Welke wasmachine in huis met houten vloeren? Asko??

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Isabonny

Welke wasmachine in huis met houten vloeren? Asko??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-22 17:47

We hebben nu een Miele, maar sinds we de wasmachine naar de 1e verdieping hebben verhuist (naar de badkamer) vloeren we de houten vloeren trillen. Mijn dochter die op zolder slaapt zegt dat ze zelfs in bed ligt te trillen. Zo hoor ik ook de glazen lamp in de woonkamer (onder de badkamer) tingelen als de wasmachine centrifugeert. Dus kan ik op max. 600 toeren centrifugeren ipv van de 1200 die de Miele kan.

Nu zagen we dus de Asko, zweeds merk wat blijkbaar zeer geschikt is op houten vloeren en minder "rammelt". Maar is dit ook echt zo?

Voor we zo'n duur apparaat aanschaffen, hoop ik toch wat meer positieve recensies hierover te lezen.
Iemand ervaring met Asko?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Welke wasmachine in huis met houten vloeren? Asko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:57

Kun je niet beter naar trillingdempers op zoek? Lijkt me goedkoper en duurzamer dan een nieuwe wasmachine.

*Burp*

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:57

Ik zou dan gaan kijken voor een wasmachine zonder koolborstels, deze trillen beduidend minder tijdens het centrifugeren.

[o]

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:01

Je hebt speciale schokdempende matten. Ben ik achter gekomen omdat ik hetzelfde probleem had na de verhuizing..

Ik hoor het nog wel dat de wasmachine aan staat maar ik kan nu gewoon weer op 1200 centrifugeren zonder dat het klinkt alsof er 10 inbrekers van de bovenverdieping proberen te ontsnappen :’) .

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:10

Ik had een 1600 toeren Miele. En ik had hetzelfde. Ook houten vloeren, ook tussenvloer, en wasmachine ook op de 1e verdieping. Bij ons ook de lampen trilde en in bed trilde je eruit

Nu heb ik een 1400 toeren Bosch en het is een stuk beter. Ik heb m alleen in een lekbak staan. Bij de Miele ook eens die dempende doppen geprobeerd, werd het zelfs erger van. En ja verder is het voor mij niet zo’n probleem. Zolang centrifugeert dat ding nou ook weer niet

Dag pap, ik mis je

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:16

Ik heb die trillingen van de bovenburen. Ik word gewoon misselijk van het gedreun als dat ding staat te centrifugeren, letterlijk kotsmisselijk. Alsof er een helicopter náást me staat te tieren.

Als ik ze mag geloven, hebben ze "alles" al geprobeerd, maar zo klinkt het niet. Ik lees dus even mee naar dé oplossing :). Zij hebben ook een lekbak. Al aangekaart dat het daaraan kan liggen, omdat ik die van de oude bewoner nooit heb gehoord, maar ze zeggen dat die er ondertussen onderuit is en ik hoor het nog steeds, dus weet niet of dat verschil maakt. Als ze het uberhaupt hebben geprobeerd dan.

♥ Rewrite the Stars ♥

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:20

Wij hebben ook zo'n soort anti slip/dempende mat. Dat eerst proberen?

SJP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:26

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-22 18:28

_San87_ schreef:
Kun je niet beter naar trillingdempers op zoek? Lijkt me goedkoper en duurzamer dan een nieuwe wasmachine.

Ja, dat zou een optie zijn, als deze machine ons nu niet in de steek liet. Is volgens mij een maandagmorgen modelletje geweest. Mijn man, die wasmachines kan repareren zegt, dat het geen zin heeft om nog een reparatie eraan uit te voeren. Hij heeft de 20 jaar bij lange na niet volgemaakt, helaas. Ik schat dat we hem 10 jaar geleden hebben aangeschaft. We moeten dus sowieso een nieuwe machine aanschaffen.

En dus gaan we meteen op zoek naar een machine die niet zo rammelt en dus kwamen we bij Asko uit.

Voor het trillen hebben we zelfs een betonnen bak onder het machine gemaakt. Trillen werd wat minder , maar niet veel.
En om de machine weer naar beneden te verhuizen is geen optie. We hebben speciaal een kast op maat laten maken in de badkamer voor toilettafel en wasmachine/droger. En in de bijkeuken , waar deze machines voorheen stonden, staat nu een grote vriezer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:35

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:35

Yv_ schreef:
Ik heb die trillingen van de bovenburen. Ik word gewoon misselijk van het gedreun als dat ding staat te centrifugeren, letterlijk kotsmisselijk. Alsof er een helicopter náást me staat te tieren.

Als ik ze mag geloven, hebben ze "alles" al geprobeerd, maar zo klinkt het niet. Ik lees dus even mee naar dé oplossing :). Zij hebben ook een lekbak. Al aangekaart dat het daaraan kan liggen, omdat ik die van de oude bewoner nooit heb gehoord, maar ze zeggen dat die er ondertussen onderuit is en ik hoor het nog steeds, dus weet niet of dat verschil maakt. Als ze het uberhaupt hebben geprobeerd dan.

Ben je niet wat overgevoelig?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:38

Isabonny schreef:
_San87_ schreef:

Ja, dat zou een optie zijn, als deze machine ons nu niet in de steek liet. Is volgens mij een maandagmorgen modelletje geweest. Mijn man, die wasmachines kan repareren zegt, dat het geen zin heeft om nog een reparatie eraan uit te voeren. Hij heeft de 20 jaar bij lange na niet volgemaakt, helaas. Ik schat dat we hem 10 jaar geleden hebben aangeschaft. We moeten dus sowieso een nieuwe machine aanschaffen.

En dus gaan we meteen op zoek naar een machine die niet zo rammelt en dus kwamen we bij Asko uit.

Voor het trillen hebben we zelfs een betonnen bak onder het machine gemaakt. Trillen werd wat minder , maar niet veel.
En om de machine weer naar beneden te verhuizen is geen optie. We hebben speciaal een kast op maat laten maken in de badkamer voor toilettafel en wasmachine/droger. En in de bijkeuken , waar deze machines voorheen stonden, staat nu een grote vriezer.

Aah okay, als de machine al kapot is, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

*Burp*

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:54

Ik lees even mee! Onze wasmachine staat in een lekbak en op een dikke rubber mat. Dat helpt bij ons helaas niet tegen het doortrillen :')

Ushi + 01-12-2011
Stitch + 05-06-2024
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:58

Ik heb vorig jaar een Siemens wasmachine 1400 toeren gekocht en hoor hem echt niet, sowieso is deze veel stiller dan onze antieke Miele.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:35

stitchlover schreef:
Ik lees even mee! Onze wasmachine staat in een lekbak en op een dikke rubber mat. Dat helpt bij ons helaas niet tegen het doortrillen :')

De lekbak maakte het trillen hier juist erger :j .

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:40

Zo’n Asko heeft wel gietijzeren elementen en ik lees net dat dat zwaarder is dan beton dus zou wel even kijken wat hij weegt want hij moet wel naar boven…

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:49

Ik heb een asko wasmachine en droger maar kan alleen maar zeggen dat het goed bevalt maar of het de oplossing is voor het probleem bij jou durf ik niet te zeggen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:13

Ik heb een Bosch die heeft alleen een stille motor, geen hippe ophanging maar die is ook echt stil. Ik laat m regelmatig 's nachts draaien met uitgesteld einde en dan word ik 's ochtends alleen wakker van het piepje dat ie klaar is, door het centrifugeren slaap ik gewoon door.
Mijn oma had ook een Asko, top ding maar ik zou de meerprijs er niet perse voor betalen.

Ironically common sense is not common...

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:16

xChantal94 schreef:
stitchlover schreef:

De lekbak maakte het trillen hier juist erger :j .

Daar was ik al bang voor, maar helaas geen andere keuze in een huurwoning.

Ushi + 01-12-2011
Stitch + 05-06-2024
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:44

staat de wasmachine wel waterpas? Kun je regelen met de pootjes in- of uit te draaien.
En natuurlijk rubber doppen eronder

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:55

Nielojram schreef:
Yv_ schreef:

Ben je niet wat overgevoelig?

Je bent welkom om te komen luisteren :).

♥ Rewrite the Stars ♥

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:04

Marie111 schreef:
staat de wasmachine wel waterpas? Kun je regelen met de pootjes in- of uit te draaien.
En natuurlijk rubber doppen eronder

Ja, dat waterpas is heel belangrijk. Net zoals bij je koelkast trouwens, die zoemt anders ook veul harder!

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:27

Ik heb ook een Asko *\o/*
Geweldig apparaat , trilt idd minder door de aparte ophanging van de trommel .

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:54

Ik had hetzelfde probleem bij mijn LG wasmachine. Uit bed trillen en vanaf de benedenverdieping leek het soms alsof het plafond naar beneden ging komen. :x Mijn wasmachine ging zelfs aan de wandel door het getril van de vloerplanken bij centrifugeren.
Bij mij was de oplossing om er een tegel onder te doen. Gewoon een grote 60x60cm tuintegel. Stuk minder last van trillingen en geluid. Gaat alleen soms nog met tegel en al aan de wandel, maar dan schuif ik hem weer terug. :P

Balucia(Tampa x Casco)
Noor (Il est Balou x Numero Uno)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:57

Uhhhm schreef:
Ik had hetzelfde probleem bij mijn LG wasmachine. Uit bed trillen en vanaf de benedenverdieping leek het soms alsof het plafond naar beneden ging komen. :x Mijn wasmachine ging zelfs aan de wandel door het getril van de vloerplanken bij centrifugeren.
Bij mij was de oplossing om er een tegel onder te doen. Gewoon een grote 60x60cm tuintegel. Stuk minder last van trillingen en geluid. Gaat alleen soms nog met tegel en al aan de wandel, maar dan schuif ik hem weer terug. :P

Dan staan niet alle voetjes stevig genoeg op de grond.