ongeveer jouw maat heeft), zweert bij Angels. Zij fietst wel niet, maar doet wel jaren met deze broeken.

Leandra

Berichten: 1608
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 09:49

Het probleem is niet dat mijn broek bij mijn dijen slijt, dat deden ze wel maar is opgelost met een zadelhoes, maar echt bij mijn billen. Ik heb al een zadelhoes maar dat maakt daar ook geen verschil. Een maat groter heb ik ook al geprobeerd maar ook dat maakt geen verschil.

Ik ga eens kijken naar broeken met minder stretch en naar Angels broeken.

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:07

Is fiets/sportkleding een idee? Dan blijven je spijkerbroeken goed en draag je kleding die ervoor geschikt is?

purny

Berichten: 27750
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:00

Levi's.
En dan de mannenmodellen.

Ik heb al 4 jaar een mannenbroek en die is nog steeds heel.
Ik heb zelf lipoedeem en loop tegen problemen aan dat ik brede bovenbenen heb en een smallere taille

lovelucydan

Berichten: 2075
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:18

Wat ik altijd doe is als me broek begint te slijten dan doe ik zo'n instrijk stuk er in strijken

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Stevige spijkerbroek voor stevige bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:59

Levi's broeken zijn hier ook zo versleten. Ik fiets ook heel veel en kamp met hetzelfde probleem.

De broeken van Norah blijven bij mij wel heel lang goed en worden niet pillig.