Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:47

Volgende week komt hier Pluimers Isolatie offerte maken. Iemand al ervaring met dat bedrijf?
Ik had bij Engie aangevinkt dat ik interesse heb in isolatie en zij hebben toen Pluimers contact op laten nemen. Ze hebben wel goede reviews op internet.

Ann_moi

Berichten: 3856
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:57

Wij hebben verschillende bedrijven laten langskomen waarvan de meeste aangeven dat spouwmuurisolatie weinig zin heeft in ons huis. Wel een beetje gek, want al onze buren laten het wel doen, of hebben het recent laten doen. Ben dus ook benieuwd of het voor onze buren gaat schelen in hun energie rekening.
Ik lees hier dus eens even mee om te zien hoe dit in elkaar steekt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:00

Buren van mij hebben het al een paar jaar terug laten doen en zij ervaren besparing. Zelfde soort bouw dus ik verwacht dat het bij mij ook kan.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:02

Wij hebben twee jaar geleden de spouwmuur laten isoleren. Tegelijk is ons dak geïsoleerd, dus ik heb geen idee welke besparing nu vanuit de spouwmuurisolatie komt.

Ik zou in ieder geval verschillende bedrijven laten komen. Bij ons zat er veel prijsverschil in.

criollo_yess

Berichten: 1082
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:53

elnienjo schreef:
Volgende week komt hier Pluimers Isolatie offerte maken. Iemand al ervaring met dat bedrijf?
Ik had bij Engie aangevinkt dat ik interesse heb in isolatie en zij hebben toen Pluimers contact op laten nemen. Ze hebben wel goede reviews op internet.


Als je even terugleest, wij hebben Pluimers hier gehad. Zeer tevreden, werkten vlot en netjes. Namen ook al hun afval mee.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:06

criollo_yess schreef:
6 jaar geleden hebben wij offertes aangevraagd voor spouwmuurisolatie. Net als bij jou zit de grootste woonkamermuur op het zuidwesten. Er zijn 3 bedrijven geweest, waarvan er 2 proefgaatjes hebben geboord om in de spouw te kijken, spouw was 6cm. Qua vulling adviseerden ze allemaal iets anders (?), namelijk pur/korrels/supafil.

Uiteindelijk hebben we voor het bedrijf gekozen dat de supafil adviseerde. Dit is door de firma Pluimers gedaan, direct icm vloerisolatie in de kruipruimte (pur). De kosten hiervan heb ik niet meer paraat. De muurisolatie is in 1 dag rondom de hele woning aangebracht en direct die avond merkten we al verschil in comfort.

Wij hebben nu 6 jaar later geen last van vocht wat doorslaat. Onze spouw was open naar de kruipruimte, dat zal door de isolatie wel niet meer zo zijn. Overigens zijn er bij de isolatie van de vloer extra ventilatiepijpjes en roosters in de buitengevel aangebracht, zodat de kruipruimte nog wel kan ventileren.

's Zomers scheelt het ook wel in de opwarming van het huis, maar wij hebben ook op die muur een bedekkende liguster staan, die schaduw geeft op die muur.

Fijn dat Pluimers qua vakmanschap goed bevalt!
Heb je ook je buitenmuur moeten laten impregneren tegen naar binnen slaant vocht?
En moest er bij jou oude isolatie weggehaald worden? In mijn spouw zit volgens mij wel wat pur gespoten, maar niet dekkend. Er werd telefonisch al gewaarschuwd dat dat dan weggedingest moet worden wat de prijs wel duurder maakt.

criollo_yess

Berichten: 1082
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:10

elnienjo schreef:
Fijn dat Pluimers qua vakmanschap goed bevalt!
Heb je ook je buitenmuur moeten laten impregneren tegen naar binnen slaant vocht?
En moest er bij jou oude isolatie weggehaald worden? In mijn spouw zit volgens mij wel wat pur gespoten, maar niet dekkend. Er werd telefonisch al gewaarschuwd dat dat dan weggedingest moet worden wat de prijs wel duurder maakt.


Nee, niks van impregneren geadviseerd, door geen van de 3 bedrijven die hier kwamen offreren. En de spouw was hier leeg. Huis was sowieso totaal niet geïsoleerd op wat dubbelglas na.

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:32

Letizia schreef:
Ik heb enkele jaren geleden de spouwmuren laten isoleren, ook een hoekhuis en er kwam veel kou de buitenmuur af, had ook steeds schimmel achter de bank en de kast die tegen die muur staan. Daar ben ik volledig vanaf, de muur is veel minder koud en scheelt aanzienlijk in stookkosten.
Ik weet niet meer welk bedrijf het heeft gedaan, het was wel een bekende naam. Er zijn grijze bolletjes gebruikt.
Ik ben 2 energielabels naar boven gegaan en heb daardoor een behoorlijke hoeveelheid via subsidie terug gekregen. Uiteindelijk heb ik er iets van €400 voor betaald.

Inmiddels weet ik meer: ik heb de spouwmuurisolatie nu 10 jaar en destijds laten doen door nuon.
Ik weet niet of er nog subsidies voor zijn, maar ik meende dat de isolatie €1600 kosten. Als je in aanmerking wilde komen moest je toen een energielabel op je huis "plakken", dat onderzoek kost toen €275. Gezien ik 2 labels naar boven ging, ik meen van een E naar een C, kreeg ik dubbele subsidie, dat hielt in dat ik €1400 terug kreeg en dus uiteindelijk €375 heb betaald. Denk dat ik inmiddels wel bespaart heb :+

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:57

Dropneus95 schreef:
Ik wil even benadrukken dat ik absoluut niet tegen isoleren ben, maar als ecoloog gericht op vleermuizen wil ik toch wel even wat kwijt :)

Spouwmuurisolatie is natuurlijk een hele happening op dit moment. En met deze energieprijzen snap ik dat helemaal. Wat mensen vaak niet beseffen is dat er ook dieren kunnen leven zoals vleermuizen. Deze zitten overdag in de spouwmuren en 's nachts vliegen deze uit. Vaak weten mensen het niet eens dat deze in de huizen zitten. Zo heb ik dit jaar een kolonie gevonden van meer dan 100 vleermuizen en de mensen waren zich van geen kwaad bewust :) Mochten er vleermuizen in het huis zitten op moment van isoleren, gaan deze een verschrikkelijke dood tegemoet. De vleermuizen kunnen niet op tijd uitvliegen en worden bedolven door het hete isolatiemateriaal. Moet je nagaan als dit huis op dat moment geïsoleerd zou worden, dan waren we in één klap een hele kolonie kwijt. Vleermuizen krijgen ook maar 1 jong per jaar en zijn daarom kwetsbaar. Het beste zou zijn om van te voren een onderzoek te laten uitvoeren of er vleermuizen in jullie huis zitten, maar daar is het nu al te laat voor. De vleermuizen gaan bijna in winterslaap. Wellicht zou je wel bij het bedrijf dat gaat isoleren kunnen informeren hoe zij dit doen, maar vaak wordt er niet over na gedacht en worden de muren vol gegooid. Ik weet dat de provincie Utrecht er heel erg mee bezig is over hoe dit probleem op te lossen.

Nu gaat mijn bezorgde ecologen modus weer uit :D


Dank voor deze bijdrage. Was ook de reden dat ik dit topic opende om te lezen, ben heel blij dat iemand mij voor is geweest! _/-\o_

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:50

elnienjo schreef:
Volgende week komt hier Pluimers Isolatie offerte maken. Iemand al ervaring met dat bedrijf?
Ik had bij Engie aangevinkt dat ik interesse heb in isolatie en zij hebben toen Pluimers contact op laten nemen. Ze hebben wel goede reviews op internet.


Wij hebben pluimers een offerte laten maken. Die was echter een heel stuk duurder dan 2 andere bedrijven die we ook opgevraagd hadden. Uiteindelijk door de prijs niet voor pluimers gekozen. Verder staan ze wel goed bekend!

Alle 3 de bedrijven hadden bij ons trouwens hetzelfde advies over materiaal ed. Dus de offertes waren kwa materiaal en meters vergelijkbaar met elkaar .

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:22

Aagje_Nimbly schreef:
elnienjo schreef:
Volgende week komt hier Pluimers Isolatie offerte maken. Iemand al ervaring met dat bedrijf?
Ik had bij Engie aangevinkt dat ik interesse heb in isolatie en zij hebben toen Pluimers contact op laten nemen. Ze hebben wel goede reviews op internet.


Wij hebben pluimers een offerte laten maken. Die was echter een heel stuk duurder dan 2 andere bedrijven die we ook opgevraagd hadden. Uiteindelijk door de prijs niet voor pluimers gekozen. Verder staan ze wel goed bekend!

Alle 3 de bedrijven hadden bij ons trouwens hetzelfde advies over materiaal ed. Dus de offertes waren kwa materiaal en meters vergelijkbaar met elkaar .

Ik heb ook nog een afspraak met Alpine isolatie later in oktober.
Welk bedrijf is het voor jullie geworden?

Happinez

Berichten: 8390
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:28

elnienjo schreef:
Volgende week komt hier Pluimers Isolatie offerte maken. Iemand al ervaring met dat bedrijf?
Ik had bij Engie aangevinkt dat ik interesse heb in isolatie en zij hebben toen Pluimers contact op laten nemen. Ze hebben wel goede reviews op internet.

Prima partij kwa werkzaamheden, staat in de markt wel bekend als prijzig.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:59

Citaat:
Ik heb ook nog een afspraak met Alpine isolatie later in oktober.
Welk bedrijf is het voor jullie geworden?


Wij zijn uiteindelijk gegaan voor Warmterijk Woningisolatie BV. Goed advies, goede services en hadden ook een goede prijs. Fijn contact gehad en ook werk netjes uitgevoerd. Wij zijn er tevreden over :j .

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:01

Aagje_Nimbly schreef:
Citaat:
Ik heb ook nog een afspraak met Alpine isolatie later in oktober.
Welk bedrijf is het voor jullie geworden?


Wij zijn uiteindelijk gegaan voor Warmterijk Woningisolatie BV. Goed advies, goede services en hadden ook een goede prijs. Fijn contact gehad en ook werk netjes uitgevoerd. Wij zijn er tevreden over :j .

En met wat voor materiaal is het gedaan?

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:26

Citaat:
En met wat voor materiaal is het gedaan?


HR++ Parels

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:27

Even op de site van Warmterijk gekeken maar die nemen tot volgend jaar geen nieuwe klanten meer aan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:57

Isolatieman is geweest (Pluimers) en parels gebruiken ze momenteel niet meer. Ik kon kiezen tussen pur en glaswol. Pur zou meer isolerend werken bij wind (maar ik woon tussen de bomen en veel stormen vinden eerder in 't voorjaar plaats) en verder zou bij beide opties de besparing aan energie redelijk overeen komen. Pur zou ca. 3800 euro gaan kosten, glaswol 2200 (nog afgezien van de subsidie die er nog af gaat) Ik heb dus voor glaswol gekozen en laat ook offerte maken voor HR++ glas. De glasmeter kan pas over ca. 12 weken komen, maar als ik dat ook doorzet krijg ik in totaal 30% subsidie. Dus de kans is groot dat ik dat ook laat doen. Je geld wordt toch steeds minder waard dus kan het maar beter in je huis zitten.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:12

Oh interessant, weet je waarom ze geen parels meer gebruiken?

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:18

Mafflinger schreef:
Hier vorige maand de spouwmuur laten isoleren, maar niet met bolletjes maar met wit schuim.

Waarom geen bolletjes? Bij mijn schoonouders is de spouwmuur met bolletjes geïsoleerd. Echter de spouwmuur waait bij mijn schoonouders langzaam leeg.... Je vind die bolletjes letterlijk overal. In huis, in de tuin. Bij de buren etc etc....

Voor ons een reden om absoluut niet voor van die bolletjes te gaan..

Dit is hier ook het geval. En erger nog, hierdoor kan het niet opnieuw geïsoleerd worden. Ongeveer 80% is er inmiddels uit.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:34

Aagje_Nimbly schreef:
Oh interessant, weet je waarom ze geen parels meer gebruiken?

Ze waaien er uit.

Happinez

Berichten: 8390
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:00

elnienjo schreef:
Aagje_Nimbly schreef:
Oh interessant, weet je waarom ze geen parels meer gebruiken?

Ze waaien er uit.

Vreemde redernatie , ze worden namelijk verlijmd aangebracht en als dat goed gebeurt waaien parels niet uit de spouwmuur.
Mag ik vragen hoeveel M² oppervlak je hebt ?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:09

Happinez schreef:
elnienjo schreef:

Oh interessant, weet je waarom ze geen parels meer gebruiken?

Ze waaien er uit.

Vreemde redernatie , ze worden namelijk verlijmd aangebracht en als dat goed gebeurt waaien parels niet uit de spouwmuur.
Mag ik vragen hoeveel M² oppervlak je hebt ?

De lijm vergaat en daardoor waaien ze eruit zei de isolatieman.

Ik heb iets van 77m2 wat gedaan moet worden. De aanbouw is al geïsoleerd.

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:19

Ik zou er een adviesbureau naar laten kijken. Er zijn aardig wat louche bedrijven hierin.

Nu al voor de tweede maal in korte tijd mensen gehoord die beduveld zijn.
Beide op dezelfde manier.

Bedrijf laten komen, spouwmuur laten isoleren. Tijdje later wil de buurvrouw ook laten isoleren, laat een deskundige komen en die zegt: mevrouw deze huizen hebben allemaal spouwmuur isolatie, dus dat is niet nodig....

De andere bedrijven hebben dus gedaan alsof ze isoleerden, een mooie rekening gestuurd en weer vertrokken...

Mafflinger
Berichten: 90
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:27

hier ook zogenaamde verlijmde bolletjes bij mijn schoonouders... Je vind die bolletjes overal terug.... In de tuin , in huis

DuoPenotti

Berichten: 29785
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Spouwmuurisolatie, ervaringen en door wie heb je het laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:29

Hier ook bolletjes en we zien ze dan weer niet terug, nergens.
Ja toen er boven nieuwe kozijnen geplaats werden wel :)