Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:15

Het is wel zo. Als ik het echt koud krijg ga ik even de afwas doen (we hebben nog geen vaatwasser), stofzuigen of boodschappen doen of zo. Ben ik weer een poosje warm.

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:25

Kreeg net de verhoging van eneco, bijna 3.50 aan gas.. ben er even stil van

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:39

Mizora schreef:
Ik kleed me er overigens wel op. Meestal dichte schoenen aan in huis (voor deze winter staan uggs op de planning; voor nu kisten met goede zooltjes erin), hemd/tanktop met t-shirt erover, ondervest + bovenvest en in het verleden ook wel een joggingbroek over mijn gewone broek aan gehad. Fleecekleed bij de hand houden of dekbed (in een hoes). Fleecekleed over de zitting van je stoel maakt ook echt uit.


Is dat niet teveel afzien voor wat het oplevert? Oprechte vraag hoor. :)

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:01

Staat hier op 18 gr maar ik kan beter tegen de kou als tegen de warmte.

Als ik het echt koud heb ga ik bewegen of in bad dan heb ik het de hele avond warm genoeg. :)

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:26

Boheme schreef:
Kreeg net de verhoging van eneco, bijna 3.50 aan gas.. ben er even stil van

Ik werd ook lekker wakker met deze mail. Maar goed, niets werkt bij mij, de app niet, de site niet. Dus het is me een raadsel wat het nog met mijn termijnbedrag doet.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:51

Boheme schreef:
Kreeg net de verhoging van eneco, bijna 3.50 aan gas.. ben er even stil van


Bizar dat het nog steeds verhoogd wordt. Ze hebben het gas inmiddels al ingekocht, en alles wat ze nu nog in moeten kopen is goedkoper.

Volgens mij zijn de energieleveranciers straks de rijkste ondernemers :=

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:59

Dat heet marktwerking. Marktwerking gaat goed in overvloedige tijden, maar niet zo goed in tijden van nood. Ik vind het niet handig om grote hoeveelheden middelen ( geld), naar het buitenland te laten wegvloeien, doordat bedrijven excessieve winsten boeken.

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:03

Brr het was hier vanmorgen 17,5 graad, ik ben maar naar kantoor gevlucht. :+

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:11

verootjoo schreef:
Boheme schreef:
Kreeg net de verhoging van eneco, bijna 3.50 aan gas.. ben er even stil van


Bizar dat het nog steeds verhoogd wordt. Ze hebben het gas inmiddels al ingekocht, en alles wat ze nu nog in moeten kopen is goedkoper.

Volgens mij zijn de energieleveranciers straks de rijkste ondernemers :=


Heel 'toevallig' dat alle bedrijven haast maken direct na Prinsjesdag om de prijzen weer eens extra op te hogen. :n
De overheid wil oprecht burgers helpen, maar de multinationals pakken de winst. (zoals bijvoorbeeld ook KLM met de ondersteuningsregeling Corona)
{:)-:(

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:32

Hier staat nog niks aan, maar klein appartement (54m2) tussen en onder andere appartementen.
Tot nu toe geeft ie nog 20,5 C aan, maar we hebben gelukkig sowieso lage kosten want weinig thuis en draaien niet snel aan de verwarming dus sowieso al zuinig aan.
Al houd ik m'n hart vast deze winter met de gekkigheid aan prijzen...

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:49

Senna eens met jouw opmerking.

Een nadeel van de prijsplafonds is inderdaad, dat de overheid (wij dus) de excessieve rekeningen van veelal in het buitenland gevestigde energieleveranciers gaan betalen.

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:53

Gisteren voor het eerst aan de verwarming gezeten.. Alleen in de woonkamer.
Klein appartement van ongeveer 46m2, maar wel 3 hoog. Niemand boven mij en aan 1 kant buren. Het warmt gauw op, maar koelt helaas ook snel af.. 's Avonds binnen 19,5 graden, wakker worden met 18,5 graad en na het werk thuiskomen in 17,5 graden.. Maar het voelde echt mega koud aan, dus de verwarming op 18 graden gezet.. Voor het slapen hem op 16 graden gezet en we gaan het vanavond wel zien als we thuis komen.

Ben echt een koukleum, en zit al gauw in m'n huispak onder een fleecedeken.
Kan wel opzien tegen de winter en de gasprijzen.. Gelukkig heb ik wel de ruimte om mn maandbedrag op te hogen, maar zie er flink tegen op.. Gelukkig werk ik 38u en weinig thuis. Maar hou wel van een warme douche .. :')

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:55

Hier is het nog 18,5 graden in huis. De verwarming staat op 17,5 voor de moment dus is nog niet aangeslagen.
Normaal zet ik die maar op 18 graden max, we zijn niet zo’n koukleumen. Boven wordt alleen verwarmd in de kamer waar de was te drogen hangt.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:01

Wij hebben een goed geisoleerd huis, met alleen vloerverwarming (en geen gas). Woning beneden staat op 21 graden, kantoor ook, badkamer dito. Rest van het huis staat op vorst beveiliging maar doet niets.

Wij hebben zonnepanelen, palletkachel, zonneboiler al staan en hebben een warmtepomp in bestelling. Door al deze investeringen zijn wij dus gasloos en hebben we een minimale kostenpost aan energie. Maar goed, moet je wel de mogelijkheid hebben tot investeringen doen. Daarnaast kost het investeren vooraf natuurlijk een flinke klap geld, wat zich langzaamaan terug betaald.

Voor onze pelletkachel hebben we vorig jaar een extra pallet aan brokjes ingekocht, die zijn nu al een keer over de kop, van 450 euro naar 900 euro gegaan. Daar hebben we dus veel gehad aan de vooruitziende blik van mijn partner.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:08

Het is hier nu in huis 16.5 graden. Ben thuis aan het werk met een dekentje over de benen en een dik vest. Verder elk uur warme kop thee. Verwarming staat nog uit. Slaat pas aan bij 16 graden geloof ik. We zouden meer dan het dubbele aan gas per maand moeten gaan betalen... we zetten nu de verwarming nog niet aan. Wel de houtkachel savonds. Die verwarmt onze keuken en woonkamer. Verder kunnen we nog ons huis beter isoleren, staat op de planning.
Hopelijk hoeven we niet dat extreem hoge bedrag te betalen aan het eind van deze maand. Te gek voor woorden.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:14

wij hebben gisteren de houtkachel maar effe aan gegooid, werd toch wel erg fris.

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:31

Snachts de kachel op 17.5 en als ik thuis ben overdag en avond op 19 graden. Niet behagelijk dus, op de bank een electrisch dekentje over dan merk je echt stukken minder dat het koud is in huis. Verwarming moet ook wel iets aan want de was droogt zo voor geen meter.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:36

Hier een goed geïsoleerd huis, sinds corona werk ik 4 dagen in de week thuis en 1 dag in de week op kantoor.
Onze verwarmingen staan in de woonkamer, de gang, de keuken (wij hebben een open keuken), badkamer en op mijn bibliotheek (tevens kantoor) open, op de slaapkamers en zolder is deze dicht.
Zo rond 1 oktober mag ik de verwarming van mijzelf aanzetten :+
Overdag is dat rond 18,5 graden, 's avonds rond de 20, 's nachts gaat de verwarming terug naar 16,5.

Wij zijn wel mensen die eerder een trui of een dekentje pakken, dan de verwarming aanzetten.
Wij hebben wel een tuin op het zuiden, met redelijk grote ramen, dus vaak pakken wij daar ook nog genoeg warmte van mee :j

suus_toes

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:14

Wij hebben overdag de verwarming nu nog op 17 staan..
Vriend is aan het werk, ik ben vrij... Maar veel bezig en buiten. Als ik in huis zit even dikkere trui of vest aan.. en ben gek op mn kleedje, heerlijk om daar even onder te kruipen.

Rond half 6 koken, keuken is maar klein dus wordt dan ook al stuk warmer.

En dan gaat de verwarming op 20.
Rond half 9/ 9 uur weer terug naar 17. :j

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:21

Wij hebben thuis op alle verdiepingen vloerverwarming en een warmtepomp met bodemlus en zonnepanelen.

De vloerverwarming kan ook verkoelen. Sterker nog, moet verkoelen om alle warmte weer te regenereren voor de winter.

Gevolg is dat het hier standaard 20 graden in huis is. Zomer en winter. Tot nu toe krijgen we dus nog geld terug voor alles wat onze zonnepanelen opwekken (we hebben een 3 jarig contract bij GreenChoice afgesloten voor de energiemarkt instortte).

De slaapkamers boven staan lager ingesteld qua verwarming dan beneden. Maar qua verkoeling red het systeem het niet in de volle zomer. Dan is het zo'n 19/20 graden op de slaapkamers.

Ik besef me dat t belachelijk luxe klinkt, maar tis een nieuwbouwhuis en het is gemaakt op duurzaam wonen.

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:58

Ook wij hebben vandaag de nieuwe tarieven ontvangen. Omgerekend gaan we 140% meer betalen…. -O-
Wat een geld zeg….. 8)7

Gelukkig zijn we in de positie dat we dit kunnen betalen, maar waar werken we dan nog zo hard voor. :(

Mijn hart breekt vooral voor de mensen die hierdoor onvermijdelijk in de problemen geraken of al zijn geraakt.
Waardeloos dit….

Marcella

Berichten: 36838
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:07

Alles staat op * hier nog steeds en ook nog niet onder de 20 graden geweest. Enige die nog wel eens aan gaat is in de douche met douchen.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:13

Hier ook nog steeds geen verwarming aan, temperatuur in huis schommelt tussen de 17 en 19 graden. Best ok.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:38

Ik had mijn verwarming altijd op 19,5 overdag, ‘s avonds als we minder in beweging zijn 20 á 20,5 en in de nacht 19.
Hebben hem nu overdag op 19 en tot nu toe in de avond ook. Pak een dik vest en/of dekentje en dan gaat het prima. Mijn man is sowieso geen koukleum. Zit wel een beetje met de temperatuur voor de nacht. Heb een hondje dat beneden slaapt en geen heel dikke vacht heeft.
Twijfel een beetje hoe ik de thermostaat in zal stellen zodat zij het niet koud heeft.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:59

thequeensmum schreef:
Zit wel een beetje met de temperatuur voor de nacht. Heb een hondje dat beneden slaapt en geen heel dikke vacht heeft.
Twijfel een beetje hoe ik de thermostaat in zal stellen zodat zij het niet koud heeft.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Hier komt het normaal niet onder de 17 graden 's nachts, maar ik ben ook aan het kijken of ik het minimum nog iets lager kan zetten. Als ik zou merken dat mijn hond het daarbij te koud zou hebben krijgt ze een fleece jas aan. Ze heeft al 2 schapenvachten en een rendier om op te snurken dus ik verwacht niet snel klachten :D