Hoe overstappen telefoon abonnement

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

thirteenn

Hoe overstappen telefoon abonnement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 06:42

De titel zegt het al en het klinkt misschien wat stom :+ maar hoe werkt het overstappen van een mobiel abonnement? Ik heb sinds 2017 een abonnement bij simpel, maar gezien ik kosten heb gemaakt die niet kloppen en simpel op geen enkele manier wilt helpen, wil ik graag overstappen naar een andere provider die tevens ook een stuk goedkoper is. Maar hoe moet dat? :+
Moet je bij de een opzeggen en de ander een abonnement afsluiten of sluit je af en word dan het oude opgezegd? Mijn contract liep van 2017-2019 dus ik ga er vanuit dat ik op dit moment gewoon kan opzeggen wanneer ik wil?

All magic comes with a price, dearie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 06:58

Opzeggen kan één maand voor de einddatum van je contract. Dit kan via 088 100 5757 (normaal tarief; op werkdagen 09:00-21:00, zaterdag 10:00-17:00) of via het contactformulier.

Dit heb ik van de website van Simpel.

Dus gewoon even bellen en dan is het opgezegd. Dat is het snelste.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Eleionomae

Re: Hoe overstappen telefoon abonnement

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:02

Als je overstapt naar een andere provider binnen de gestelde overstap termijn doet je nieuwe provider dat voor je. Wil je overstappen binnen je contract, dan betaal je wel in 1x de nog resterende contractkosten af.

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:07

Eleionomae schreef:
Als je overstapt naar een andere provider binnen de gestelde overstap termijn doet je nieuwe provider dat voor je.

Dit.

Zeker als je je telefoonnummer wil behouden, moet je niet zelf opzeggen.

Bij een nieuwe provider kun je de gegevens van je huidige abonnement invullen, dan kunnen zij je direct laten zien per wanneer je kunt overstappen :-)

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 08:25

callippo schreef:
Eleionomae schreef:
Als je overstapt naar een andere provider binnen de gestelde overstap termijn doet je nieuwe provider dat voor je.

Dit.

Bij een nieuwe provider kun je de gegevens van je huidige abonnement invullen, dan kunnen zij je direct laten zien per wanneer je kunt overstappen :-)

Thanks beide! En hoe weet ik of ik in een overstap termijn zit? :o?

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:53

Dat zit je al, aangezien je in contract in 2019 verliep, daarna kun je vrij overstappen.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:55

thirteenn schreef:
Thanks beide! En hoe weet ik of ik in een overstap termijn zit? :o?

Daar kun je ook direct zien op de website van de nieuwe provider.
Probeer maar eens, bijvoorbeeld bij kpn, een sim only afsluiten met overstappen.
Je vult je gegevens van je huidige abonnement in en je krijgt te zien tot wanneer dat loopt/per wanneer kpn jouw abonnement laat ingaan.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:59

Als je gewoon opzegt ben je je nummer kwijt, dus dat kun je beter niet doen

Zoek een nieuwe provider uit, regel daar het abonnement en zet het vinkje dat je nummerbehoud wil. De nieuwe provider regelt dan de opzegging.
allerhandigste is om eerst even een nieuwe provider te zoeken, en dan via hun website alles te regelen, dat staart ook altijd goed uitgelegd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:02

callippo schreef:
Eleionomae schreef:

Dit.

De nieuwe provider waar wij naartoe willen, Vodafone, gaf juist aan dat we Wel zelf al konden/moesten opzeggen bij in mijn geval KPN bv. en dat zij nog helemaal niks konden betekenen voor mijn verlenging en nummer overname totdat ik korter bij het aflopen van contract datum zit bij KPN bv. In mijn geval loopt het contract 6 december af en moest ik van Vodafone dus nog even wachten met opnieuw contact opnemen met hen, maar wel al gewoon opzeggen bij KPN bv. Ik heb mijn contract bij KPN dus opgezegd ivm opzeg termijn. En dat zou voor de nummer overname geen probleem moeten zijn dan volgens Vodafone en straks gewoon geregeld gaan worden. Maar misschien dat het per provider idd verschilt. Ik zou voor de zekerheid dan gewoon met de klantenservice bellen bv.

@TS
Ik zou dus gewoon even met de klantenservice bellen. Met dit soort dingen, is het toch handiger misschien om iemand te spreken even waar je alle vragen op los kunt laten en snel en duidelijk antwoord hebt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-10-22 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd.livinglifeoutdoors<<

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:03

TS heeft geen langlopend contract meer, dan gaat het een stuk makkelijker

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:04

Eleeke schreef:
TS heeft geen langlopend contract meer, dan gaat het een stuk makkelijker

Ja dat is idd wel een voordeel :j

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:04

Als je een nieuw abonnement afsluit bij een andere provider met nummerbehoud dan word je abonnement bij je huidige provider opgezegd. Sluit je een nieuw abonnement af met een nieuw telefoonnummer dan moet je zelf je abonnement opzeggen.

En mocht je nog in contact zitten (waar jij nu niet meer zit) dan kan je bij de meeste providers 4 maanden voor einde contract overstappen. Je nieuwe abonnement gaat wel pas einde contract in.

Hou rekening mee dat als je overstapt en je contract is afgelopen je altijd een opzegtermijn hebt. Meestal is dat 1 maand. Dus vraag je nummerbehoud aan. Dan gaat vaak je nieuwe abonnement pas na 1 maand in.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:13

cursebreaker schreef:
De nieuwe provider waar wij naartoe willen, Vodafone, gaf juist aan dat we Wel zelf al konden/moesten opzeggen bij in mijn geval KPN bv. en dat zij nog helemaal niks konden betekenen voor mijn verlenging en nummer overname totdat ik korter bij het aflopen van contract datum zit bij KPN bv. In mijn geval loopt het contract 6 december af en moest ik van Vodafone dus nog even wachten met opnieuw contact opnemen met hen, maar wel al gewoon opzeggen bij KPN bv. Ik heb mijn contract bij KPN dus opgezegd ivm opzeg termijn. En dat zou voor de nummer overname geen probleem moeten zijn dan volgens Vodafone en straks gewoon geregeld gaan worden. Maar misschien dat het per provider idd verschilt. Ik zou voor de zekerheid dan gewoon met de klantenservice bellen bv.

@TS
Ik zou dus gewoon even met de klantenservice bellen. Met dit soort dingen, is het toch handiger misschien om iemand te spreken even waar je alle vragen op los kunt laten en snel en duidelijk antwoord hebt.

Ik werk voor ziggo en wij sluiten ook Vodafone abonnement of. En wij kunnen 4 maanden van te voren nieuw abonnement afsluiten naar mijn weten. Je stapt dan wel pas over na die 4 maanden. Maar kunnen dan al wel in orde maken.

Heb het ff voor de zekerheid na gevraagd werk sinds eind juli niet i.v.m. vakantie en daarna door ziekte. Dus misschien is er wat veranderd. Als ik meer weet laat ik het weten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:18

conejo schreef:
cursebreaker schreef:

@TS

Ik werk voor ziggo en wij sluiten ook Vodafone abonnement of. En wij kunnen 4 maanden van te voren nieuw abonnement afsluiten naar mijn weten. Je stapt dan wel pas over na die 4 maanden. Maar kunnen dan al wel in orde maken.

Heb het ff voor de zekerheid na gevraagd werk sinds eind juli niet i.v.m. vakantie en daarna door ziekte. Dus misschien is er wat veranderd. Als ik meer weet laat ik het weten.

Thanks voor je feedback!

Dan is ons door een Vodafone medewerker helaas toch iets verkeerds verteld geworden haha. Ik zal een dezer dagen dan idd eens opnieuw contact opnemen, zodat ze het misschien dan al in orde kunnen gaan maken :j

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:45

conejo schreef:

Is idd nog steeds zo.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:33

cursebreaker schreef:
callippo schreef:
Dit.

@TS

Waarschijnlijk probeerde je het dan meer dan vier maanden van tevoren te regelen. Nummerbehoud kan pas 120 dagen voor het aflopen van je abonnement in gang gezet worden door de nieuwe provider. Daarbuiten zijn er wel opties, maar krijg je te maken met afkoopkosten en dergelijke.

Overigens regelt de provider het opzeggen wel degelijk (mogelijk is dat anders als het om een zakelijk nummer gaat, dat weet ik niet), vooral niet zelf doen. Als het elkaar kruist (oude provider stopt het nummer en nieuwe provider probeert het een uur later om te zetten) werkt het niet, omdat het nummer moet werken op het moment dat je nieuwe provider het over probeert te zetten. Het clasht ook niet met je opzegtermijn, die is een maand als je contract eenmaal afloopt. (je telefoonabonnement wordt dan stilzwijgend verlengd met een opzegtermijn van een maand)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:36

Tja, Vodafone. Die zegt altijd dat het niet aan hun ligt en dat zij niks voor je kunnen betekenen. Zelfs als je aanwijzbaar helemaal geen bereik hebt via hun en wel via een andere provider. Die komt er hier nooit meer als provider

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 15:29

Thanks allemaal! het is geloof ik gelukt :+ twijfelde lang om over te stappen maar ik had mbs bijgekocht en zij beweren dat ik dat uren later pas heb gedaan waardoor ik nu een extra hoge rekening kreeg. ben daar al jaren klant en er was geen enkele medewerking of compassie, dus dan stap ik liever over naar een andere provider.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie