Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik heb bijna al mijn badkamer-spul in de uitverkoop gekocht. Het bad met 50% korting bij de Gamma, de douchekraan van de Praxis-uitverkoopbakken van 80 voor 15 euro.. Het meubel was een showmodel, ook veel korting op gekregen. Dus als je de tijd hebt om dat jaartje te wachten en echt wil besparen dan loont het wel om regelmatig de bouwmarkt binnen te lopen.
Ik denk niet dat de prijzen van nieuwe producten snel weer zullen zakken, maar in een recessie zul je wel makkelijker een goedkope tegelzetter/loodgieter enz vinden.
juval schreef:dat is net waar je voor kiest. Je kan ook een installatiebedrijf huren die een door jou gekochte badkamer installeert. Zo hebben wij het ook gedaan, zelfde verhaal als 8nnemiek. Scheelt echt veel geld.
batje schreef:Ik ben van plan naar Hornbach te gaan en het ook via de service daar te laten installeren. Het lijkt voordeliger, maar heb nog geen offerte ontvangen.
Iemand anders ervaring mee? Is het een tip voor TS?
ElCamino schreef:Nou, ik vroeg een offerte voor mijn toilet....
10 jaar geleden deed mijn zus haar toilet voor 1500 euro. Had nu 3000 ingecalculeerd.
Kreeg offerte van 4980 ( buiten de BTW) ik vroeg aan de bouwvakker een gaatje in zijn hoofd had.....
Moest wel veel gedaan, wanden, vloer, hangend toilet ipv staand. En de leidingen in de muur frezen maar toch.....ik heb bedankt...
Roodvos schreef:Mijn schoonzus heeft recent haar badkamer vernieuwd/verbouwd. Mijn broer heeft m.b.v. de offerte en de daarop vermelde materiaalnummers/typenummers flink gegoogled naar dezelfde spullen. Het is uiteindelijk hetzelfde geworden, de spullen komen overal en nergens vandaan uit aanbiedingen en partijen, en heeft vele honderden euro's gescheeld.
Ja, dat was wel even flink wat werk en begrijpelijk als je dat niet kan of wil qua tijd.
E.e.a. is geïnstalleerd door een ZZP-er.
ElCamino schreef:jannie : hoezo niet ? ik vind bijna 5000 euro voor een toilet echt veel geld! Daar mag ik toch gewoon een mening over hebben.... van 1500 naar 5000 vind ik veel geld ook al is het 10 jaar verschil
Janine1990 schreef:ElCamino schreef:jannie : hoezo niet ? ik vind bijna 5000 euro voor een toilet echt veel geld! Daar mag ik toch gewoon een mening over hebben.... van 1500 naar 5000 vind ik veel geld ook al is het 10 jaar verschil
Het is ook veel geld, echter zegt het verschil niet zoveel, tenzij je exact dezelfde materialen van dezelfde merken gebruikt en verwacht dat de aannemer zijn prijzen niet met de inflatie mee laat stijgen.
Die aannemer wil 's avonds ook gewoon brood op de plank kunnen zetten he...
Vijf jaar geleden liet ik een paar offertes opstellen voor de bouw van een bijkeuken. 2.80 bij 3.50m.
Een stenen bijkeuken koste me 25.000 euro.
Uiteindelijk is het houtskelet geworden met Keralit. Offerte was net onder de 10.000 euro, uiteindelijk heeft de bouw 8.500 euro gekost, omdat we de aannemer maar 3 keer een halve zaterdag lieten komen en de materialen uiteindelijk wat meevielen.
Kijk, een mening is prima. Maar of die mening nu daadwerkelijk vertaald moet worden naar de vraag aan een persoon of diegene een gaatje in z'n hoofd heeft... Nee, spijt me, dat vind ik niet nodig.