Gezocht: kaarsen die niet/niet heel erg walmen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Kellyy

Gezocht: kaarsen die niet/niet heel erg walmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-22 22:53

Hoi allemaal,

Nu het toch weer wat kouder wordt en de energieprijzen echt niet leuk meer zijn ben ik op zoek naar kaarsen die niet/niet erg walmen en het liefst een beetje betaalbaar zijn. Via een aanbiedingsite oid mag ook, dan heb ik er gelijk wat op voorraad. De kleur maakt me niet zoveel uit.

Geurkaarsen zijn we niet zo van, ik krijg daar hoofdpijn van :=.

De gewone waxinelichtjes moet ik voor mijn kandelaar te vaak vervangen, dus ik ben echt op zoek naar grotere kaarsen.

Kaarsen bij de action heb ik geprobeerd, maar vallen af want die walmen echt vreselijk.. Kaarsen van de Kruidvat ook..

Heeft iemand tips? :D

oomens

Re: Gezocht: kaarsen die niet/niet heel erg walmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 00:47

Ledlampen zijn vele malen efficiënter dan kaarsen. De stroomprijzen moeten wel erg stijgen wil je met kaarsen goedkoper uit zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-22 00:54

Wellicht een beetje verkeerd verwoord, maar ik bedoel voornamelijk de kosten voor gas. We zijn beiden laat thuis en hebben vloerverwarming, dus dat duurt best een tijdje om dat op temperatuur te krijgen voor in de avond (ivm stilzitten sneller koud). Maar eer dat het dan wat warmer is met de vloerverwarming gaan we eigenlijk al naar bed, dat vind ik dan zonde. Met kaarsen en een dekentje is het dan prima te doen. Daarnaast vind ik kaarsen ook erg gezellig. :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 01:04

Wanneer je vloerverwarming hebt moet je sowieso niet voor korte periodes aan de thermostaat draaien. Juist één temperatuur aanhouden. Als het goed is staat de vloerverwarming in de slaapkamers anders ingesteld (bij ons automatisch 1,5 kouder dan de woonkamer). Hier houden we een ‘zomertemperatuur’ aan, en een ‘wintertemperatuur’ en verder draaien we nooit aan de knop.

Ik heb nu toevallig kaarsen van de Hema en van Bolsius in huis. Van beiden niet het idee dat ze walmen.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-22 01:19

Klopt Snorlex. Wij hebben alleen beneden vloerverwarming. Als we langer thuis zijn zetten we hem max 1,5 graad hoger, maar dat is voor nu gewoon onzin. Kaarsen en een dekentje werken dan erg goed om het net even wat aangenamer te krijgen.

Hema kan ik zeker even kijken. Nog niet aan gedacht. Bedankt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:40

Ik vraag mij af hoeveel warmte een kaars in een woonkamer afgeeft? Ik vind dat Xenos een groot aanbod heeft.

Doe wel en zie niet om

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:55

Met kaarsen kan je je huis niet verwarmen. Dat broodje aap is toch wel al weer de wereld uit geholpen?

Investeer in een programmeerbare thermostaat. Die zet jouw vloerverwarming die anderhalve graad warmer om bv 4 uur, dan is het huis warm als je om 6 uur thuiskomt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:04

Ibbel schreef:
Met kaarsen kan je je huis niet verwarmen. Dat broodje aap is toch wel al weer de wereld uit geholpen?

Het kan wel, maar daarvoor heb je zoveel kaarsen nodig dat het ten eerste niet rendabel is (zoek maar eens op wat de verbrandingswarmte per kilo is voor stearine en paraffine en hoeveel gram je er dus per uur van zou moeten verstoken om aan het benodigde vermogen te komen), en ten tweede moet je bij zo'n grote hoeveelheid kaarsen serieus gaan ventileren als je niet het risico op ophoping van koolmonoxide wilt lopen.
Om van het brandgevaar van zelfgeknutselde 'verwarmingstoestellen' met kaarsen nog maar niet te spreken.

Schoentje, kerstmuts en [o]

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:07

Is een warmte kussen niet een veel betere oplossing? Dan heb je je eigen mini verwarming precies waar je zit en ben je niet de hele ruimte aan het verwarmen. Ik vind hem briljant voor precies jouw probleem.

https://nl.stoov.com/?gclid=CjwKCAjw7p6 ... OIQAvD_BwE

En voor echt goede kaarsen moet je bij bolsius zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:15

Als ik 2 kandelaars, 1 waxinelichtje en 5 stompkaarsen aan doe in de woonkamer dan stijgt de thermometer met 1 graad. Dat zijn de kaarsen die ik altijd voor de gezelligheid aan heb, maar is nu leuk meegenomen dat het van 18 naar 19 graden gaat. Die van de Hema walmen niet en anders is het sowieso vaak een kwestie van de lont iets korter knippen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:29

Bolsius kaarsen inderdaad, dat zijn echt de beste.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:51

Ik verplaats het topic naar HTT, daar past het beter

Almelose Ruiterdagen 14 tm 23 juni. Wil je ons helpen? Mail naar schrijvers@almelose-ruiterdagen.nl
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:04

Ik vind zelf de kaarsen van rustic lys erg mooi branden. Walmen niet en doen het lang. Niet goedkoop, maar veel beter als bijv action kaarsen

[o]
Winchester Z1* 14/03/2003-28/06/2012
Als ik Winchester heet, waarom noem je me dan altijd Chesniedoen??

[RIJ-ITP] Winchester@Fotoshoot meeting Zuid-Holland [RT-HAW] Winchester @ debuut L2
Evanity (Uphill x Farrington)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:04

Bolsius :j Zijn eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding te vinden. Ik sla dan altijd flink in.
Ik begrijp ts wel, brandende kaarsjes doet gevoelsmatig warmer aan :D Veel kaarsen aan is overigens niet aan te raden ivm de luchtkwaliteit.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:16

Bolsius inderdaad. De lont niet te lang laten worden wil ook wel eens helpen tegen walmen dus op z'n tijd een stukje eraf knippen.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:22

Ibbel schreef:

Investeer in een programmeerbare thermostaat. Die zet jouw vloerverwarming die anderhalve graad warmer om bv 4 uur, dan is het huis warm als je om 6 uur thuiskomt.

Nou imo geen broodje aap. Als ik een aantal waxinelichtjes aan heb is het even laten een halve graad warmer op de thermostaat... Nu heb ik een kleine kamer, maar toch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:24

Koop twee elektrische fleecedekens en klaar, stukken gezonder dan kaarsen branden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie