Slaaptrainer 4 jarig kind

Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek

Liesje89

Slaaptrainer 4 jarig kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 07:42

Ik kan hier een heel lang verhaal van maken maar het komt er op neer; welke slaaptrainer is nou het handigst voor een kind van 4. Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk. Van schapen tot pinguïns en de reviews schieten ook alle kanten op van useless onding tot fantastisch over dezelfde slaaptrainer. Het belangrijkste voor ons is dat hij zo'n kleurensysteem hanteert en dat hij niet op korte termijn de geest geeft.

Welke gebruiken jullie voor je kind/nichtje/neefje/kleinkind/hond/kat?

Mjetterd

Re: Slaaptrainer 4 jarig kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:47

Wij gebruiken Sam het schaap en over het algemeen ben ik tevreden. Enige minpunt is dat de ogen zo veel lawaai maken met open gaan, dat mijn dochter er wakker van wordt. Langer slapen dan de tijd op de slaaptrainer zit er dus niet in. Als ik het had geweten had ik een andere gekocht.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:53

Wij hebben een schaapje. Onze 4-jarige had er een handje van dat hij om half 7 naast het bed stond en wakker was.

Dat schaapje is een klok, maar met rood licht (en oogjes dicht) als ze moeten slapen. Een halfuur van te voren (of een andere tijd) kun je hem oranje laten worden. Wij hebben dan gezegd dat hij wel uit bed mag, maar niet uit zijn kamer. En als het 7 uur is (bijvoorbeeld) wordt het licht groen en gaan de oogjes open. Eventueel kan hij dan nog BEEH zeggen :-)

Bij ons werkt het heel goed. Hij komt nu echt pas na 7 uur met "het schaapje was groen". En voor die tijd blijft hij in zijn kamer.

Je kan de tijd overigens helemaal zelf instellen, ook wanneer hij oranje wordt. Je moet er vooral op letten dat de kleuren goed zichtbaar zijn voor een kind. En dan nog zal het aan het kind liggen of het werkt.

Overigens zie ik het niet als "slaaptrainer" voor het in slaap vallen. Maar meer als "voorkomen dat je kind te vroeg naast jouw brd staat" :-).

Ik zie de reactie hierboven nu. Je hoort wel dat de oogjes open gaan, maar die van mij worden daar niet wakker van.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:55

Hier ook Sam het schaap, die bevalt prima. Ogen maken inderdaad een klik bij het opengaan, ons kind slaapt daar doorheen maar bij een superlichte slaper is het vast niet handig. Ik geloof dat de pinguin dat niet doet.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:56

Wij hebben op aanraden van een slaapcoach de pinguïn. Daarvoor Sam het schaap maar die maakte geluid met het opendoen van de oogjes. Daar is mijn kind gevoelig voor

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:01

Stampeltje schreef:
Wij hebben op aanraden van een slaapcoach de pinguïn. Daarvoor Sam het schaap maar die maakte geluid met het opendoen van de oogjes. Daar is mijn kind gevoelig voor

Heb je de pinguïn van Zazu of Luvion?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 08:02

Mijn zus heeft ook de pinguïn van Zazu voor mijn 2 nichtjes. Sam het schaap spreekt ons het meeste aan, maar inderdaad dat verhaal met die oogjes die geluid maken als ie wakker wordt dat doet ons twijfelen. Daar komt bij dat we nu een aapje hebben die zo'nzelfde functie heeft (maar dan zonder gekleurd licht), en die oogjes die gaan dus niet meer zelf open en dicht := Ding is eeuwig aan het slapen nu :x en daardoor ben ik bang dat we straks met het schaap hetzelfde "probleem" hebben. Al is bol nooit moeilijk met retourneren wat zulke dingen betreft.

Blijft een beetje lastig wat te doen :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:04

Wij zijn nu de 2de gebruikers van Sam het schaap (via Marktplaats gekocht) en hij werkt echt nog goed. Doet precies wat het hoort te doen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:07

Zal er ook aan liggen hoe vast je kind slaapt en waar je hem neerzet. Wij hebben hem niet vlakbij het bed staan, maar op een kastje er tegenover zeg maar. Dan kan hij het licht ook goed zien.

En het ligt er natuurlijk aan of het een wekker is die je kind moet wakker maken of dat je wil dat je kind blijft slapen :-).

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:09

Hier ook Sam het schaap, maar onze zoon komt eruit als het licht geel/oranje wordt. Ergens is het mis gegaan in de opvoeding ;)
Wij zetten dus de wekker een halfuur later, zodat hij op de goede tijd geel/oranje wordt. Overigens vind ik een halfuur in bed blijven voor je eruit mag ook erg lang (daar zal t vast mis zijn gegaan).
Op zich een prima wekker verder. De klik van de ogen hoor je idd wel hard.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 08:14

Over het algemeen is hij bedoeld om hem op zijn kamer te houden tot een uur of 7.00 ipv dat hij om 6.15 naast mijn bed staat. Hij mag van mij best zachtjes op zijn kamer spelen en als hij moet plassen ook geen probleem natuurlijk, maar hij vindt het het leukst om zodra hij wakker is lekker in het grote bed te komen liggen en even een spelletje te doen op de tablet. En dat vind ik prima, maar als hij dat om 6.15 al komt doen dan wordt het 'even een spelletje doen' meer 'heel lang een spelletje doen' := Van 7.00 tot 7.30 vind ik lang zat voor de tablet. Daarna is het aankleden en naar beneden, eten en naar school.

Hij zal dus vaak al wakker zijn voordat de ogen van het schaap open knallen, maar als het een keer niet zo is (in het weekend bijv), zou het jammer zijn als hij dan alsnog om 7.00 wakker wordt van die ogen _O- Al zullen we hem inderdaad een eindje weg zetten en niet direct naast zn hoofd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:16

Even een oprechte verbazingsvraag; waarom mag je kind niet volgens zijn eigen biologische klok uit bed? Midden in de nacht is idd niet zo handig, maar ik lees hier half 7, dat is toch een hele normale tijd voor een kind van 4 om uit bed te gaan?
Laten jullie ze dan oprecht nog een half uur/uur wakker in bed liggen tot het volwassenenbrein het tijd vindt om wakker te worden?

Hier iig nooit slaaptrainers. Onze zoon van 6 komt tussen 6-half7 melden dat ie wakker is, en gaat dan naar beneden. Doet ie vanaf dat hij een jaar of 3,5/4 is.
Onze zoon van 3 is een langslaper en komt altijd rond half 8 uit bed.

[o]

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:19

verootjoo schreef:
Even een oprechte verbazingsvraag; waarom mag je kind niet volgens zijn eigen biologische klok uit bed? Midden in de nacht is idd niet zo handig, maar ik lees hier half 7, dat is toch een hele normale tijd voor een kind van 4 om uit bed te gaan?
Laten jullie ze dan oprecht nog een half uur/uur wakker in bed liggen tot het volwassenenbrein het tijd vindt om wakker te worden?

Hier iig nooit slaaptrainers. Onze zoon van 6 komt tussen 6-half7 melden dat ie wakker is, en gaat dan naar beneden. Doet ie vanaf dat hij een jaar of 3,5/4 is.

In ons geval staat de slaaptrainer om 06:15, anders hebben we de kinderen om half 5 al aan het bed staan op sommige dagen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 08:22

Vanmorgen lag ie om 5.50 al te zingen := Mijn man vertrekt doordeweeks (in stilte) tussen 5.30 en en 5.45 naar kantoor. Als ons zoontje dat in de gaten heeft is zijn broertje, wat zeg ik, de hele straat ook meteen wakker omdat meneer niet mee mag naar kantoor :x :P Dus als hij met behulp van zo'n slaaptrainer nog even op zijn kamer blijft, scheelt dat een hoop gekrijs. Nee, dat is overdreven, maar wel een van de punten waarom we er over nadenken.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:24

Wij gebruikten toen onze zoon en dochter jong waren gewoon een nachtlampje met tijdschakelaar.
De één sliep met nachtlampje, als het lampje uit was mocht hij uit bed.
De ander sliep zonder nachtlampje, dus als het lampje aan was (andere kant van haar slaapkamer, zodat ze niet wakker werd van het licht) was dat het teken dat ze uit bed mocht.
Kost vrijwel niks en werkte bij ons prima.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:26

Hier ook het schaap.
Voorheen hadden we iets van phillips maar die is kapot gegaan.
Onze dochter heeft het vanaf het begin al super fijn gevonden dat ze gewoon zelf weet of het nog nacht is of niet, het is voor haar een stukje zelf-controle. Inmiddels kan ze klok kijken maar ze kijkt toch nog steeds naar de kleur. Hij staat om 7 uur, dan moet ze op voor school. Dat klikje is daarom juist in ons geval perfect.
Als ze echt moe is slaapt ze er wel gewoon doorheen trouwens.
We hebben er nooit een probleem van gemaakt als ze eerder uit bed gaat, maar ze blijft dan gewoon op haar kamer spelen tot de ogen open gaan. Maar eigenlijk gebeurd dat zelden dat ze echt voor 6:30 wakker is of zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:28

Mjetterd schreef:
verootjoo schreef:

In ons geval staat de slaaptrainer om 06:15, anders hebben we de kinderen om half 5 al aan het bed staan op sommige dagen.

Half 5 is hier jaarlijks op de verjaardag van de oudste :+
Maar met die tijden snap ik het beter ja. Hoewel we ze ook hebben gekend, maar het ging bij ons iig vanzelf over. Op tijd leren hoe Netflix werkt en hoe ze zelf brood kunnen smeren was de redding :P

[o]

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:39

Ik heb van tommee tippee. Voordeel vond ik dat je met een app kan bedienen. Dus als het erg onrustig op de kamer was de eerste dagen of als zusjelief om 6 de boel op stelten zet en niet in bed te houden is kon ik zonder dat hij het wist zijn wekker verzetten zodat ik toch consequent kon blijven met "pas bij groen uit bed"

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:09

hier ook het schaap. In de weekenden gaat hij om 08.15 op groen. Zoontje (4 sind juni) is vaak om 06.00 al wakker. gaat dan zelf naar de wc en doet daarna zijn licht aan. speelt dan rustig op zijn kamer tot schaap groen is en komt mij dan wakker maken. Werkt echt ideaal :)

Door de weeks staat hij ook om kwart over 8, maar dan komt hij gewoon uit zijn bed zodra hij mij naar de badkamer hoort gaan, en dat is prima :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:21

Wij hebben ooit het schaap als slaaptrainer gehad, maar onze dochter werd ook van de ogen wakker. Toen ze oud genoeg was om cijfers te herkennen hebben we een digitale wekker bij haar neergezet, en gezegd dat ze als het eerste cijfer op 6 staat, stil mag gaan spelen, en bij 7 naar beneden.
Werkte perfect! Voor die tijd kwam ze naar ons toe als ze wakker werd om te plassen, vaak midden in de nacht, klaar wakker.
Bij onze jongste ook gebruikt, ging ook prima. Nog steeds gebruiken ze de wekker graag (nu 7 en 9), ze vinden het fijn een idee te hebben van de tijd. Vooral de oudste vindt het lastig zich over te geven aan de slaap als ze geen idee heeft of het midden in de nacht is of al bijna ochtend.

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:30

Ik heb de pinguïn, maar die kan niet heel goed tegen een destructieve peuter. Daardoor verspringt hij snel qua tijd. Verder vind ik hem wel heel fijn.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:32

Wij gebruiken het schaap ook al jaren en ik vind het ideaal. De enige tip die ik zou geven, is om zelf ook even op de klok te kijken als je kind naast je bed staat. Hier werd regelmatig "vergeten" dat hij eigenlijk op het schaap moest wachten >;) Of hij vond dat het schaap stuk was, want het duurde veel te lang tot de ogen open gingen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:45

Wij hebben al jaren deze: Bekijk Kidsleep Moon - Nachtlampje/Slaaptrainer - Met muziek op: https://www.bol.com/nl/p/kidsleep-moon- ... _iphoneapp

Erg blij mee! Maantje gaat langzaam naar benden en t zonnetje komt op. Als het zonnetje er is brand het lichtje achter het wakkere konijntje.

Strooigoed

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 09:51

secricible schreef:
Ik heb van tommee tippee. Voordeel vond ik dat je met een app kan bedienen. Dus als het erg onrustig op de kamer was de eerste dagen of als zusjelief om 6 de boel op stelten zet en niet in bed te houden is kon ik zonder dat hij het wist zijn wekker verzetten zodat ik toch consequent kon blijven met "pas bij groen uit bed"

Die had ik nog niet gezien! Ziet er goed uit zo op het eerste gezicht :) ga me er nog even in verdiepen :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:54

Ik heb Sam het schaap, was er tevreden over maar wat een takke klus om hem in te stellen steeds zeg. Kwam er met YouTube filmpjes bijna niet uit, maar dat kan ook aan mij liggen. := Hier niet meer nodig dus staat in de kast, maar was er wel blij mee verder. :)

Onderschrift