Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:26

In de zomer is het na een hittegolf een graad of 26. Dan zet ik s avonds alle deuren tegen elkaar open en zakt het wel weer wat. Maar na een paar uur is het dan toch weer warm. Het gaat in de muren zitten.
Door de isolatie duurt het wel even. Ik denk dat het lager zou zijn als ik de deur dicht zou houden. Maar ik vind de deur open zo fijn.
Wel screens en zonnescherm op de zuidkant en goed geïsoleerd.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:17

Bij ons is het nu al weken 16 graden thuis met soms een uitschieter naar 17 graden. En ik moet zeggen ja, je lichaam went eraan. Ik heb het niet koud thuis maar moet nu wel een trui aan, en dat is prima.

Cv staat op 15 graden ingesteld nu. Maar als het straks buiten echt koud wordt gaat hij op 17 graden.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:30

Hier sinds vandaag naar 17 gezakt en ‘t lijkt er niet warmer op te worden met al die regen in het vooruitzicht. Ik en mijn vriend hebben een warme peignoir en voelen ons momenteel niet koud. Maar lager ga ik het wss toch niet laten zakken.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:36

Het is hier nog steeds 20,5, vanmorgen was het 19 graden dus het valt me nog mee.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:53

Ik heb net gekeken: het was 17.5 graad net. Ik heb de verwarming nog niet aangehad (CV) en vind t nog prima te doen met een fleecedeken op de bank. Heb van de week wel m’n infrarood paneel even aangehad, voor de lekker.

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:42

Nog steeds niet onder de 20 graden geweest. :=

Ladyson

Berichten: 3232
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:23

Hier is t 12 a 14 graden binnen als we de CV uitlaten en ik ben dus ernstig jaloers op een paar bokkers :D

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:41

Bovenburen stoken en de verwarming buizen lopen door het huis.

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:28

Ben jaloers als ik bij sommige de temperatuur zie. Hier is de kachel al een aantal keer aangeweest, standaard op 19 . Heb een oudere poes rondlopen die het anders echt te koud krijgt, en als ik eerlijk ben ik ook.. zodra ik thuiswerk helpen bij mij de dekentjes, kruiken enz niet meer, en eenmaal koud word ik niet meer warm. Wel alleen de huiskachel aan.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:24

Ik probeer de kachel niet hoger te doen dan 18 graden, zit wel nu al onder een gevoerde fleecedeken met wintertrui

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:28

Vind er niks aan was vannacht ook weer warm met slapen. Ondanks deur op het haakje. Zelfs de hond is op zijn eigen plek gaan liggen.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:20

Hier een zelfde situatie als bij Boheme, maar ik twijfel ivm oude kat om overdag m'n verwarming aan te zetten. 's Nachts zakt de temperatuur naar ergens tussen de 17 en 15 graden. Ik heb hem al een keer overdag op 17 gelaten, voor de oude kat, maar ik zie aan haar weinig verschil met op 15 laten.
Heb nu wel voor mezelf 's avonds dat ik eerst de thermostaat naar 17.5 zet, voor ik besluit hem nog hoger te draaien. Dat eerste deel opwarmen zorgt ervoor dat de verwarming aan staat. Zet ik de verwarming in de slaapkamer iets wijder open, is het daar veel sneller warmer dan in de woonkamer (die heeft 3 m hoog plafond, slaapkamer 2m30). Dan besteed ik daar mijn avond wel, mocht ik het echt koud hebben. En scheelt enorm veel stookkosten tov de woonkamer tot 20 graden verwarmen.
Het enige wat ik nog ga doen is de buitendeur van mijn slaapkamer wat tochtstrips aanbrengen. Denk dat het dan sowieso minder hard afkoelt 's nachts.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:47

Hier staat de vloerverwarming op 18,5. Overdag stijgt dat door zon, activiteit, koken en dat soort dingen nog naar 20 graden. Maar 's ochtends vind ik het nu al zo koud haha.
Loop ook de hele dag op sloffen en met badjas over de kleding als ik thuis ben :D .
Hoop vooral ook dat de hond het niet koud heeft, maar dat lijkt vooralsnog mee te vallen.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:06

Wat een verschillen zo hè.

Bij ons blijft hij al nachten hangen op 20-21 graden s nachts en met zon wordt het zo’n 24 graden binnen.

Nu hebben de buren (wonen in een 2-1 kap) flink geïsoleerd dus wellicht plukken wij daar ook nog de vruchten van.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:11

Wij hebben een hoekhuis voor 50% omringd door akkerland, dus best wel op de vlakte. Het is een huis van 2008 met A label, maar overdag is het hier nu 17 graden. Wij hebben de verwarming nog niet aan gehad.
Ik werk 5 dagen per week, mijn man 3. Als we thuis zijn zijn we vaak in de weer met her huishouden of de deur uit. 'S avonds zitten we met onze Oodie aan op de bank en is het warm zat. Ik vermoed dat dit weekend de verwarming voor het eerst aan zal gaan. Waarschijnlijk op 18 graden en dan de rest elektrisch bijverwarming als dat nodig is.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:46

zonnebloem18 schreef:
Wij hebben een hoekhuis voor 50% omringd door akkerland, dus best wel op de vlakte. Het is een huis van 2008 met A label, maar overdag is het hier nu 17 graden. Wij hebben de verwarming nog niet aan gehad.
Ik werk 5 dagen per week, mijn man 3. Als we thuis zijn zijn we vaak in de weer met her huishouden of de deur uit. 'S avonds zitten we met onze Oodie aan op de bank en is het warm zat. Ik vermoed dat dit weekend de verwarming voor het eerst aan zal gaan. Waarschijnlijk op 18 graden en dan de rest elektrisch bijverwarming als dat nodig is.


Jeetje zo koud? Hier volledig vrijstaand in buiten gebied, woning uit 1991 en heb de kachel nu niet aan het is 20.5 binnen. Geen idee wel energie label we hebben.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:40

Met de regen zakt het hier na 17 en voel ik het wel. Maar is meer omdat er dan geen zon op ons staat denk ik. Gister brak de zon even door en ging het meteen naar 20. Is wel goed geisoleerd dit deel.

Maar merk dat het ook wel aan mezelf ligt. Ben ik bezig en niet nat geregend valt het mee. Ben je veel buiten en nat geweest, warm ik maar moeilijk op.
Mn teddy deken helpt wel voldoende.

Alleen mn handen........ Ik moet nu echt even bezig op de laptop en heb dan steeds ijskoude handen. En reuma, dus kan amper leesbaar schrijven.

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:33

Ladyson schreef:
Hier is t 12 a 14 graden binnen als we de CV uitlaten en ik ben dus ernstig jaloers op een paar bokkers :D

Nou hier ook! Dan was het van de week buiten gewoon lekkerder dan binnen. :D De verwarming staat hier dus al een tijdje op 19 graden en in de nacht uit.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:29

Citaat:
Jeetje zo koud? Hier volledig vrijstaand in buiten gebied, woning uit 1991 en heb de kachel nu niet aan het is 20.5 binnen. Geen idee wel energie label we hebben.

Ja helaas wel. Volgens de monteurs die hier regelmatig komen is de voorgevel 1 groot tochtgat. Het is huur, dus we kunnen buiten het melden er niet zo veel aan doen.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:59

Hier is het in de woonkamer momenteel 19.5 graden, zonder stoken.
Keuken ook 19.5, wel met airco verwarmen.

Nu ben ik de luchtvochtigheid eens gaan meten, in de keuken 64, en in de woonkamer 80 :(

Ofschoon het volgens de slimme thermostaat in de woonkamer warmer zou moeten zijn dan in de keuken, voelt het daar momenteel echt wel kouder aan, denk door de luchtvochtigheid.

Nu kan ik wel gaan stoken, maar we zijn nu maar eens de test aangegaan met een ontvochtiger, die meteen als luchtreiniger dient.
Ja, dat is een hele investering, maar we hadden al gemerkt dat we veel baat hebben bij een luchtreiniger.

Wordt vervolgd deze test (btw, op tijd van een half uur was de luchtvochtigheid al van 80 naar 76 gezakt, ben benieuwd dus wat dat apparaat trekt).

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:43

Welk apparaat heb je?

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:49

Om te ontvochtigen de Clean Air Optima.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:50

Ik ben bang dat mijn palm niet blij is met een ontvochtiger en aangezien die al 14/15 jaar oud is en ik die heb geërfd van mijn ouders ben ik er zuinig op :j

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:55

Ons huis heeft meestal ook een hoge luchtvochtigheid, nu 75.
Ventileren helpt niet momenteel, vanwege de hoge luchtvochtigheid buiten. Maar het is wel een belangrijk onderdeel van zuinig stoken. Vochtige lucht kost meer energie.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:03

Hier is het 51% nu en de kachel staat, op eergisteren na even, uit dus valt nog mee.