Vandaag kregen mijn huisgenoten en ik een mail van onze huisbaas.
Daar in staat dat:
De verhoogde tarieven gaan per 1 November 2022 in, en komen in jouw geval op €45 per maand extra aan energiekosten.
Onze woon situatie:
Onderste verdieping: berging en een studio met eigen badkamer & keuken en tuin (huisgenoot A). Betaalt €795 incl., verhoging is €60.
Eerste verdieping: kamer van +- 18/20m2, weet niet hoeveel de huurder (huisgenoot B) betaalt en verhoogt krijgt. Ook een gedeelde keuken en een wc die we delen met drie.
Tweede verdieping: mijn kamer, +- 16 m2. Ik betaal €335, mijn verhoging zou gaan om €45. En nog een kamer van +- 18 m2, zij (huisgenoot C) betaalt €385 en zou verhoogt worden met €50. Ook is er op deze verdieping een badkamer met wc die we met 3 delen.
Huisgenoot B en C hebben in augustus al een huurverhoging van €10 gekregen. Ik en huisgenoot A wonen er sinds april.
In het contract staat dit:
Daarnaast is het zo dat onlangs de cv-ketel en meterkast kapot gingen, dit is gefixt. Wel gaven beide reparateurs aan dat er hoognodig onderhoud moet gebeuren. Ook is de lamp in de badkamer al twee weken kapot. Wel huurverhoging vragen maar vervolgens zelf niet de onderhoud leveren die nodig is…
Nu weten we niet zo goed wat onze rechten en plichten zijn. We hebben geen rechtsbijstand. Ik ben nu aan het bellen met het juridische loket, maar denk dat ik nog wel even in de wachtrij sta.
Daarom dacht ik: wellicht heeft Bokt advies hoe dit aan te vliegen.
Geen idee of dit topic hier goed staat.
Groetjes en alvast bedankt!