Isolerend gordijn voordeur

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19893
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Isolerend gordijn voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 10:37

Ik ben op zoek naar een goed isolerend kant-en-klaar-gordijn om voor mijn voordeur te hangen. Ik heb een ouder (jaren 30) huis en ondanks tochtstrips, komt er nogal wat kou langs de voordeur. Nu ben ik al een tijdje online aan het kijken naar het goede gordijn hiervoor, maar ik kom er niet helemaal uit. Recensies zijn vaak zo wisselend. Wat ik zoek is een kant-en-klaar gordijn, max 2.40 hoog, met ringen (voor aan een roede) in een grijstint. Hij moet goed tochtwerend/isolerend zijn. Misschien hebben bokkers goede ideeën?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Isolerend gordijn voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:58

Kijk eens bij de Hema, die hebben volgende week korting op de gordijnen en daar heb je specifiek tochtwerende gordijnen. Persoonlijk vind ik die ringen heel irritant met open en dicht doen.

Ir111

Berichten: 12084
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Isolerend gordijn voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:03

Niet te moeilijk doen, ik heb gewoon zo'n dik gordijn van Ikea ervoor hangen. Dat scheelt behoorlijk. Tip: maak er een lusje/touwtje zodat je m dicht kunt trekken (min of meer) als je weggaat.

ingvdh

Berichten: 6396
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:10

Ik heb mijn ringengordijn er net uitgegooid, beetje mooi plooien was een ramp. Ik heb de roede wel nog hangen (roede hangt op een schuin plafond en een gewone rail werkt dan niet) en gekozen voor ringen waar je de haken van het gordijn in kan hangen.

Je hebt bij voorkeur een dikke gevoerde stof nodig, isoleert nog beter.

Kijk ook eens bij Kwantum/Leen Bakker, maatwerk hoeft niet veel duurder te zijn en ze hebben vaak acties waardoor de prijs echt meevalt. Voordeel is dat je zelf niets aan hoeft te passen.
Ik heb afgelopen jaar de gordijnen vervangen in de slaapkamer en het viel mij mee. Online is het erg lastig kiezen omdat je het niet goed kan zien en voelen. Ik ben toen naar de winkel geweest, daar uitgezocht en toen er een aanbieding kwam online besteld.

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:11

ik heb hiervoor een verduisterend gordijn van de action. die is vrij zwaar en heeft een soort coating waar geen tocht doorheen komt. die van mij is niet grijs maar beige, maar volgens mij hebben ze ze in verschillende kleuren. ik ben er erg blij mee

ellepel

Berichten: 47710
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:27

ga op marktplaats kijken.
daar worden ontzettend veel zware lange gordijnen aangeboden voor een koopje.
en voor de voor of achterdeur mag het gordijn tr lang zijn en het op de grond ligt,dat houd nog meer tocht tegen :j

DuoPenotti

Berichten: 31745
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Isolerend gordijn voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:37

Ik weet dat er vroeger bij ons een dik velours gordijn hing.
Volgens mij was dat toen nog wel meer de norm. Uiteraard omdat isolatie toen niet bestond. Dik en zwaar, daar kwam echt geen tocht door.

Ik zie dat ze nog bestaan, of ze net zo dik en zwaar zijn als toen weet ik uiteraard niet.

DiantaM
Berichten: 11291
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Isolerend gordijn voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:41


senna21

Berichten: 12123
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:24

Ik heb een dicht gordijn gekocht en daar ringen aangenaaid.
Let er wel op dat de deur nog soepel open kan met het gordijn erbij.

superpony
Berichten: 25413
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:30

Muronia schreef:
Ik ben op zoek naar een goed isolerend kant-en-klaar-gordijn om voor mijn voordeur te hangen. Ik heb een ouder (jaren 30) huis en ondanks tochtstrips, komt er nogal wat kou langs de voordeur. Nu ben ik al een tijdje online aan het kijken naar het goede gordijn hiervoor, maar ik kom er niet helemaal uit. Recensies zijn vaak zo wisselend. Wat ik zoek is een kant-en-klaar gordijn, max 2.40 hoog, met ringen (voor aan een roede) in een grijstint. Hij moet goed tochtwerend/isolerend zijn. Misschien hebben bokkers goede ideeën?


Mijn moeder wil gordijnen, dus ik wilde vd week even Leenbakker, Kwantum etc binnen wippen. Leenbakker was dicht, dus wip de Jysk binnen. Die hebben gordijnen per stuk en nog best aardig keus ook.

Heb daar vorig jaar 2 rolgordijnen gekocht en die zijn ook prima eigenlijk. Was tijdelijk, maar blijven hangen :)

Muze
Berichten: 5423
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Isolerend gordijn voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:07

Wij hebben een Ikea gordijn bij de voordeur.
Achter wil ik ook alleen hebben we naast de achterdeur in de keuken een half raam zitten, bij het aanrecht..
Ben er niet over uit wat ik met dat raam aanmoet..