Prijzen vergelijken boodschappen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onpaard

Berichten: 3026
Geregistreerd: 28-03-13

Prijzen vergelijken boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 10:25

Wie weet er een app of goede site om prijzen van boodschappen te vergelijken, en aanbiedingen te vinden. De meeste producten koop ik gewoon in een keer. Maar bepaalde producten zijn zo duur geworden dat ze graag in grote hoeveelheid in de aanbieding zou willen kopen.

Zo wil de kat alleen Whiskas natvoer, voor de rest trekt ze haar neus op. En alleen Calve pindakaas mag het huis in van mijn man. Dat zou ik dan graag in de aanbieding willen kopen.

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Prijzen vergelijken boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:30

De Calve pindakaas een keer kopen bij de AH en dan heb je hem regelmatig in je persoonlijke bonus. Scheelt meestal zo'n € 0,75- 1,00 per pot.

karrij
Berichten: 1089
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:32

goeie topic, ik kijk mee :D

Waar ik de laatste tijd veel op let, zijn de aanbiedingen, ik eet wat in de aanbieding is, deed ik eerder nooit.
Vlees haal ik alleen bij een goede slager, geen kiloknallers hier in huis. In Nieuwleusen zit een super fijne slager, slacht zelf, dus geen lange transporten voor de dieren. Maar vooral niet duurder dan in de supermarkt!

Ik koop meer eigen merk producten, manlief drinkt een pak optimel drink yoghurt per dag, die zijn van optimel echt een stuk duurder dan appie of jumbo eigen merk en manlief proeft geen verschil.
Vaak komt het zelfs uit dezelfde fabriek.

onlangs attendeerde iemand mij om producten in groot verpakking te kopen, dan is vaak de kilo of liter prijs een stuk goedkoper!

ben benieuwd naar meer tips

belle_boef

Berichten: 10877
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:35

kiki1976 schreef:
De Calve pindakaas een keer kopen bij de AH en dan heb je hem regelmatig in je persoonlijke bonus. Scheelt meestal zo'n € 0,75- 1,00 per pot.


Of met de 2+1 gratis

onpaard

Berichten: 3026
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 10:37

kiki1976 schreef:
De Calve pindakaas een keer kopen bij de AH en dan heb je hem regelmatig in je persoonlijke bonus. Scheelt meestal zo'n € 0,75- 1,00 per pot.


Dit ken ik nog helemaal niet. Hier ga ik zeker naar kijken.

chanicha

Berichten: 12333
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:41

Calvé pindakaas is bij Dirk 2,49 voor 650 grams pot!

cursebreaker

Berichten: 11764
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:48

Producten die idd herhaaldelijk terugkomen in je boodschappen, komen bij AH idd structureel terug in de persoonlijke bonus en die kortingen zijn vaak echt heel erg leuk ja. Zou daar dan idd ook eens naar kijken en verder gewoon de hele goede acties in de gaten houden van de winkels die je kortbij hebt en waarvan het zich loont om naartoe te rijden en groter in te kopen als er echt goede aanbiedingen zijn zoals 50% korting of de 1+1 aanbiedingen bv.

Wij kopen zo met de AH bonus weken van 1+1 echt grootschalig in van onze meest gebruikte A-merk producten. Scheelt echt wel behoorlijk in the long run. Calve en whiskas kun je ook prima grootschaliger inkopen met goede aanbiedingen want dat blijft wel even houdbaar :j

En idd; grotere verpakkingen zijn vaker goedkope wel. Sidenote: Maar vinden wij persoonlijk niet altijd handig - potten als Nutella e.d. zijn hoe groter ze worden, steeds lastiger leeg te krijgen vind ik. Dan kopen wij liever gewoon kleinere hoeveelheden en dan met goede acties groter in.

onpaard

Berichten: 3026
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 10:54

chanicha schreef:
Calvé pindakaas is bij Dirk 2,49 voor 650 grams pot!


Dat is een mooie aanbieding. Dirk zit alleen hier niet ons de buurt. De dichtsbijzijnde zit op 36 km enkele reis.

Mijn man wil nu naar de Dirk :+

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:57

karrij schreef:
goeie topic, ik kijk mee :D

Waar ik de laatste tijd veel op let, zijn de aanbiedingen, ik eet wat in de aanbieding is, deed ik eerder nooit.
Vlees haal ik alleen bij een goede slager, geen kiloknallers hier in huis. In Nieuwleusen zit een super fijne slager, slacht zelf, dus geen lange transporten voor de dieren. Maar vooral niet duurder dan in de supermarkt!

Ik koop meer eigen merk producten, manlief drinkt een pak optimel drink yoghurt per dag, die zijn van optimel echt een stuk duurder dan appie of jumbo eigen merk en manlief proeft geen verschil.
Vaak komt het zelfs uit dezelfde fabriek.

onlangs attendeerde iemand mij om producten in groot verpakking te kopen, dan is vaak de kilo of liter prijs een stuk goedkoper!

ben benieuwd naar meer tips


Er worden heel veel dingen in dezelfde fabriek gemaakt. Alleen het recept is dan niet hetzelfde en de kwaliteit van de ingrediënten kan ontzettend verschillen. Dat het uit dezelfde fabriek komt maakt dan dus niks uit, kwaliteit is toch anders :D

Alja

Berichten: 25830
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:58

Miss foodello?

lieke2
Berichten: 2146
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Prijzen vergelijken boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:01

Als ik specifiek iets zoek, kijk ik via voordeelmuis.nl.
Verder houd ik idd de aanbiedingen in de gaten en let ik op de kiloprijs die op de schappen vermeld staan :+ (maar daarvoor moet je dan verschillende winkels af := )

chanicha

Berichten: 12333
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:06

onpaard schreef:
chanicha schreef:
Calvé pindakaas is bij Dirk 2,49 voor 650 grams pot!


Dat is een mooie aanbieding. Dirk zit alleen hier niet ons de buurt. De dichtsbijzijnde zit op 36 km enkele reis.

Mijn man wil nu naar de Dirk :+


_O-
Ik vind Dirk wel goedkoop hoor!
Zit hier op 2 minuten afstand O:)

onpaard

Berichten: 3026
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 11:09

chanicha schreef:
_O-
Ik vind Dirk wel goedkoop hoor!
Zit hier op 2 minuten afstand O:)


Dat is wel fijn. Ik ben bang dat als ik er heen rijd dat het uitverkocht is.

Roosch

Berichten: 36999
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Prijzen vergelijken boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:11

Wat ik doe als ik iets specifieks nodig heb is het door de reclamefolder app heen halen. Dan komt ie naar voren met de aanbiedingen.

Stel ik heb een kratje Hertog Jan nodig dan loont het zich wel om even naar winkel X te gaan ipv winkel Y. Hebben best veel winkels hier in de buurt. :)

Telpeva

Berichten: 15207
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:16

lieke2 schreef:
Als ik specifiek iets zoek, kijk ik via voordeelmuis.nl.
Verder houd ik idd de aanbiedingen in de gaten en let ik op de kiloprijs die op de schappen vermeld staan :+ (maar daarvoor moet je dan verschillende winkels af := )

Hier ook fan van voordeelmuis :j

chanicha

Berichten: 12333
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:22

onpaard schreef:
chanicha schreef:
_O-
Ik vind Dirk wel goedkoop hoor!
Zit hier op 2 minuten afstand O:)


Dat is wel fijn. Ik ben bang dat als ik er heen rijd dat het uitverkocht is.


Snap ik hoor, komt ook best vaak voor :j

Ceetje_bokt
Berichten: 5230
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Prijzen vergelijken boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:01

Ik heb de app ‘reclamefolder’ op mijn telefoon en wat iemand anders al schreef: op het specifieke product laten zoeken. Gebruik m al jaren omdat ik die papieren folders zo’n onzin vind. Fijn aan deze app is dat je een favorieten kan instellen. Ik heb niks aan aanbiedingen van bv Deen, want die zit hier niet.

Pharootz

Berichten: 313
Geregistreerd: 20-10-12

Re: Prijzen vergelijken boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:22

Ik kijk vaak naar wat de kiloprijs van dingen is en op basis daarvan neem ik of die tomaatjes of andere tomaatjes mee.

Daarnaast heb je een app waar je alle reclamefolders in kunt vinden zodat je alle aanbiedingen direct bij de hand hebt :)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Prijzen vergelijken boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:32

Ik Google elke week op aanbiedingen van een paar specifieke producten. Meestal kom ik op supermarktscanner.nl terecht en dan check ik het voor de zekerheid nog even op de website van de supermarkt zelf.

Siamsmeesje

Berichten: 2272
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:49

En bij twijfel, gebruik de rekenmachine op je telefoon. Soms lijkt een aanbieding interessant, maar kan een ander merk net iets goedkoper zijn nog. Zeker voor de producten waarbij je minder merkvast bent kan dat nog wel eens leuk uitpakken.

JudithO

Berichten: 7165
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:22

En let op de prijs per kilo, per liter of per stuk. Dat is echt het allerbelangrijkste. Soms zijn bijvoorbeeld de voordeelverpakkingen helemaal niet voordeliger.
En ja, ook ik sta regelmatig met de telefoon in de hand met de rekenmachine dingen door te rekenen in de winkel ;)

Wat ik ook vaak doe is dan tevoren aan de hand van mijn lijstje de prijzen online vergelijken. Veel supermarkten kun je nu online bij bestellen. Behalve bij lidl etc, daar zie je alleen wat de aanbiedingen kosten. Ik schrijf dan de beste prijs achter het product en bij welke winkel, zo kan ik in de lidl ook precies zien of iets goedkoper is of niet. Dit doe ik voor alle winkels in de buurt.