Jas in inlegzolen met verwarming

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12915
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 17:27

Oké, na winter zoveel met half afgevroren ledematen gaan we het dit jaar anders doen.

Voor mijn werk heb ik dagen dat ik 8-9 uur buiten sta, maar zonder veel fysieke inspanning. Knetter koud dus.

Dus ik zou een jas/bodywarmer die ik met een powerbank kan verwarmen, en ook zooltjes voor in mijn laarzen. Maar wat zijn nou goeie producten?

De prijzen verschillen nogal, en ik wil een functionele jas, niet eentje die spontaan ontbrand of na 2 dagen de geest geeft.

Iemand hier tips voor zulke producten?

mysa

Berichten: 10928
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:36

Ik lees mee want heb dezelfde vraag.

maaikemuis
Berichten: 5372
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:38

Ik heb voor fietsen geïnvesteerd in sokken van Bertschadt. En dit zijn echt waanzinnig fijne sokken die mijn voeten lange tijd warm houden. De batterijen gaan lang mee en zijn oplaadbaar. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn tenen die door frostbite wat heftig reageren op koude doen het met deze sokken heel lang goed.

Jassen daar heb ik geen verstand van. Sorry!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18312
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:41

Ik heb een bodywarmer van hkm (geloof ik, hij komt in elk geval bij de kroo ruitersport vandaan) die ik in de winter onder mijn motorjas draag. Vorig jaar gekocht, tot nu toe niks op aan te merken. Hiervoor eentje van blazewear, maar dat merk bestaat niet meer.

Zooltjes moet ik voor je naar kijken welke ik heb, in elk geval met ingebouwde accu. Als je bij je schoenen/laarzen de mogelijkheid hebt met losse powerbank kan, zou dat mijn voorkeur hebben (ik moet altijd mijn zooltjes uit mijn laarzen trekken om op te laden. Voor de motor is het niet anders, maar echt praktisch is het niet. Ook omdat je dus geen reserve accu mee kan nemen).

Hetwaszoiets
Berichten: 100
Geregistreerd: 05-08-19

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:46


mysa

Berichten: 10928
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:49

@Lalidan: Die bodywarmer ziet er goed uit! Maar hij is dus van zichzelf niet zo dik? Dat je hem onder je jas kan dragen? En hoe valt de maat die jij hebt? Ik twijfel tussen m en s. Ben klein maar heb relatief brede rug/schouders.

mysa

Berichten: 10928
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:50


Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18312
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:06

Bodywarmer zelf is niet dik inderdaad. Dat was mijn vorige ook niet en dat wou ik per se weer, omdat je dan zelf veel beter kan sturen qua warmte (voor de motor kan hij natuurlijk ook niet dik zijn, maar de vorige droeg ik vooral bij het lesgeven op stal).
Ik zal voor je kijken welke maat ik heb, dat durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen. Volgens mij valt hij niet heel afwijkend, dus dan zou ik m moeten hebben :)) maar ik lig knock-out op de bank, dus dat wordt morgen pas :o

Eleeke

Berichten: 2105
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:07

maaikemuis schreef:
Ik heb voor fietsen geïnvesteerd in sokken van Bertschadt. En dit zijn echt waanzinnig fijne sokken die mijn voeten lange tijd warm houden. De batterijen gaan lang mee en zijn oplaadbaar. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn tenen die door frostbite wat heftig reageren op koude doen het met deze sokken heel lang goed.

Jassen daar heb ik geen verstand van. Sorry!


You made my day . Ik fiets vrij fanatiek ( in de bossen off road ) en in de winter altijd koude handen en voeten. Ook met van die inlegzooltjes die je dan breekt.

Ik ga me hier eens in verdiepen. Sokken en onderhandschoenen, krijg nu al zin om in de winter te fietsen zonder dat ik het niet meer warm kan krijgen na een paar uur

Ineke2

Berichten: 33357
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:13

Lalidan schreef:
Bodywarmer zelf is niet dik inderdaad. Dat was mijn vorige ook niet en dat wou ik per se weer, omdat je dan zelf veel beter kan sturen qua warmte (voor de motor kan hij natuurlijk ook niet dik zijn, maar de vorige droeg ik vooral bij het lesgeven op stal).
Ik zal voor je kijken welke maat ik heb, dat durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen. Volgens mij valt hij niet heel afwijkend, dus dan zou ik m moeten hebben :)) maar ik lig knock-out op de bank, dus dat wordt morgen pas :o

Kan hij op verschillende standen? Hoe warm wordt hij?
Gaat de powerbank lang mee? Is die powerbank niet zwaar?

Sakura789

Berichten: 2841
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:18

Ik heb de HKM bodywarmer net binnen. XS terwijl ik normaal S heb. Dun en heel fijn, hij schakelt zelf van standje heel warm naar de middenstand. Het gaat denk ik mijn lifesaver worden deze winter :)

Hij kan op drie standen, powerbank zelf is klein en licht. Daar voel je weinig van.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18312
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:22

Hij kan op 3 standen (en uit). Ik als kouwkleum (professor koukleum denk ik, ik lag met 24 graden in huis nog onder een deken :)) ) vind hem echt warm genoeg worden. Maar ik durf er geen temperatuur aan te hangen. Een en ander hangt natuurlijk ook af wat je eronder en erover aan trekt.

Duur en gewicht van de powerbank hangt vooral af welke powerbank je er aan hangt.... het gaat met normale usb aansluiting, dus alles waar je je telefoon mee oplaad kan je gebruiken. Hoe meer ampère de powerbank hoe langer hij mee gaat, maar ook hoe zwaarder hij is, over het algemeen.

eilleen333

Berichten: 12915
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 19:25

Sakura789 schreef:
Ik heb de HKM bodywarmer net binnen. XS terwijl ik normaal S heb. Dun en heel fijn, hij schakelt zelf van standje heel warm naar de middenstand. Het gaat denk ik mijn lifesaver worden deze winter :)

Hij kan op drie standen, powerbank zelf is klein en licht. Daar voel je weinig van.

Dus liever een maat kleiner dan een maat groter bestellen?
Heb hem net besteld, maar een maat s, terwijl ik normaal vaak xs heb, maar het moet ook niet zo strak zitten

eilleen333

Berichten: 12915
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 19:40

maaikemuis schreef:
Ik heb voor fietsen geïnvesteerd in sokken van Bertschadt. En dit zijn echt waanzinnig fijne sokken die mijn voeten lange tijd warm houden. De batterijen gaan lang mee en zijn oplaadbaar. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn tenen die door frostbite wat heftig reageren op koude doen het met deze sokken heel lang goed.

Jassen daar heb ik geen verstand van. Sorry!


Heb van dat merk de zooltjes besteld. De sok trok me ook wel, maar die moet je dan toch vaker wassen en dan ben ik bang dat het stuk gaat. Zooltjes leek me praktischer. Meteen besteld, zodat ik ze eind Vd maand meteen kan testen nu het nog niet zo knetter koud is, haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18312
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:46

Ah, plaatje opgezocht, dat zijn die ik dus ook heb! Op zich bevallen ze prima, behalve dan dus het gebrek aan reserve accu en dat je ze er steeds uit moet halen.

Ik zie net dat hkm dit jaar hun bodywarmer getailleerd heeft. Die van mij is dat niet, dus ik denk dat je dan qua maat weinig aan mij hebt....

eilleen333

Berichten: 12915
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 19:54

Naja, ruilen kan altijd. En heb ook van Bertschadt een bodywarmer besteld. Iets duurder, maar die geven bijna dubbele warmte-afgifte tijd. En een reserve hebben kan nooit kwaad met die lange dagen. Heb sowieso aan 1 niet genoeg of ik moet hem de hele winter niet wassen, haha!

kampioen2be
Berichten: 371
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:17

Ik heb ook de HKM! Ik heb wel eigen maat en had liever kleiner - je wilt ook geen ruimte tussen lichaam en warmte. Ik deed hem vaak aan onder een dikke jas, lekker snel opwarmen :D
Ik twijfel of ik hem niet een maat kleiner ga halen (ben ondertussen ook flink veel afgevallen, dus zal nu helemaal te groot zijn) of misschien een jas variant. Als armen dan ook verwarmd worden, zou dat wel heel fijn zijn

Sakura789

Berichten: 2841
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:44

kampioen2be schreef:
Ik heb ook de HKM! Ik heb wel eigen maat en had liever kleiner - je wilt ook geen ruimte tussen lichaam en warmte. Ik deed hem vaak aan onder een dikke jas, lekker snel opwarmen :D
Ik twijfel of ik hem niet een maat kleiner ga halen (ben ondertussen ook flink veel afgevallen, dus zal nu helemaal te groot zijn) of misschien een jas variant. Als armen dan ook verwarmd worden, zou dat wel heel fijn zijn


Bij mij zat er teveel ruimte tussen bij de S, de XS vind ik bijna nog groot vallen zelfs. Ik doe hem los aan en ook onder truien en jassen. Ik wil graag dat ie goed aansluit ivm warmteverlies en dat er alsnog kou bij mijn spieren komt. Bij de Hypostore had ik er een kleine powerbank bij, die kun je in de binnenzak doen, daar zit ook de aansluiting.

Tucktuck

Berichten: 1298
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:16

Ik heb vandaag mijn bodywarmer binnen gekregen.

Alleen nu vraag ik mij af. Hebben mensen de ervaring dat ze sneller statisch geladen worden door het dragen van de bodywarmer?

eilleen333

Berichten: 12915
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Jas in inlegzolen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 20:17

Ik heb ook alles binnen. Bodywarmers is naadje qua maat, maar ergens onder sluit het wel aan. Morgen een trainingsdag, neem alles voor de zekerheid mee om te testen.