Alleen internet thuis, geen TV meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alleen internet thuis, geen TV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:55

Wie hebben dit nog meer?

Ik kijk echt nog maar zelden gewoon TV, als ie aanstaat is het Netflix.. Missen jullie het? Wat heb je nodig om eventueel online nog TV te kunnen kijken? Ik heb sowieso de NPO app er wel op waardoor ik dat allemaal terug kan kijken (Boer zoekt vrouw is het enige wat ik daar nog kijk). Verder kun je op Videoland eventueel veel programma's van RTL kijken.

Ik ben nu wat abo's aan het vergelijken en wil dan ook overstappen op zakelijk internet ivm thuiswerken, scheelt toch 10-15 euro per maand met of zonder TV.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:58

Jep, ik heb ook al jaren geen tv meer. Gewoon tv-scherm en Chromecast. NPO, Videoland en Netflix. Overige series stream ik.

Mis het totaal niet, tv is toch vooral reclame en zappen voor programma's die je eigenlijk geen reet boeien.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:58

Wij hebben dit ook. We hebben abbonementen lopen op HBOmax, Netflix en Disney+.

We hebben nog wel een TV hangen, maar daar zit een Chrome cast in. Maar als je een moderne smart TV hebt is dat niet nodig.

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook absoluut niet mis. Sterker nog, als we bij mijn schoonfamilie zijn en de tv staat aan vind ik het zappen zo irritant.

bamisalami

Re: Alleen internet thuis, geen TV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:03

Oooh dat vreselijke zappen idd! Toen ik nog alleen woonde had ik Netflix en NLziet voor de gewone tv. Vond dat wel ideaal, programma’s op je eigen tijd kunnen starten, terugkijken, enz. Ook dus alleen internet en geen tv-kastje meer. Vond het ideaal.

Woon nu samen en mijn vriend wilde wel gewoon tv van ziggo. Dan gaat ie zitten zappen, zo irritant! Ik kijk nog steeds alleen Netflix

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:04

Ik heb sinds mijn laatste verhuizing, nu 8 jaar geleden, geen tv meer. Bevalt me helemaal prima!
In principe kijk ik on demand, maar via npo kun je ook live kijken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:06

Ja ik! Als ik iets kijk is het toch op de NPO en dat kan ook online. Ik heb wel Netflix en HBO, maar kijk eigenlijk sowieso weinig. Ik heb het tv-abonnement geen seconde gemist in ieder geval.

Ik heb een oudere tv en daar een chromecast aan hangen.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 29-08-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:07

Hier ook en ik mis er niks aan!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:08

Wij hebben ook al ruim twee jaar geen tv-abonnement meer, maar leven van de NPO en Videoland app en dat bevalt prima. Je kunt daar streamen, mocht je wat RTL- of NPO-programma's willen kijken. Wij doen het vooral van de series van de apps zelf en missen de ''live'' tv dan ook echt niet meer.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:10

Wij hebben al een aantal jaren geen tv meer. Wel een abonnement bij NLZiet. Daar kun je live tv kijken en ook heel veel dingen terugkijken van alle zenders. Alleen dingen die bijvoorbeeld Videoland only zijn en dus niet worden uitgezonden op tv, kun je daar niet op kijken. Maar verder is alles van zowel de publieke als de commerciele omroepen terug te zien via die app.

Onze tv heeft een NLZiet app en je kunt er zelfs live mee zappen mocht je dat willen. Als je een wat oudere tv hebt kun je altijd een appletv of chromecast aansluiten en dan streamen vanaf je telefoon. Abonnement kost 8 euro per maand dus goed te doen.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 29-08-22 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:11

Hier ook al een jaar of 5 geen tv meer, alleen abbonementen bij Netflix, Prime en HBO. Wij kunnen wel bij mijn schoonouders inloggen op 'live tv' om zo bijvoorbeeld sportwedstrijden te kunnen zien.

[Edit] Wel een tv in huiskamer trouwens. Smart TV van Samsung waarbij je dus de apps kunt downloaden.
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 29-08-22 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:15

Al jaren niet meer, geen moment gemist. Sinds onze tv was ontploft geen nieuwe meer gekocht en alleen op laptop gekeken. Vind het ook wel fijn dat er geen tv in de huiskamer staat.

Wij kijken vooral series of sport en daarmee worden we voldoende bediend vanaf internet/Netflix.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:17

Hier ook niet meer.
Wel idd nlziet, Netflix en Disney+.
Vooral omdat je met nlziet gewoon tv kan kijken en veel terug, missen wij nu niks meer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:21

Lieke schreef:
Al jaren niet meer, geen moment gemist. Sinds onze tv was ontploft geen nieuwe meer gekocht en alleen op laptop gekeken. Vind het ook wel fijn dat er geen tv in de huiskamer staat.

Wij kijken vooral series of sport en daarmee worden we voldoende bediend vanaf internet/Netflix.

Ja dat vind ik ook nog een ding. Ik vind tv's in huiskamers heel erg lelijk, tenzij je zo'n schilderij-ish aan de muur hebt hangen. Maar mogelijk komt er dus ook geen nieuwe tv bij mij als de huidige het begeeft.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:25

Ik heb tv via de kabel, geen tv abonnement, wel internet, geen huistelefoon.
En eerlijk?
Ik mis er weinig aan, enige wat ik soms mis is ID maar dat is mss 2x per jaar dat ik me dat bedenk en ik geloof dat je daar tegenwoordig ook zo'n streamingabbonnement voor kunt afsluiten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:25

Ik zou nog niet zonder kunnen. Sws de beleving op een tv scherm vind ik veel beter dan op een flut schermpje van een laptop oid.

Verder kijk ik wel meer Netflix (etc) dan echte tv. Maar af en toe voor de afwisseling vind ik gewone tv erg leuk. Nieuws, eens en quiz of een film die er toevallig op is. De reclames tussendoor vind ik nog wel fijn voor een plas pauze ofzo _O-
Maar tv via online kijken kan ook gewoon. Dus. Ja.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:27

Ik volg juist veel series op Fox en BBCfirst, dus ik zou tv niet willen missen ondanks dat ik ook Netflix en Videoland heb. NPO kijk ik bijna nooit, alleen de kijkcijferkanonnen als WIDM, BZV en Slimste Mens.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:27

Tv hier sowieso niet meer, een scherm is wel chill zodat je netflix op een groot scherm ziet, dat is wel fijner dan op je laptop. Maar tv hoef ik niet meer. Ik heb een hekel aan al dat zappen :+ Daarnaast kijk ik alles vooruit via videoland of NPOplus.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:28

Cioccolato schreef:
Ik zou nog niet zonder kunnen. Sws de beleving op een tv scherm vind ik veel beter dan op een flut schermpje van een laptop oid.

Ook dat idd!
Zou liefst nog een groter scherm hebben, maar daar heb ik geen ruimte voor. Maar met ouder wordende ogen is een fatsoenlijk scherm toch echt wel noodzaak. Er zijn dingen uit Belgie die ik op de laptop kijk, maar zou die ook veel liever op tv kijken.

Ik neem overigens altijd alles op (via serieopname dus geen omkijken naar) zodat ik reclames kan doorspoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:29

Cioccolato schreef:

Verder kijk ik wel meer Netflix (etc) dan echte tv. Maar af en toe voor de afwisseling vind ik gewone tv erg leuk. Nieuws, eens en quiz of een film die er toevallig op is. De reclames tussendoor vind ik nog wel fijn voor een plas pauze ofzo _O-
Maar tv via online kijken kan ook gewoon. Dus. Ja.

Je hebt die apps gewoon op je TV, dus niks flut schermpje :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:30

Ik heb ook enkel internet, en een abonnement op Netflix. HBO gaat in België helaas niet apart , dat zit inbegrepen in onze Vlaamse streamingdienst (die ik uit principe niet wil nemen :+ )

Ik heb geen tv staan in mijn woonkamer (kijk meestal via de ipad, en af en toe cast ik naar de tv in de slaapkamer).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:31

Ja hier!

Voor mijn vriend pas wel TV aangesloten zodat hij voetbalwedstrijden kan kijken maar ik heb de tv nooit aangehad om zelf te kijken. Vind 90% van de programma's ook gewoon flut en zou naast een fulltime [***], een paard en een jonge pup geen idee hebben waar ik de tijd vandaan moet halen om tv te kijken. :')

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:31

Ik heb sinds afgelopen maand geen tv meer. Ik keek via canal digital (satelliet) nu heb ik NLziet en Viaplay om de races te kunnen kijken. Vooralsnog is dit voldoende voor me. Ik kijk niet zoveel tv.. Tot nu toe bevalt me dit prima, het enigste nadeel vind ik is dat mijn internet met live uitzendingen wat hapert.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:32

Wij hebben ook geen TV-abonnement meer. Ik vind veel televisie echt vreselijk. Wij zijn content met Netflix, HBO Max en Amazon Prime.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:32

Al jaren geen TV meer. Wij hebben NLziet om de programma's op tv te volgen (zonder reclame, jippie!) en nog wat streamingservices. We hebben chromecast en Google tv, werkt allemaal prima.

Ik mis er niets aan, behalve een hoop reclame. Persoonlijk snap ik de voordelen van live tv niet meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:33

Hmm als ik nu bij Ziggo kijk voor een zakelijk abonnement is het met TV juist goedkoper doordat je dan 6 maanden langer 50% korting krijgt :') Dan ben ik natuurlijk gek als ik het niet doe haha!