-
CoonArt
-

Ik heb mijn IP-nummer gecontroleerd en meteen is er iets vreemds aan de hand. In plaats van dat het IP-nummer van mijn pc naar mijn huis toe leidt... leidt hetrechtstreeks naar een verre grensstad vlakbij de Duitse grens! (Ommen om precies te zijn, en naar een zekere juwelierszaak!)
Maar hoe kan dit zo ZIJN? Zou mijn IP-adres niet naar mijn FYSIEKE adres moeten leiden in plaats van naar een stad waar ik nog nooit van gehoord heb? Wordt mijn IP-adres gek?
Om privacyredenen vertel ik mijn IP-adres natuurlijk niet. En nee, ik gebruik geen VPN.
Vreemd, vreemd......
(te technisch?)
-
Brainless
-

Mijn IP adres wijst soms aan dat ik ri het westen woon.
Meestal ergens in het noorden waar ik geeneens in de buurt woon.
Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.

-
the_titan
-
ER is een verschil tussen een WAN ( wide area network) en een LAN (local area network). Beide gebruiken IP adressen.
Gebruik je een firewall?
Beide zijn netwerken, maar de schaal is anders.
Zodoende kan je dus , als je alle netwerken zou bekijken, dubbel ip adressen kunnen tegenkomen.
Bezie het zo. een bedrijf is met 1 kabel ,en dus IP verbonden met de rest van de wereld ( de WAN). Maar binnen het bedrijf heeft men elke computer terug een eigen IP adres on het intern netwerk moeten geven om het verkeer binnen het bedrijf te regelen.
Wat jij dan ziet bij je computer is dus een intern IP adres, maar dat is niet het ip adres van de modem waarmee je op het internet gaat. Je vraagt dan een verkeerd ip adres te traceren.
andere kijk: Je huisnummer staat aan de straatkant. in een appartement, of zelfs in je huis, beginnen de aansluitingen terug met een nieuwe nummering.
Als jij dan vraagt, ( bv je woont op nr 125 in de straat, in appartement nr. 4), waar vind je nr 4 in het land, gaat die naar huis nr. 4, niet naar je eigen appartement.