De ideale magnetron

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Luxorvalkje

De ideale magnetron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 10:13

Beste bokkers,

Ik ben net verhuisd.
Voordeel: ik heb nu een oven (die had ik hiervoor niet). *\o/*
Nadeel: ik heb geen magnetron meer. -O-

En die mis ik toch wel.
Even snel bloemkool stomen bijvoorbeeld.
Of een éénpersoonsportie opwarmen. (nu met de gasprijzen niet ideaal om dat steeds in de pan te doen).

Wie o wie heeft de tip voor de beste magnetron.

Voorwaarden:
- Vrijstaand (inbouw is geen optie).
- Niet te groot (liefst zodat hij op een plank past, maar er moet wel een schaal of bord in passen)
- Zuinig als dat kan

Ook sta ik open voor 'andere features'. Zo kwam ik bijvoorbeeld de stoomfunctie tegen. Ik heb die nog nooit gebruikt. Maar als iemand een 'must-have' heeft hoor ik het graag. Onbekend maakt onbemind. En handige dingen wennen snel.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:24

Nadat na meer dan 20 jaar trouwe dienst mijn Sharp combi-magnetron dit voorjaar de geest gaf heb ik nu een Samsung combi-magnetron. Wat vind ik handig:
- keramische coating aan de binnenkant die makkelijk schoon te maken is
- knop om het draaiplateau uit te schakelen zodat er ook een grote(re) ovenschaal in past

Stoomfunctie is misschien leuk, maar je hebt ook stoombakjes voor in de magnetron, die zat er bij mijn Samsung bij.

Je hebt tegenwoordig ook magnetrons waarbij niet het plateau draait maar de antenne om het bord/de schaal draait. Dat kan handig zijn als je vaak grotere schalen opwarmt.

Misschien vind je een grill en eventueel een crisp-functie handig voor een lekker krokant laagje op je ovenschotel?

Meet even je grootste bord op en je weet welke binnenmaat je minimaal nodig heb. Daarna zou ik de site van Coolblue openen en aanvinken/wegstrepen wat je wel of niet handig lijkt. En dan blijft er vanzelf wat over. Zo doe ik het altijd :D .

Hele andere invalshoek: je (inbouw?) oven vervangen voor een combi-magnetron of combi-oven?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Prairy

Re: De ideale magnetron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:30

Ik heb de crisp optie ook, daar kun je echt iets heel crisp mee maken, je droogt iets uit en verbrand het ook nog :+ Resultaat: kneiterhard zwarte stukjes aardappel (ik dacht dat het een beetje hetzelfde als grillen zou zijn) :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:06

Wij hebben naast de gewone oven een combimagnetron staan, en stiekem gebruik ik de oven in de combimagnetron vrij vaak omdat die zo snel warm is. De gewone oven is ideaal om brood te bakken en voor grote ovenschotels en twee pizza's tegelijk, maar dat ding doet er 20 minuten over om voor te verwarmen en als ik even snel een enkele pizza of wat aardappelkroketjes of een loempia wil bakken dan doe ik dat meestal in die kleine.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:10

Als ik nu een combimagnetron zou kopen, zou dat er een met ook een airfry-functie zijn. Zeker als er vaak voor één persoon gekookt moet worden.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 13:24

Oké, die keramische coating gaat op het 'must-have' lijstje.

Het uitzetten van het draaiplateau is voor nu even een 'nice to have'.

Zelf heb ik ook nog een airfryer staan.
Maar is die functie ook al aanwezig in een magnetron :wow:
Dat is wel helemaal alles in één

@roodvos: welk model heb je als ik vragen mag?

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:36

Ik heb deze:
https://www.coolblue.nl/product/878471/ ... kk-en.html

Die heeft ook zo'n "airfryer" functie, slim-fry heet dat dan.
Maar ik gooi het dan alsnog in de airfryer :+

Ik doe ook wel vlees in alu-folie in de airfryer en groente grillen op de bakplaat in de combi. Je hebt er geen omkijken naar.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:40

Roodvos schreef:
Ik heb deze:
https://www.coolblue.nl/product/878471/ ... kk-en.html

Die heeft ook zo'n "airfryer" functie, hot-blast heet dat dan.
Maar ik gooi het dan alsnog in de airfryer :+

Ik doe ook wel vlees in alu-folie in de airfryer en groente grillen op de bakplaat in de combi. Je hebt er geen omkijken naar.

Deze heb ik ook, ideaal ding! Maar ik heb geen aparte oven of airfryer. Bij mij is ie dus alles in één. Als je een aparte oven hebt, dan is deze misschien iets te uitgebreid?

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:13

Citaat:
Of een éénpersoonsportie opwarmen. (nu met de gasprijzen niet ideaal om dat steeds in de pan te doen).

Dat is echt onzin, koken op gas, en een normale tijd douchen, zijn de kosten niet.
Verwarmen is een ding, dat is duur, omdat het dan lang aanstaat ( wat is de tijd van een maaltijd opwarmen? Twee minuten?)
Ga je nu zeg maar honderd euro uitgeven aan een magnetron, terwijl je voor dat geld 100x kookt? ( Ook stomen)

Bij de tienduizend ga ik offline.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:33

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie