Fruitboom gezocht ter ere van hond

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fruitboom gezocht ter ere van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:32

Vandaag hebben wij onze hond moeten laten inslapen. Hij wordt hier begraven en wij willen er dit weekend een boom bij planten ter nagedachte van hem. Ik heb al wat gegooglet maar ik ben zelf niet super helder door het verdriet momenteel dus ik vind niet echt iets. Wie weet komen jullie wat tegen.

Wij hebben het liefste een fruitboom, maar een sierboom overwegen wij zeker ook.

Hij noemde Nox en was een pikzwarte, oud duitse herder. Een verwijzing naar zijn naam of ras in de naam van de boom is wat wij zoeken.

rien10

Re: Fruitboom gezocht ter ere van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:35

Sterkte met het verlies.
Ik heb een hazelnoot struik (niet zozeer een boom). Al mijn honden vinden en vonden hazelnoten lekker en snoepen of snoepten er graag van.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:38

Op basis van het zwart: een zwarte vlierbes (wel erg groot, een donkere vijg of een olijf?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:41

Ik dacht ook meteen aan een zwart soort fruit. Je hebt bijvoorbeeld nog kersen, pruimen of zwarte appels bestaan bijvoorbeeld ook

Ik kon niks vinden met de naam nox er in verwerkt. Het dichtsbijzijnde zijn de appels Cox orange pippin.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:44

Gecondoleerd met je verlies van je grote vriend.
Als tip wil ik je meegeven dat als je verder geen fruitbomen hebt staan en er voor 1 gaat kiezen, kies dan een zelf bestuivende boom. Anders heb je straks wel een mooie boom staan maar geen fruit, dat is wat je denk ik wel graag wilt.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:47

Misschien een plant uit de nachtschadefamilie? Is alleen geen boom. Een goudbes ofzo?

Sterkte met het verlies van jullie hond Y;(

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:51

Sterkte met het verlies van Nox.

Een boom met een verwijzing naar zijn kleur: zwarte moerbei

Voor fruitbomen die verwijzen naar zijn ras zou je naar oudduitse fruitrassen kunnen zoeken. Ik vind in elk geval de volgende appelrassen: Alkmene, Gloster en Reinette von Zuccalmaglio. In hoeverre je aan deze rassen kan komen weet ik niet. Maar er zijn vast wel meer oudduitse fruitrassen (bijv. peren of pruimen).

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:53

De zwarte moerbai (Morus Nigra) een bijzondere boom om te zien.

Anders een mooie grote oude fruitboom. Wij hebben een hele oude perenboom in de tuin staan. Ook heel gaaf om te zien.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:54

Meer een struik dan een boom, maar hondsroos? Komen nog mooie bloemetjes aan ook :-)

Je kunt trouwens beter even wachten met planten tot october/november, dan heb je meer kans dat het aanslaat.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:04

Misschien een mooie link; pruimen zijn in deze weken van het jaar plukrijp. Een pruimenboom geeft je volgend jaar rond deze tijd haar eerste vruchten.

Sterkte met het verlies van Nox

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:07

Of vijgen? Er zijn enkele ‘zwarte’ soorten: Black Ischia, Black Jack, Black mission, Col de dame Noir.. Ik weet alleen niet of die het goed doen in ons klimaat. We hebben zelf een Brown Turkey, die echt heerlijke vijgen geeft en heel snel groeit.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:07

Gecondoleerd, ik heb een appelboompje. Heb hem al
Geplant, maar wel met de gedachte dat ik daar mijn staffje wil begraven als het eenmaal zover is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:16

Sterkte met je verlies.

Geen fruitboom maar een notenboom. De zwarte walnoot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:30

De zwarte walnoot is wel giftig voor paarden, dus als die erbij kunnen dan zou ik daar niet voor kiezen. Ik weet niet of die ook voor andere dieren giftig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:13

Dank jullie wel allemaal met de suggesties. Ivm periode aanplant, kruisbestuiving etc: Hier ben ik van op de hoogte (2 maand terug deeldiploma ecologisch tuinieren gehaald) Toch bedankt om hier aan te denken. Vooral mijn man zit erg hoog in zijn emotie momenteel en die wil het NU. Ik heb besloten hier niet tegenin te gaan en dan maar dit weekend een boom te planten.

Momenteel gaat onze voorkeur uit naar de moerbei. Daar gaan wij waarschijnlijk naar gaan kijken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:11

Ik wilde ook net een moerbei zeggen. Die heb ik zelf ook staan. Mooie boom, mooi blad, en lekker fruit wat heel diep zwart is als het rijp is. Heel zoet en aards, ik vind ze heerlijk :)
Sterkte met het verlies..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:38

Omdat dit topic beter op huis, tuin en keuken [HTT] past, verplaats ik hem daarheen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:06

Sterkte met verlies van Nox, vond hem een prachtige hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:21

Was hij ook. Het verdriet is immens maar het was de enigste eerlijke keuze naar hem en ons gezin toe. Krijg sinds gisteren geen hap door mijn keel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:24

Sterkte.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:52

Moestuin schreef:
Was hij ook. Het verdriet is immens maar het was de enigste eerlijke keuze naar hem en ons gezin toe. Krijg sinds gisteren geen hap door mijn keel.
:knuffel:

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:02

Is ook niet niks, je hond verliezen... sterkte!

Mooi, de moerbei. Ik hoop dat het een heel mooi aandenken wordt voor hem.