Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
ElCid schreef:Ik kan je niet echt helpen qua ervaring maar we hebben er wel net 1 besteld, voor 100 liter water, dus zowel voor keuken als badkamer; we gebruiken hem alleen voor warm water.
Overigens heeft die van ons ook een warmtewisselaar waardoor we ook warm water kunnen maken m.b.v. onze houtkachel. We hebben het helemaal doorgerekend en op deze manier hoeven we dus niet/ nauwelijks meer gas te gebruiken.
Relaxed schreef:100 liter wordt wat krap in het keukenkastje
ElCid schreef:Relaxed schreef:100 liter wordt wat krap in het keukenkastje
Hangt ervan af hoe groot het keukenkastje is.
De boiler die wij krijgen is ca. 100 bij 50 cm.
Maar er zijn natuurlijk ook kleinere te koop va. 10/15 liter. Overigens is een zgn. doorstroomboiler misschien ook een optie; die warmt het water op wat je meteen gebruikt https://www.boilermarkt.nl/Doorstromer/ ... TkQAvD_BwE .
Sommige kleinere boilers kan je overigens, net als vroeger een geiser; aan de muur hangen en zijn met kraan.
https://electraboiler.nl/products/eldom ... ieklasse-a
pmarena schreef:Hier gewoon een 10liter hotfill plintboiler achter een kastje met een ingekorte ladeVan Inventum. Fijn ding.
Koop in ieder geval geen Daalderop, als je geen kapotte keuken door lekkage wilt.
Bij ons 2x gebeurdEn ook heel veel soortgelijke negatieve reviews online. Ook voor hun "quooker".
Relaxed schreef:pmarena schreef:Hier gewoon een 10liter hotfill plintboiler achter een kastje met een ingekorte ladeVan Inventum. Fijn ding.
Koop in ieder geval geen Daalderop, als je geen kapotte keuken door lekkage wilt.
Bij ons 2x gebeurdEn ook heel veel soortgelijke negatieve reviews online. Ook voor hun "quooker".
Maar hotfill betekent dus dat je nog steeds de warmwaterleiding gebruikt, die wil ik juist kwijt in de keuken omdat ik daarmee wel echt gas (en water) ga besparen dan.
Hevonen schreef:Kun je zo'n doorstroomboiler ook in een keukenkastje inbouwen?
En, begrijp ik goed dat je dan de warmwaterleiding naar de keuken niet meer nodig hebt?
Gebruikers op dit forum: Bytespider, goldith en 8 bezoekers