Mijn vriend heeft een geitenleren lederhosen, maar die is erg licht van kleur. Beige zeg maar. Zoals je begrijpt is zo'n lichte kleur niet echt handig voor de meeste mannen. Nu wil ik die eigenlijk donkerbruin/groen maken, maar weet niet goed hoe. Wie heeft advies?
Lederverf voor suede zou ik proberen, Natuurleder word ook wel eens in olie gekleurd maar ik heb zelf geen kennis of dat ook met suede gedaan kan worden om het enkele tinten donkerder te maken.. ?
neatsfoot olie maakt leer flink donkerder (hebben ze zelfs bij de epplejeck). Daar heb ik een licht zadel heel mooi donkerbruin mee gekregen en het voedt het leer ook meteen
Als het leer te glad wordt kun je het altijd met een suedeborstel of messing borsteltje opruwen.
Azmay
Geplaatst: 11-10-22 17:27
8nnemiek schreef:
Als het leer te glad wordt kun je het altijd met een suedeborstel of messing borsteltje opruwen.
Als je oppervlakte verf gebruikt kan dat niet meer.
Neatsfoot olie zou het al bruin moeten maken ipv naturel. Indringverf werkt alleen als het leer niet is nabehandeld tegen opname van water etc volgens mij dus daar zou ik wel even onderzoek naar doen.