elektrische verwarming badkamer

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

criollo_yess

elektrische verwarming badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 07:27

Nu de gas prijzen het dak uitvliegen, willen wij minder met de cv stoken en meer onze houtkachel gaan gebruiken. Nadeel daarvan is dat andere delen van het huis dan koud gaan blijven waaronder de badkamer. Ik kan heel goed slapen in een koude slaapkamer, in de woonkamer met een extra dekentje op de bank, maar 's morgens in een koude badkamer badderen :brr: Daarom ben ik opzoek naar een fijne bij-verwarmer voor de badkamer. Iets elektrisch.

Onze badkamer is ongeveer 18m3, grondoppervlak 2.8 bij 2.8m. Grenst direct aan de slaapkamer, dus (zo goed als) geruisloos is een pre. Wij douchen doorgaans 's morgens, dus zoek iets dat grofweg een half uurtje voordat wij opstaan aan gaat, zodat het lekker warm is in de badkamer tegen de tijd dat we opstaan. Een snelle verwarmer met een timer of die programmeerbaar is. De rest van de dag mag de verwarming dan weer uit.

En natuurlijk vochtveilig/geschikt voor gebruik in vochtige ruimtes!

Wie heeft suggesties en/of ervaringen met elektrische bijverwarming voor kleine ruimtes. Graag hoor ik deze :D

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:31

geen kachel doen.
uit bed, douche aanzetten. twee minuten wachten en door de stoom verwarm je de ruimte ook al.
en na het douchen blijft dat ook wel even zo toch.
verder aankleden doe je dan gewoon in een wel verwarmde ruimte.
ik heb cv in de badkamer,maar heb die uit.

en anders een straalkacheltje doen.
had mijn moeder vroeger altijd in haar douche, zoiets:
https://www.bol.com/nl/nl/p/trotec-infr ... 3oQAvD_BwE

MoniqueT

Re: elektrische verwarming badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:57

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:11

Op Coolblue zijn diverse elektrische kacheltjes te koop die ook geschikt zijn voor de badkamer. Ik heb er zelf 1 voor mijn kantoor (zodat ik niet mijn hele huis hoef te verwarmen als ik thuiswerk) Kan hem met een timer aan en uit laten gaan via de app, dus die zou je dan zo in kunnen stellen dat je badkamer warm is als je gaat douchen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:28

Ik lees even mee. Wij hadden dezelfde gedachte maar zitten met handdoeken die niet droog worden op de badkamer.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:36

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:37

Wij hebben een elektrische design radiator in de badkamer, werkt perfect!
Handdoeken drogen er ook perfect op, dus win win.

Je kunt die dingen zo goedkoop of duur maken als je maar wilt.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 20-09-22 08:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:40

joyce83 schreef:
Ik lees even mee. Wij hadden dezelfde gedachte maar zitten met handdoeken die niet droog worden op de badkamer.

Wij hebben een handdoeken rekje elektrisch, veilig voor in de badkamer. Ook gelijk de enige reden waarom we hem gebruiken. Voor de rest is dat gewoon douche aan, kleren uit en onder de warme douche.

De handdoeken leggen we voor het douchen er over zodat ze lekker warm zijn en na het douchen hangen we ze er terug over om te drogen.

Onze badkamer zit in de bijkeuken dus zal nooit warm worden. Stoken voor de mussen daar. Maar zonder blijven de handdoeken ook nat en dan wordt het maar een vochtige bedoening.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:48

Ik heb een badmatje op de grond, verder nooit de kachel aan in de badkamer eigenlijk

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:50

Wat verbouwerk maar elektrische vloerverwarming kan ook in een badkamer. Het zijn dunne matjes die onder je tegels verlijmd worden dus geen boorwerk om leidingen aan ge leggen. Dmv app kun je makkelijk instellen wanneer je hem aan wilt hebben.
Laatst bijgewerkt door Mars op 20-09-22 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:51

Ik heb een klein ventilatorkacheltje in de badkamer. Die zit in een stopcontact met een afstandbediening en 's morgens klik ik het ding aan als ik nog in bed lig. Badkamer is warm als ik binnenkom.

Come over to the dark side, we have cookies!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:56

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:14

Wij hebben hier gewoon warmtelampen in de kap waar ook de afzuiging inzit. Geen idee of ze in Nederland verkrijgbaar zijn, is dat misschien iets?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:23

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 10:13

ellepel schreef:
geen kachel doen.
uit bed, douche aanzetten. twee minuten wachten en door de stoom verwarm je de ruimte ook al.
en na het douchen blijft dat ook wel even zo toch.
verder aankleden doe je dan gewoon in een wel verwarmde ruimte.

In onze situatie zal dit jammer genoeg niet werken.
Vanuit de onverwarmde (hele nacht raam open, dus lekker fris) slaapkamer, ga je via de (onverwarmde inloopkast/aankleedruimte) de badkamer in. Er is dus niet echt een verwarmde ruimte om je aan te kleden. En douche laten lopen voor warme stoom, zet nauwelijks zoden aan de dijk als de ruimte voor het douchen 12-16 graden is.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 10:14

MoniqueT schreef:
Infraroodpaneel aan het plafond. Neem er een met een lamp erin, dan kan je je bestaande stroompunt gebruiken. Die zijn er ook met timer. Er loopt een topic over infraroodpanelen op Bokt.

https://www.slimmeheater.nl/infrarood-v ... rlichting/

Wij hebben al een klein infraroodpaneel hangen (aan de muur), maar die verwarmt de ruimte niet echt. Wel voel je de warmte als je er vlak voor staat. Dit paneel is in zijn eentje niet genoeg om de badkamer lekker comfortabel warm te krijgen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:16

Wij hebben in onze badkamer elektrische vloerverwarming en ik vind het fantastisch. Wij stoken ook alleen onze houtkachel sinds afgelopen winter dus in het gedeelte van de badkamer, slaapkamer en kleedkamer is het in de winter 8-10 graden en een koude vloer.

In de zomer staat hij gewoon uit. Het is ook fijn dat de badkamer hierdoor snel weer droog wordt want we hebben behalve wat afzuiging geen ventilatie erin.

Zou er nu wel eentje met een app nemen want instellen vind ik echt een ramp met dat ding. Gebruikershandleiding heb ik ook niet/snap ik niet en geen idee welk merk.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 10:21

Mars schreef:
Wat verbouwerk maar elektrische vloerverwarming kan ook in een badkamer. Het zijn dunne matjes die onder je tegels verlijmd worden dus geen boorwerk om leidingen aan ge leggen. Dmv app kun je makkelijk instellen wanneer je hem aan wilt hebben.

Dat zou kunnen, ware het niet dat onze badkamer "pas" 6 jaar oud is, dus om nou te gaan breken..... En elektrische vloerverwarming moet , denk ik (?), constant aanblijven omdat het niet heel snel veel warmte genereert. Zoek echt iets van bijverwarming dat snel de ruimte kan verwarmen en daardoor maar kortstondig aan hoeft elke dag.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:28

Het gaat best snel hoor en je kunt het over je bestaande tegels doen met nieuwe tegels erop als je de ruimte hebt onder je deuren/tegen de dorpels.

Die van mij gaat op temperatuur sensor aan en uit.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 10:29

Cookies schreef:
Ik heb een klein ventilatorkacheltje in de badkamer. Die zit in een stopcontact met een afstandbediening en 's morgens klik ik het ding aan als ik nog in bed lig. Badkamer is warm als ik binnenkom.

Relaxed schreef:
Op Coolblue zijn diverse elektrische kacheltjes te koop die ook geschikt zijn voor de badkamer. Ik heb er zelf 1 voor mijn kantoor (zodat ik niet mijn hele huis hoef te verwarmen als ik thuiswerk) Kan hem met een timer aan en uit laten gaan via de app, dus die zou je dan zo in kunnen stellen dat je badkamer warm is als je gaat douchen.

Dat zou misschien wel wat zijn. Hoor je deze erg zoemen/ blazen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:33

Ik hoor die van mij echt amper en ik zit er meteen naast..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:33

criollo_yess schreef:
Wij hebben al een klein infraroodpaneel hangen (aan de muur), maar die verwarmt de ruimte niet echt. Wel voel je de warmte als je er vlak voor staat. Dit paneel is in zijn eentje niet genoeg om de badkamer lekker comfortabel warm te krijgen.

Logisch, want een IR-paneel is geen ruimteverwarming maar verwarmt alleen jou. Als je ruimteverwarming zoekt/wil zou ik het IR-paneel vervangen door een badkamerradiator, zoiets bijvoorbeeld:
https://www.coolblue.nl/product/868704/ ... 0-wit.html

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:46

criollo_yess schreef:
Dat zou kunnen, ware het niet dat onze badkamer "pas" 6 jaar oud is, dus om nou te gaan breken..... En elektrische vloerverwarming moet , denk ik (?), constant aanblijven omdat het niet heel snel veel warmte genereert. Zoek echt iets van bijverwarming dat snel de ruimte kan verwarmen en daardoor maar kortstondig aan hoeft elke dag.

Dat geldt vooral voor een watergevoerde vloerverwarming, bij elektrisch gaat het best snel zeker als er alleen maar een laagje tegels op ligt. Maar goed, dat lijkt niet tot de huidige opties te behoren. Je krijgt ook nog mooie andere tips.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:50

criollo_yess schreef:
Relaxed schreef:

Dat zou misschien wel wat zijn. Hoor je deze erg zoemen/ blazen?

Mijn moeder heeft ook een klein kacheltje voor de badkamer. Zij zet hem 10 minuten voor het douchen aan en dan is de badkamer hartstikke warm. Na het douchen gewoon weer uit. En ja hij blaast wel, maar goed daar heb je tijdens het douchen geen last van.

Gewoon zoiets: https://www.blokker.nl/blokker-bl-24101 ... GMQAvD_BwE

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:52

Die van mij is wel lawaaiig. Maar dat is maar een ding van 15 euro.

Come over to the dark side, we have cookies!