CV ketel vervangen, wat zijn de opties.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

CV ketel vervangen, wat zijn de opties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 16:10

Momenteel huren we een CV ketel, maar het contact daarvan loopt in Januari af. Nu is dus de vraag wat we daarna gaan doen.

We wonen in een half vrijstaande woning in het buitengebied. Woning is van 1920, maar wel redelijk geïsoleerd. Dit najaar wordt het dubbel glas ook nog vervangen door hr++ glas. Verder hebben we zonnepanelen, momenteel 9 stuks maar na het vervangen van het dak van de schuur kunnen daar ook nog 8 op. We hebben geen vloerverwarming, wel een houtkachel. Momenteel gebruiken we 2700 kWh elektra en 650 m3 gas per jaar. De zonnepanelen leveren ongeveer ons huidige elektra verbruik.

De huidige ketel heeft af en toe kuren, die het installatie bedrijf niet weet op te lossen, we mogen hem over kopen maar vinden het bedrag te hoog en we willen liever gaan verduurzamen. Sowieso willen we liever zelf wat kopen dan iets te huren.

De vraag is alleen wat… . Een nieuwe moderne cv ketel, of toch richting hybride warmtepomp. Misschien wel helemaal van het gas af gaan met een warmptepompboiler voor het warm water en electrisch gaan verwarmen. Of zie ik nog mogelijkheden over het hoofd?

F_Orumster

Re: CV ketel vervangen, wat zijn de opties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:35

Ik lees mee. CV moet vervangen.
Monteur gaf aan dat er 1.5jr wachttijd op hybride zit op dit moment.

Chubby

Re: CV ketel vervangen, wat zijn de opties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:44

Ik ga voor een all electric warmtepomp en koken op inductie. Dan kan de gasaansluiting eraf en bespaar ik ook op die kosten. Mijn huis wordt komend jaar goed geïsoleerd. Ik verwarm al wel met vloerverwarming en mijn cv doet dat prima met 55’.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 20:04

Jeetje 1,5 jaar levertijd… dat is lang.

Vloerverwarming is voor ons technisch gezien lastig. De vloer is wel geïsoleerd.