Raamfolie, wie wat waar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Raamfolie, wie wat waar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 08:39

Hi,

Na een tijdje tobben over lange gordijnen, rolgordijnen, optrekgordijnen, gordijnengordijnengordijnen, ... ,
ben ik er uit dat ik heel eenvoudig een raamfolie wil voor het raam aan de straatkant :')

Het is geen zeer groot raam, 3 x 1.8m en het huis ligt ietsje hoger dan de straatkant.
Ik zou dus 1/3de van het raam willen afschermen met zo'n folie.

Nu is mijn vraag, waar kochten jullie je raamfolie?

Mijn wensen:

- ondoorzichtig maar met een tekening zodat ik naar buiten kan gluren (mijn werkbureau komt daar en ja, ik staar al eens graag naar buiten)
- ik maak mij zorgen om het kleefsel, laat het iets na als de folie er ooit af gaat of vervangen wordt
- netjes plaatsbaar zonder kreukels/bubbels

En uiteraard, laat zeker zien wat jullie hebben geplaats zodat ik inspiratie kan opdoen.

Thx!

Goof

Re: Raamfolie, wie wat waar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:44

Koop in ieder geval statisch raamfolie, dat heeft geen plaklaag!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:45

Geen recente ervaring, maar denk eraan dat spul waarmee jij overdag wel naar buiten kunt kijken, maar mensen niet naar binnen, in de avond het omgekeerde effect heeft :P

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:45

Goof schreef:
Koop in ieder geval statisch raamfolie, dat heeft geen plaklaag!

en veel makkelijk te plakken geen kreukels

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 08:46

Prairy schreef:
Geen recente ervaring, maar denk eraan dat spul waarmee jij overdag wel naar buiten kunt kijken, maar mensen niet naar binnen, in de avond het omgekeerde effect heeft :P

Hihi dan gaat het rolluik gewoon naar beneden O:)
Het is puur om in de dag het zonlicht te kunnen binnenlaten want nu is het heel de dag donker :(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:48

Er is ook isolatie folie, misschien kun je iets vinden dat zowel privacy geeft als isoleert? Heb je dubbel opbrengst :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:19

Kan je het raam niet blinderen? Mensen kunnen niet naar binnen kijken en jij wel naar buiten

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:26

Geloof dat wij het jaren geleden bij de gamma gehaald hebben.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:30

Kabayo schreef:
Kan je het raam niet blinderen? Mensen kunnen niet naar binnen kijken en jij wel naar buiten

Dat klopt niet, ik heb hier aan de achterkant een geblindeerd raam, en er komt wel licht door, maar ik kan niet naar buiten kijken hoor ;)

Afbeelding

Aan de voorkant van de woonkamer hebben wij folie van dit bedrijf:
https://www.uniquewinkel.nl/statische-raamfolie/

Niet de goedkoopste, maar mooi spul.
Ik had er schrik van de goedkopere variant te nemen, al gehoord van mensen dat hun dubbel glas stuk gesprongen was na het plakken van de folie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:38

Ik heb deze zomer uv werende raam folie aangebracht. Dit is een statische folie, dus zeer simpel aan te brengen en even simpel te verwijderen en ook herbruikbaar. Ik kan wel naar buiten kijken maar mijn gluurbuur niet meer naar binnen. Dat veranderd uiteraard als het binnen lichter is dan buiten maar goed dan gaan de gordijnen toch dicht.
Pas alleen wel op dat je ruiten geschikt zijn voor bevestiging aan de binnenkant, dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de folie maar alles met het type ruit waar je het op plakt. Gewoon dubbel glas gaat prima, HR++ en hoger gaat fout ongeacht de prijs en kwaliteit van de folie.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 09:44

Tazzey schreef:
Ik heb deze zomer uv werende raam folie aangebracht. Dit is een statische folie, dus zeer simpel aan te brengen en even simpel te verwijderen en ook herbruikbaar. Ik kan wel naar buiten kijken maar mijn gluurbuur niet meer naar binnen. Dat veranderd uiteraard als het binnen lichter is dan buiten maar goed dan gaan de gordijnen toch dicht.
Pas alleen wel op dat je ruiten geschikt zijn voor bevestiging aan de binnenkant, dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de folie maar alles met het type ruit waar je het op plakt. Gewoon dubbel glas gaat prima, HR++ en hoger gaat fout ongeacht de prijs en kwaliteit van de folie.

Oei damn, ik heb geen idee wat voor glas het is, enkel dat het driedubbel is :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:55

Drie dubbel glas mag je geen folie aan de binnenkant plakken. De prijs en kwaliteit maakt niet uit, al betaal je €500 per vierkante meter, je raam zal kapot springen door de hitte die erin op gaat bouwen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 09:57

oliebol, tot daar mijn ideale oplossing :’(

Ok, op naar de struggle van 10.000 gordijnen…

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:01

In de link wat ik eerder plaatste staat daar ook een informatief stukje over.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:05

Wat voor raam zit erin. Je kan niet overal maar zomaar plakfolie opplakken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:12

Heb hier deze (alleen nu niet leverbaar zie ik, maar er zijn heel veel van dat soort keuzes, ook met patroontjes. Deze is ook geschikt voor HR++) en die bevalt prima. Is hier gewoon melkglas, dus ik kan zelf ook niet naar buiten kijken, maar er komt nog wel redelijk wat licht binnen. Bovenste rij heb ik niet gedaan omdat dat hoog is (en als ik op m'n tenen ga staan kan ik daar nog net naar buiten kijken, ben 1,92 :+), dus daar heb ik wel extra licht van. Onderste foto lijkt véél donkerder dan het daadwerkelijk is :+

Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:20

Sansevieria schreef:
Kabayo schreef:

Dat klopt niet, ik heb hier aan de achterkant een geblindeerd raam, en er komt wel licht door, maar ik kan niet naar buiten kijken hoor ;)

[ [url=m/AkI6Kh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aan de voorkant van de woonkamer hebben wij folie van dit bedrijf:
https://www.uniquewinkel.nl/statische-raamfolie/

Niet de goedkoopste, maar mooi spul.
Ik had er schrik van de goedkopere variant te nemen, al gehoord van mensen dat hun dubbel glas stuk gesprongen was na het plakken van de folie.

Ik bedoel dan ook niet deze variant van blinderen. Maar met dezelfde folie waar je auto's mee blindeert. Zou gek zijn als je daar niet doorheen kan kijken

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:24

Als je naar buiten wil gluren zou ik toch echt voor vitrage gaan. Mijn vitrage komt bij de kwantum vandaan, lekker goedkoop en niemand kan naar binnen kijken, maar ik heel goed naar buiten.