Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:02

Ik kom er zelf niet uit

Ik ben op zoek naar de meest handige betaalbare oplossing om en mobiele wifi/internet verbinding te maken voor mijn ipad en tv kijken via een oude ipad of telefoon doorgestuurd naar een smart tv.

Mijn ipad en mijn oude bakbeestje ipad hebben beiden geen internetverbinding van zichzelf. Ook heb ik mijn oude mobiele telefoon nog die mits niet te zwaar belast kwa geheugen kan dienen als wifi bron.

Ik wil uiteindelijk mijn ipad gewoon functioneel hebben met wifi en tv kijken met de kpn tv app maar dan op de een of andere manier doorgestuurd naar mijn smart tv.

Wat is daarin de handigste en financieel fijnste oplossing? Zonder glasvezel of standaard vaste router in de buurt.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:06

Mss is het handig om te melden welke om welk type tablet het zijn en welke iosversie ze hebben. Ondersteunen ze wel wifi of is dat juist het probleem? Het kan aan mij liggen maar ik snap je probleem niet helemaal. Heb je in huis wel wifi?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:11

Het laatste is dus het probleem. Geen internet aansluiting of glasvezel of internet aanwezig ga ik van uit. Wel met de mobiele telefoon gemerkt dat er wel internet mogelijk is. Maar een vaste aansluiting is (nog) niet mogelijk. Mijn mobiele telefoon is te klein voor langduriger gebruik. Maar de ipad (softwarematig up to date en twee jaar oud) heeft wel internet nodig,

Ik heb twee jaar geleden bij gebrek aan internet van kpn tijdelijk een mobiel apparaat gekregen waarmee ik alles kon koppelen. Alleen omdat dat tijdelijk was toen via ipad tvgekeken. Alleen langduriger is dat geen oplossing en mijn smart tv heb ik toch.

Dat aparaatje werkte best ok :j

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23619
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:15

Wij internetten buitenshuis op mijn mobiele bundel, mobiele hotspot activeren op mijn telefoon en de tablet aan de WiFi koppelen.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:32

Dat zou ik ook doen denk ik ja. Onbeperkte data nemen en dan ben je klaar

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:44

Hoe doe je dat een mobiele hotspot maken met een telefoon?

En hoe krijg ik dan tv van mijn ipad naar mijn smart tv?

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:05

Ik heb zelf android maar daar zit bij internetinstellingen de optie mobiele hotspot en thetering. Dan kun je een wachtwoord instellen en dan kun je met je ipad gewoon naar dat wifinetwerk zoeken van je telefoon.

Is het dan niet makkelijker om je tv met je hotspot te verbinden? Dan kun je rechtstreeks op je tv kijken ipv via je ipad streamen

MoOtJuHh

Berichten: 963
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:07

Misschien dat een Chrome cast je kan helpen om je iPad te verbinden met je tv. Dat kost niet zo veel.
Hotspot kun je via de instellingen op je telefoon maken. Goolge op hotspot + je besturingssysteem/telefoon merk + type.

Andere optie is om een router te kopen waar je simkaart in kan (check wel de voorwaarde van je provider).
En kun je de kpn app niet starten vanaf je tv? Dan hoef je alleen je tv te verbinden met je (hotspot) wifi en heb je de iPad niet nodig.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23619
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:15

Inderdaad bij Android zit het bij instellingen.
Hoe het bij Apple werkt zou ik echt niet weten, ik krijg die iPhone van mijn werk niet eens aan de praat

thequeensmum
Berichten: 3609
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:21

Polly schreef:
Inderdaad bij Android zit het bij instellingen.
Hoe het bij Apple werkt zou ik echt niet weten, ik krijg die iPhone van mijn werk niet eens aan de praat


Grappig. Op de iPhone vind je het ook bij instellingen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23619
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:24

truus1957 schreef:
Polly schreef:
Inderdaad bij Android zit het bij instellingen.
Hoe het bij Apple werkt zou ik echt niet weten, ik krijg die iPhone van mijn werk niet eens aan de praat


Grappig. Op de iPhone vind je het ook bij instellingen


Ik had niet anders verwacht ;)
Maar ik bedoel meer dat ik met dat ding van m'n werk niet verder kom dan bellen omdat ik steeds vastloop in hoe hij werkt :+ :o

Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:36

karuna schreef:
Het laatste is dus het probleem. Geen internet aansluiting of glasvezel of internet aanwezig ga ik van uit. Wel met de mobiele telefoon gemerkt dat er wel internet mogelijk is. Maar een vaste aansluiting is (nog) niet mogelijk.


Hoeze ga je er vanuit dat er geen aansluiting of internet aanwezig is? In elke woning is tegenwoordig toch een internetverbinding mogelijk? Voor 30 euro per maand heb je al internet. Even op een provider de postcode check doen en je ziet meteen wat er op je adres mogelijk is...

En dan kan je met een chromecast via wifi beeld naar je tv zenden.

Of je neemt een chromecast met afstandsbediening waar je de kpn app op zet en dan hoef je niks meer via ipad of telefoon te streamen.

Tv kijken via internet op telefoon kan best prijzig zijn.

Maar misschien begrijp ik het verkeerd...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 23:41

Ik kan er van uitgaan dat waar ik er geen vaste internet verbinding aanwezig is.

Vandaar dat ik een oplossing probeer te vinden. Voor zowel internet als tv kijken op tv ipv de ipad

herr_balou
Berichten: 1481
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 00:49

Airplay?

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 05:10

Maar is het een oude smarttv dan aangezien je vanaf je ipad wil streamen? Een beetje tv kan toch gewoon de kpn app downloaden?

Overigens kan ik vanaf m'n telefoon gewoon zonder chromecast naar een tv streamen. Als ik video kijk komt er rechtsboven een symbooltje te staan

https://www.internetvergelijk.nl/info/streamen-naar-tv/

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:56

capopjekop schreef:
Maar is het een oude smarttv dan aangezien je vanaf je ipad wil streamen? Een beetje tv kan toch gewoon de kpn app downloaden?

Overigens kan ik vanaf m'n telefoon gewoon zonder chromecast naar een tv streamen. Als ik video kijk komt er rechtsboven een symbooltje te staan

https://www.internetvergelijk.nl/info/streamen-naar-tv/


Bij de nieuwere TV´s is de Chromecast inderdaad overbodig. Dan kan je gewoon Airplay gebruiken of inderdaad direct de KPN App downloaden. Maar dan moet je TV wel op WIFI draaien.


Dus zonder WIFI? Mijn dochter heeft een aantal maanden zonder aansluiting gezeten in haar nieuwbouwappartement en heeft dat opgelost met een oude telefoon met daarin een KPN datakaart voor 25 euro per maand (uit mijn hoofd 35 als je nog geen klant bent) met onbeperkte data. Ging erg goed. De kaart was maandelijks opzegbaar, dus toen haar nieuwe aansluiting klaar was, is die weer opgezegd.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:34

karuna schreef:
Ik kan er van uitgaan dat waar ik er geen vaste internet verbinding aanwezig is.

Vandaar dat ik een oplossing probeer te vinden. Voor zowel internet als tv kijken op tv ipv de ipad


Maar je kan toch internet nemen in huis voor 30€ per maand? En daar kan je dan op al je apparaten op.

Of zijn er nog plekken in NL waar je geen internetaansluiting kan krijgen?

Trouwens, op welke internet kom je dan op bokt? Op mobiele data of op je WiFi van thuis?

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:36

Volgens mij gaat het niet om thuis in dit geval?

Ik ken ook weinig plekken zonder internet, maar in het geval van mijn dochter had de netbeheerder de aansluiting tot in de meterkast niet geregeld, maar moest dat nog vanuit onder de weg of zo komen. KPN wilde daar 2300 euro voor rekenen, die ze zelf moest dokken. Ondertussen waren ze al glasvezel in het dorp aan het leggen, dus heeft ze drie maanden overbrugd met mobiele data.

Wij gebruiken zelf op vakantie vaak ook mobiele data om TV te kijken onderweg, want bij veel hotels is het WIFI zo verschrikkelijk langzaam als iedereen er ´s avonds op gaat hangen, dat je steeds moet bufferen. Een Formule 1 race kijken wordt dan wel erg lastig :-) Ik heb zelfs weleens een hele kwalificatie gekeken op de snelweg in Frankrijk met mijn iPad in het dashboardkastje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 07:39

Nu heb ik nog internet maar mogelijk over een tijdje niet meer een deel van de tijd. En met mijn telefoon gaat het gewoon niet fijn ivm te klein. Andere optie zou zijn schotel en canaal digitaal maar die moet dan weer op een dak gemaakt worden. Liever dan met een mobiel wifi punt.

Ik ga thuis mijn tv eens uitpluizen wat daar precies opzit. Het is niet de jongste smart tv

Monique hoe doen jullie dat onderweg?

Annemiek73
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:40


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 07:42

Ah en de simkaart dan via kpn oid? Hoe koppel ik mijn tv daar dan aan? Draadjes gaat niet neem ik aan? Ook de kpn ontvanger daaraan koppelen werkt niet vermoed ik? Het gaat niet om Nederland trouwens

Ik moet dan of airplay of chromecast of apple tv hebben om tv te kijken op mijn normale tv?
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-08-22 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:43

Mobiele routers, de zogenaamde MIFI´s, hebben wij veel gebruikt op reizen buiten Europa. Het probleem is dat je in Nederland geen provider meer vindt die kaarten heeft die gebruikt mogen worden in MIFI-routers, het zogenaamde tethering. Op een telefoon is het dan weer geen probleem. MIFI-kaarten worden nog wel zakelijk geleverd, maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Ik heb ze in januari allemaal gebeld om het te proberen, maar niet dus.

Jouw oplossing? Mobiele datakaart van KPN voor 25 euro per maand in een oude telefoon of je eigen telefoon, Chromecast van een paar tientjes in je TV (maakt niet uit hoe oud, hier staat er een in ons gastenverblijf die al 15 jaar is) en streamen. Meer gemak op een oude TV? Neem de nieuwe Chromecast met Google TV en je oude TV is meteen ´smart´met alle Apps erop.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:45


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 07:47

Ah oude telefoon heb ik. De accu is wat minder blij maar te doen. Dan moet ik een mobiel wifipunt maken daarmee? Hoe geen idee ok. En dan daar tv met chromecast en ipad koppelen? Hoeveel gb is voldoende?

Wat is het probleem met de mifi dingen en de simkaart dan?

Ik heb de kpn app op mijn ipad. Die kan ik dan doorsturen naar de tv via de chromecast? Dan is het gewoon tv kijken maar dan via ipad gestuurd

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:18

karuna schreef:
Ah en de simkaart dan via kpn oid? Hoe koppel ik mijn tv daar dan aan? Draadjes gaat niet neem ik aan? Ook de kpn ontvanger daaraan koppelen werkt niet vermoed ik? Het gaat niet om Nederland trouwens

Ik moet dan of airplay of chromecast of apple tv hebben om tv te kijken op mijn normale tv?



Gaat het wel om een EU land?
Ik heb op vakantie wel eens gemerkt dat niet bij alle zenders/programma's in de KPN app werken in het buitenland.

https://www.kpn.com/beleef/blog/overal- ... tv-app.htm