Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 22:19

Hey bokkers,

Helaas is mijn relatie over en kan ik na 4 jaar samenwonen weer gaan verhuizen.
Ik kwam toen van een studentenkamer in hartje Arnhem en betaalde daar 380,-
Ik zoek weer iets in Arnhem, maar het lijkt niet te doen te zijn.
Ik heb een bezichtiging gehad, 625,- voor een kamer wat niet eens netjes en schoon is.

Qua inkomsten heb ik nu nog geen werk want ik studeer. Ik vroeg me af of iemand recente ervaring heeft in deze huur woning markt en wat haalbaar is?

In Arnhem blijven lijkt me haast onmogelijk, ik wil graag wel enige zelfstandigheid omdat ik nu 4 jaar in een appartement heb gewoond en een typisch studentenhuis lijkt me niks.
Mijn voorkeur gaat uit naar een studio/etage/hospita/gedeelde woning met werkenden.

Ik ben vandaag in noord Nederland bij een studio wezen kijken wat echt heel betaalbaar is, maar dan moet ik wel 130 km verderop gaan wonen wat natuurlijk ook niet ideaal is, en van een stad naar een dorp.

Ervaringen met ergens helemaal opnieuw beginnen zijn ook welkom :)

leeslampje

Berichten: 1153
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:28

Wat rot voor je, niet fijn om om deze reden nieuwe woonruimte te zoeken. Zeker niet in deze markt…

Wat is je budget?
Sta je inschreven bij woningbouwverenigingen? Aangezien je nog studeert: al op https://www.room.nl gekeken?

Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 22:58

Ja het is echt zwaar.. :\

Budget is zo’n 500,- dus inclusief eventuele huurtoeslag.

Ik sta niet ingeschreven bij woningbouwverenigingen, heeft dat nu nog zin? Ik lees over wachtlijsten van 10 jaar

Lous

Berichten: 24273
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 23:02

Biks2 schreef:
Ja het is echt zwaar.. :

Budget is zo’n 500,- dus inclusief eventuele huurtoeslag.

Ik sta niet ingeschreven bij woningbouwverenigingen, heeft dat nu nog zin? Ik lees over wachtlijsten van 10 jaar


Ja wachttijden van 10 jaar of meer zijn helaas normaal. Urgentie krijg je alleen in levensbedreigende situaties.
Ik sta ook al 6 jaar ingeschreven.
Je hebt ook Lotingswoningen waar iedereen op kan reageren. Daar moet je veel geluk, mee hebben. Maar wel dus een optie.
Inschrijven is dus zeker nooit voor niks, elke kans is er eentje.

Blacky94

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 23:55

Hoe zit je qua OV en regio? In (omgeving) Ede is de boel over het algemeen wat betaalbaarder maar is Arnhem wel goed bereikbaar met het OV. Het zal nog steeds wel even zoeken zijn maar zeker kamers in bijv. een gedeeld huis komen over het algemeen niet bij de 600 in de buurt. Je moet alleen wellicht even lid worden van bijv. de CHE groep, daar wordt vaak wel het een en ander in aangeboden.

Eloya

Berichten: 5238
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 00:08

Je zou naar Deventer kunnen kijken. Heeft ov verbinding met Arnhem. Leuke stad en regelmatig kamers in gedeelde appartementen te huur. Zag laatst dat ze iemand erbij zochten als 3e huisgenoot en was dan 450
Wel exclusief gwl dat moest nog berekend worden.

Zelfstandige woningen / studio's is wel lastiger in Deventer.

TheJokerr
Berichten: 2777
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 00:35

Ik kan je sowieso adviseren bij entree.nu je in te schrijven, zo maak je wel kans op loting woningen en die heb je wel regelmatig daar op staan variërend van studio tot eengezinswoning zelfs.

Verder vooral inderdaad kijken naar directe verbindingen met Arnhem, Ede-Wageningen is 10 minuten met de IC dus mogelijk ook nog gunstig en de kant van Deventer/Apeldoorn inderdaad ook.

future_vet
Berichten: 2643
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 06:53

Hoe dan ook inschrijven voor de woningbouw. Je weet nooit hoe het leven loopt. Wellicht in de toekomst ga je ze toch weer nodig hebben en dan heb je die wachttijd tenminste.
Kan je niet via je studie een kamer krijgen? In Utrecht heb je bijvoorbeeld de SSH.

upendo

Berichten: 22397
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:01

Wij hadden via Entree bij de lotingwoningen binnen een half jaar een eengezinswoning in Dieren. Ideale treinverbinding en een prima huis!

Je moet geluk hebben, ik schreef op elk huis in waar je op kon loten en wat niet in een slechte wijk stond, maar dat zou je kunnen proberen. :)

tiwi1969

Berichten: 7776
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:13

Inschrijven voor een sociale huurwoning is altijd slim, niet alleen in Arnhem maar ook in omliggende gemeentes.
Voor nu om op loting-woningen te reageren en om punten op te bouwen als je inmiddels ergens anders woont.

Voor nu is een dak boven je hoofd het belangrijkste en als dat in een andere regio is dan zou ik dat voorlopig doen en dan verder zoeken.
Het voordeel is dat er overal personeel gezocht wordt dus werk hoeft geen probleem te zijn en in het Noorden wonen ook leuke mensen. En Groningen stad is echt geweldig om te shoppen en te stappen.

Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 08:28

Ik heb me net ingeschreven op entree en op heel veel huizen gereageerd, maakt me dus echt vrij uit weinig hoe en wat en waar.

Waar kan ik trouwens zien of iets een lotingswoning is?

@tiwi, daar heb je helemaal gelijk in. Mijn ex zegt, neem de tijd om iets goeds te vinden. Dus ik twijfel over die studio in Assen, zou er nog iets ‘beters’ komen in mijn eigen regio, of moet ik dit gewoon nemen (als ik het krijg ivm andere belangstellenden)

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:33

Het staat bij de woning, loting en het heeft een ander icoontje volgens mij. https://www.homemediation.nl/, geen ervaring mee maar zij bieden wel woningen aan in Rheden. Verder kan je nog op Marktplaats kijken en Facebookgroepen. Succes!

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:35

Als je daar verder niks hebt zou ik niet naar het noorden gaan verhuizen nee. Dan nog eerder plekken als Velp. Maar je kan dus nog wel even blijven zitten waar je nu zit? Neem due tijd dan ook om iets te vinden.

tiwi1969

Berichten: 7776
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:38

Ik zou eerst zorgen voor een dak boven je hoofd en dan iets goeds zoeken.
Als je huurt zit je niet vast, behalve misschien het eerste jaar als dat in je contract staat.

Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 13:38

tiwi1969 schreef:
Ik zou eerst zorgen voor een dak boven je hoofd en dan iets goeds zoeken.
Als je huurt zit je niet vast, behalve misschien het eerste jaar als dat in je contract staat.

Ik moet wel mijn studie opgeven als ik zo ver weg ga verhuizen. En dan kijken of ik daar iets anders kan gaan doen, is ook geen ramp maar niet heel ideaal

@bailey, klopt! Ben alleen huiverig om kansen af te slaan en straks dus niks meer te krijgen en dan bij m’n ouders in te trekken := kan wel, maar echt duurzaam is die oplossing ook niet

Ik ga maandag even contact opnemen met woningcoöperaties.

@emr, bedankt voor je tips

_Svadie_
Berichten: 646
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:47


tiwi1969

Berichten: 7776
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:59

Op Nederwoon staat een studio voor €650.

Picopico
Berichten: 943
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:05

Veel makelaars hebben ook woningen te huur. Je kunt je inschrijven en dan reageren op woningen. Reageer veel en laat weten wat je zoekt. Voor een makelaar een nieuwe woning te huur zet, kijkt hij vaak eerst of er mensen zijn die eerder interesse in een vergelijkbare woning hebben getoond en die bellen ze dan eerst. Zo ben ik ook aan mijn appartement gekomen. Ik had gereageerd, maar die werd het niet. Een paar weken werd ik gebeld met de vraag of ik interesse had in een appartement in hetzelfde complex. Ja dus. Binnen 3 maanden had ik een woning.

En ja, veel huurwoningen zijn duur bij makelaars, maar er zitten ook zeker goedkopere tussen. Die van mij zit gewoon onder de huurtoeslaggrens.

Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 21:28

_Svadie_ schreef:
https://mvxvastgoedbeheer.nl/aanbod/bar ... raat-18-43

Niet in Arnhem maar wel vlakbij, Heelsum. Wel een direct bus naar Arnhem en op de fiets nog te doen. Ik heb 2 jaar in dit pand gewoond. Was rustig wonen

Dat is perfect!
Helaas geen bezichtiging meer mogelijk, maar alsnog bedankt voor de tip

Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 21:33

tiwi1969 schreef:
Op Nederwoon staat een studio voor €650.

Bedoel je die aan de oude oeverstraat?

Die komt met servicekosten op 810,- exclusief gwl en WiFi, dus dat kan ik helaas niet betalen omdat er geen toeslag mogelijk is -O-

@picopico, fijn dat je een woning hebt gevonden! Op die manier hadden mijn ex en ik 5 jaar geleden ook geluk met het eerste appartement.
In welke regio zit jij?

Mungbean

Berichten: 36004
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:52

Heb je al rond Velp gekeken? Daar wil nog wel een wat verloop zijn. Mijn broer zit ook in die regio.
Je kan ook zoeken in de richting Zevenaar/Didam wellicht.

Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 21:53

Sizzle schreef:
Heb je al rond Velp gekeken? Daar wil nog wel een wat verloop zijn. Mijn broer zit ook in die regio.
Je kan ook zoeken in de richting Zevenaar/Didam wellicht.

Ik zag nu niks in Velp staan. Hier heb ik wel al jaren gewoond, fijne plek

Mungbean

Berichten: 36004
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:04


Biks2
Berichten: 1271
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Recente ervaringen huur appartement/studio’s gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 12:36

Ondanks alle tips heb ik nog niks kunnen vinden. Ik vind het zó zwaar. Een woonruimte zoeken is zowat een dagtaak (zo snel mogelijk reageren en bezichtigen kan ik ook niet zelf plannen maar moet gewoon komen op het gegeven tijdstip).

Mijn net gestarte studie lijdt hier ontzettend onder, ga het echt niet meer halen en de studieadviseur kan niets doen alleen een extra jaar.

Baal gewoon zo erg, vriend weg, huis weg, studie weg :(

xSwanHeart

Berichten: 4434
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:43

Aangezien je studeert zou je het misschien ook via SSH& kunnen proberen? Daar gaan alle kamers en woningen ook via loting, als ik het goed heb begrepen.

Edit: En wellicht een mogelijkheid: House of Arnhem? Al weet ik niet of je daar als student ook in mag, maar proberen kan altijd!

Wij hebben in Arnhem via NMG gehuurd, daar zou je ook eens kunnen kijken. Staan ook wat goedkopere woningen bij, maar wel een flinke inkomenseis. Al is er vaak met een garantstelling wel wat te regelen.