De kop is er af, iets wat voor mij nog onrealistisch is maar ik het toch daadwerkelijk ga doen:
namelijk de opleiding volgen voor Instructeur Paard en Gedrag. Dit is eigenlijk per toeval tot stand gekomen doordat ik zelf een cursus had in trailer laden nadat mijn lease paard ons meerdere malen heeft laten staan voor wedstrijd. Hoe ironisch is het dat ik normaliter altijd degene ben die komt helpen wanneer de paarden niet willen of als er jongen paarden zijn, het ze kom leren. Echter toonde mijn paard dit keer heel ander gedrag, hij sloot zich af en dat was voor mij onbekend terrein maar ook direct een rede om hulp te zoeken.

Gezien het paard waar me werken, best een aparte vogel is en extreem gevoelig begon ik mijn uitgebreide zoektocht naar de juiste persoon om ons te komen helpen. De vrouw die bij mij kwam had een erkende opleiding, was naar het buiteland geweest voor stage en kwam ook nog eens vriendelijk maar vrij duidelijk over. Dit paste precies in mijn straatje heb ik haar benaderd om bij mij langs te komen. Naar een aantal sessies liep mijn paard weer keurig de trailer op en af maar mensen, geloof me, dit was zo leerzaam en interessant om te zien. Haast ongeloofwaardig.
Zo doende zijn we aan de praat geraakt en tussen de sessies door kwam ik meer te weten over de gehele opleiding. Bij een van de laatste sessies bood ze mij aan om eens te vragen aan Annemarie van der Toorn of ik eventueel niet het eerste leerjaar versneld zou mogen doen doormiddel van privé sessies met haar. En zo geschied, ik kreeg akkoord en voor ik het wist zit ik midden in een nieuw avontuur.
Ontzettend spannend maar heb er ook veel zin in en ben ik benieuwd wat de toekomst mij hier mee gaat brengen.
Graag zou ik jullie mee willen nemen in mijn nieuwe avontuur als daar natuurlijk behoefde aan is.
We hebben dit jaar, 6 les weekenden en diverse huiswerk opdrachten, mochten jullie het leuk vinden om mee te lezen in dit gehele proces, laat even een berichtje achter

Liefs Linn1502