De ideale robot stofzuiger?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jester_

De ideale robot stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-22 10:56

Aangezien deze bijna het loodje legt, ben ik alvast aan het oriënteren op een nieuwe.

Welke heeft bokt en hoe bevalt die?

Ik heb 2 katten en een hond, en zelf lang haar. Hij moet dus goed tegen haar kunnen en daar niet steeds op vast lopen :')

Verder vind ik een dweil functie niet zo belangrjjk, of vinden jullie dat jou echt ideaal? In mijn hoofd past zon 2 in 1 ding niet, hij gaat dsn toch steeds zuigen weer over het net gedweilde?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Vjestagirl

Re: De ideale robot stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:58

Ik heb een roomba i7, en ik vind het een ideaal ding. Goede opvang capaciteit, gemakkelijk te programmeren, bedienbaar vanaf je telefoon. Je hebt ze ook met een laadstation waarin een stofzak zit, en die de stofzuiger dan automatisch leeghaalt iedere keer als hij terugkomt.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:11

Ik heb dezelfde als Vjesta

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:14

Roboroc s7 is geweldig gewoon. Heeft wel een dweil functie en ik ben er heel blij mee. Loopt iedere dag een rondje door het huis en ik dweil en zuig zelf verder bijna niet meer.. Met 2 katten en 1 hond en 2 draakjes een klein wonder

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:24

Eufy 35c is prijstechnisch wel leuk en zuigt goed maar verder simpel ding..

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:04

Heb hier een Roomba gehad en nu de Neato Botvac D7. Die bevalt erg goed. Heeft als handigheidje de vorm van een D in plaats van rond, waardoor 'ie wat beter in de hoeken komt dan een Roomba

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:53

Ik heb al een jaar of 3 een goedkope Medion. Doet het prima, alles wordt mooi schoon, maar maakt wel veel herrie en je moet zelf het stofbakje legen. Ik vind dat geen probleem, zet 'm gewoon aan wanneer ik weg ga. Nog geen batterij hoeven vervangen.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:54

De dreame Z10 pro, ledigt zich zelf,en dat is in een huis met honden heel fijn.
Nu 10 maanden in gebruik en ik kan niet zonder "harry".

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:03

Roborock s5 max (een voorloper van de eerder genoemde s7). Hij is echt fantastisch. Slim genoeg, fijne app, kan ook het kleed doen, kan dweilen (maar kan ook zuigen zonder dweil) en is betaalbaar.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:08

Exitium schreef:
Heb hier een Roomba gehad en nu de Neato Botvac D7. Die bevalt erg goed. Heeft als handigheidje de vorm van een D in plaats van rond, waardoor 'ie wat beter in de hoeken komt dan een Roomba

Hier ook een Neato Botvac, doen we nu al een jaar of 5 mee. Destijds uitgekozen omdat hij als beste uit de test kwam met huisdieren.
Voorheen reed hij iedere ochtend automatisch een rondje, tegenwoordig alleen nog on demand (nieuw huis dus nieuwe gewoontes.)

Desalniettemin na al die jaren nog steeds erg tevreden mee, dat hij het al zo lang uithoud zegt ook wat over de kwaliteit!

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:27

ik ben in blije afwachting zeg maar, een op bva geboden en moet ik nog ontvangen een deze dagen.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Pandora kraal of hoefijzer van epoxy met haar of as... Vlinderstandaard met 1 grote en 2 kleine vlinders... meer ideeen of vragen stuur pb

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:34

Ik lees ook even mee, mijn Dirt Devil is nu ruim 10 jaar oud en begint nu ook wat mankementjes te vertonen. Verder zelfde situatie en wensen, dus hoop wat ideetjes op te doen.

Herfst Een lange indian summer graag, dan kan de kachel nog even uit blijven

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-22 13:39

Ja allemaal alvast thanks :D
Ga ze vant weekend in de nachtdienst maar eens vergelijken

Ik hoef niet persee allemaal snufjes, als hij maar goed zuigt. Vind het prima om elke keer de bak te legen, verder ben ik een luie huisvrouw geworden door dat ding, ik stofzuig eigenlijk nooit meer, met de kruimeldief de bank en stoelen :')

You can just be yourself

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:17

Ik heb de Roborock S6 MaxV en ben er erg tevreden over. Zuigt de haren goed weg in ieder geval. Ik heb hem sinds juni nadat de vorige Philips overleden was, accu deed het niet meer.
Wat voor mij ook heel belangrijk is zijn nieuwe onderdelen, of die goed te krijgen zijn. Aandrijfwiel wil nog wel eens kapot gaan/slijten (is bij geen enkele duurzaam gemaakt, allemaal plastic tandwielen) en dat soort spul wil ik graag kunnen vervangen in plaats van een nieuwe stofzuiger te moeten kopen.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:14

Dat is inderdaad wel prettig ja, als losse onderdelen wel makkelijk te vervangen zijn. Goede tip :)*

Herfst Een lange indian summer graag, dan kan de kachel nog even uit blijven

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:50

Wij hebben een Ecovacs deebot ozmo t8. Handig te bedienen via een app en er zijn simpel no go zones in te stellen (zowel voor tijdens het stofzuigen als tijdens het dweilen). Eventueel is hij te koop incl (of later los bij te kopen) een automatisch leegstation (hebben wij niet, weinig moeite om na 1 of een paar keer zuigen het bakje te legen). Sinds we hem hebben denk ik vaak 'hadden we dit maar eerder gedaan' :')

:brr:

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:32

Wij hebben sinds 2 weken een bluebot extreme van blaupunt.
Gaat goed met onze langharige hond en vloerkleed.

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:58

Ik het de BlueBot xboost. Gekocht als refurbished model voor 80/90 euro ongv. Zou de volledige prijs niet betalen want daar vind ik hem niet slim genoeg voor maar wel heel blij mee heeft ook een dweil functie maar die gebruik ik niet. Zuigt goed ook kattenhaar maar mijn eigen lange haar gaat nog wel eens om de borstels zitten maar opzich makkelijk te verwijderen. Ook kleden zijn geen probleem

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-22 14:13

Ja ik heb dus nu een Blaupunkt, hij zuigt wel goed maar mijn eigen haar zit dus steeds vast erom. Vandaar dat ik er niet zo gauw weer 1 van blaupunkt zou nemen

You can just be yourself

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:49

ryukapple schreef:
Ik het de BlueBot xboost. Gekocht als refurbished model voor 80/90 euro ongv. Zou de volledige prijs niet betalen want daar vind ik hem niet slim genoeg voor maar wel heel blij mee heeft ook een dweil functie maar die gebruik ik niet. Zuigt goed ook kattenhaar maar mijn eigen lange haar gaat nog wel eens om de borstels zitten maar opzich makkelijk te verwijderen. Ook kleden zijn geen probleem

Deze hebben ook, hij is best een beetje dom ja :')
Gekocht met een leuke blackfriday aanbieding.
Kattenbakkorrels en kattenharen gaat inderdaad prima.
We hebben hem al op moeten sturen omdat het leek dat hij ging opstijgen.
Was in de garantie dus geen kosten.
Maar als hij nu kapot gaat, gaan we voor een andere.

Whatsapp: 2 minuten staren naar "aan het typen" en een roman verwachten in de vorm van het Oude testament en alles wat je krijgt is "ok"

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:00

ook hier een Roomba i7 met 1 hond. Het is wel een drama lama hoor... Hij zet zich vast op de poot van de eetkamer tafel en gaat dan lopen roepen "Alfie is stuck on a cliff"
Dom ding....

Daarnaast is hij in zijn korte leventje (vorig jaar met black friday gekocht) al eens terug geweest naar de fabrikant voor een nieuwe borstelkop en motor.... Nu valt dat wel onder garantie maar vond het wel erg snel ;)

Dus ja het is makkelijk maar sta regelmatig zelf de hoekjes etc nog na te stofzuigen of gewoon de halve kamer omdat ie weer eens stukken overslaat. ik weet niet of als deze echt het loodje legt er dan wel een nieuwe komt of dat ik investeer in een goede normale stofzuiger

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie